תחנת בדיקות קורונה אזורית בטירה. צילום באדיבות עיריית טירה
תחנת בדיקות קורונה אזורית בטירה. צילום באדיבות עיריית טירה

רעננים, רוצים להיבדק? תחנת "היבדק וסע" נפתחה בטירה. מכבי תציב עמדת בדיקות קורונה בשכונה הירוקה בכפ"ס

הפעילות בתחנה בטירה תימשך עד 19:00 ובתום יום הפעילות יוחלט אם להעבירה למקום אחר. החל מיום שני יתבצעו בדיקות קורונה בתוך כלי רכב בחניון הסמוך למפעל קניאל ודמרי סנטר

פורסם בתאריך: 2.4.20 14:31

בטירה נפתחה הבוקר (חמישי) תחנת "היבדק וסע" אזורית ניידת של מד"א עם שני מסלולים. התחנה נפתחה בשעה 11:00 והפעילות בה תימשך עד 19:00. למקום יכולים להגיע להיבדק רק מי שעונה לקריטריונים של משרד הבריאות מאזור השרון – מי שחש תסמינים ומסוגל להגיע ברכב פרטי להיבדק במתחם. בתום יום הפעילות יוחלט האם התחנה תישאר בטירה או תועבר למקום אחר.

מתחמים ניידים דומים הוקמו היום גם באשקלון בכפר קאסם ובמזרח ירושלים. בסך הכל כ-8,000 דגימות לבדיקת נגיף הקורונה בוצעו ביומיים האחרונים על ידי צוותי מד"א בכל רחבי הארץ. לצד המשך ביצוע הבדיקות בבתים, יותר מ-5,000 בני אדם הגיעו למתחמי "היבדק וסע" הקבועים והניידים של מגן דוד אדום ומשרד הבריאות.

בעיריית טירה סייעו בהקמת המתחם בו עובדים כרגע כ-20 אנשי צוות – אנשי מד"א ומתנדבים. "הקב"ט של העירייה, מוחמד עבד-אלחי, הוא זה שדחף יחד עם המשטרה ופיקוד העורף להקים את המתחם בטירה שתשרת את אוכלוסיית האזור כולו יהודים וערבים", אומרת עוזרת ראש עיריית טירה, סהר אלמוג, "מה שמיוחד במתחם הזה הוא שהשילוט וההסברה במתחם ניתנת גם בעברית וגם בערבית והמתנדבים הם תושבי טירה וטייבה. המטרה היא שתושבים ידעו שהם יכולים להגיע להיבדק קרוב לבית. המתחם הוקם גם בשיתוף גורמים פרטיים שתרמו ציוד ואת השטח".

תחנת בדיקות קורונה אזורית בטירה. צילום באדיבות עיריית טירה

באתר משרד הבריאות מצוין שיש רק נדבק אחד מטירה. כיצד זה אפשרי?

"נכון לאתמול בבוקר אני יודעת על שני נדבקים מהעיר. אני לא יודעת לומר בוודאות אם זה בגלל שבוצעו פחות בדיקות בטירה. היו כמה עשרות תושבים שהגיעו לארץ ונבדקו בנתב"ג אבל בטירה לא נעשו ממש בדיקות. בשביל זה הקמנו את התחנה".

אבל מסתבר שלא רק במד"א יבצעו בדיקות. בקופת חולים מכבי הודיעו הבוקר כי עשרות מרפאות מכבי יוסבו למרפאות לנטילת בדיקות קורונה שייפתחו ביום שני בכל רחבי הארץ. בכפר סבא נקודת הבדיקה של מכבי תוצב בחניון העירייה הסמוך למפעל קניאל ומרכז דמרי סנטר והבדיקות יערכו בתוך כלי הרכב של הנבדקים.

על פי ההודעה "רופאי מכבי יפנו מטופלים לבדיקה על בסיס קריטריונים מוגדרים הכוללים תסמינים נשימתיים בשילוב גורמי סיכון נוספים כמו גיל ומחלות רקע. לאחר קבלת ההפניה מהרופא, צוות מכבי ייצור קשר עם המטופל לצורך תיאום תור בחלון זמן ספציפי עבורו. לא תתאפשר הגעה ללא תיאום תור מראש וזאת על מנת להבטיח מרחק בטחון בין מטופל למטופל ומניעת התקהלות. מטושי הבדיקה יועברו למעבדה המרכזית של מכבי והמטופלים יקבלו את התשובות ללא עיכובים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר