דני רופ צילום דורון גולן_ג'יני
דני רופ צילום דורון גולן_ג'יני

דני רופ, החזאי הכי מפורסם במדינה, בראיון אחרי הפיטורים: "עשו את זה לא יפה אבל אני עם הפנים קדימה"

רופ הגיש ביום שלישי את התחזית האחרונה שלו בחדשות ערוץ 13, אחרי כמעט 16 שנה בחברה. "לפעמים מישהו צריך להראות לך שזה הזמן לעשות שינוי", הוא אומר בראיון לצומת השרון

פורסם בתאריך: 9.7.20 19:44

החזאי הכי מפורסם במדינה, תושב הרצליה דני רופ, הגיש ביום שלישי האחרון את התחזית האחרונה שלו בחדשות ערוץ 13. אחרי כמעט 16 שנה בחברה, פוטר רופ מחברת החדשות של הערוץ במסגרת צעדי ההתייעלות של הארגון. יחד עם רופ פוטרו מחדשות 13 כ-80 עובדים נוספים, חלקם עיתונאים מוכרים ואנשי חדשות אחרים שפעלו מאחורי הקלעים. רופ הוזמן לשיחה לפני פיטורים השבוע ולפני יומיים נאמר לו שמדובר בתחזית האחרונה שלו בערוץ, אותה התבקש להקליט מראש.

"אני רוצה להגיד תודה מכל הלב לאנשי הצוות של התחזית", אמר בדבריו בשידור האחרון, "כמובן לכל האנשים מאחורי הקלעים שאתם לא רואים על המסך, לאלה שאיבדו את העבודה שלהם בשבוע האחרון, ובעיקר לכם, הצופים, שמלווים אותי בנאמנות כל כך הרבה שנים, ועם כל כך הרבה אהבה שאני מקבל בעיקר בימים האחרונים. אני מבטיח שניפגש בקרוב בתחזית ובתוכניות אחרות על המסך".

רופ, איך התחושות לעזוב אחרי 16 שנה במערכת?

"אני עושה את זה 31 שנה. אני הראשון שעשה תחזית בארץ, ב-25 ביוני 1989, ומתוכם קרוב ל-16 שנה בחדשות 13. בעולם התקשורת, כמו בעולם כולו, יש שינויים, יש בעיות כלכליות ותקציביות וחדשות 13 זה לא מה שהיה פעם. התקציבים ירדו, סדרי העדיפויות שונו, הם עובדים בצוותים מאוד מצומצמים. מן הסתם נעשו טעויות בעבר שהובילו לזה ועכשיו הם מנסים לאחות את הפצעים והרבה פעמים כשההנהלה טועה העובדים נאלצים לשלם את המחיר. זה מה שקורה. אני אחד מתוך רבים שעוזבים, מתפטרים או מפוטרים, המינוח לא משנה. 80 איש מתוך חברה של קרוב ל-300 זה המון עובדים. לא כולם מוכרים – יש אם יחידנית ומישהי שמתמודדת עם סרטן ואנשים מוכרים יותר כמו טלי מורנו, סמדר פלד, עקיבא נוביק וברק רביד. לאנשים שלא מכירים יהיה קשה יותר להסתדר אחרי המכה הזאת, וזה קשה".

כלומר?

"אני בעצמי לא מעכל את זה שאני לא שם יותר. אם תשאל אותי מחר בבוקר איפה אתה עובד אני אומר 'חדשות 13'. 16 שנה זה לא הולך ברגל. כשאתה עובד בגוף תקשורת, אתה מזדהה איתו וחי אותו אבל לפעמים כשאתה מתרגל למשהו, ולמרות שהיו הרבה קשיים והרבה פעמים רציתי לקום וללכת, נשארתי כי זה היה נוח. התגובה הרשמית שלי עד עכשיו היתה 'מזג האוויר סוער וגשום אבל בקרוב השמש תזרח ומזג האוויר יהיה נוח'. אני כן מאמין שלפעמים מישהו צריך להראות לך שזה הזמן לעשות שינוי. מישהו צריך לקחת אותך ולומר לך די. אתה במקום שלא טוב לך בו".

אתה נשאר בערוץ?

"כן. צריך לעשות הפרדה בין חדשות 13 לחברת האם רשת, ששם אני עושה כל מיני דברים. רק נעבור את הקורונה ואת המשברים של הערוץ עצמו והשמיים הם הגבול. יש עוד מקומות חוץ מהדברים האלה. כרגע אני ציפור. אני לא מחויב לחדשות ולא חייב להישמע לכללים ולמגבלות שהיו עלי כעובד חדשות 13".

גם אחרי הפיטורים שלך, אם ישאלו אנשים ברחוב מי החזאי הכי מוכר במדינה יאמרו דני רופ.

"קודם כל בגלל שהייתי הראשון והיה לי את המזל להתמיד בזה ולא לזגזג. בסופו של דבר זה השתלם. אני מאמין שזה לא נגמר בחדשות 13. יש לי אפליקציית מזג אוויר שהשקעתי בה מאות אלפי שקלים שחיה ונושמת, עם עדכון וידאו יומי ותחזית לכל מקום בעולם, גובה גלים ועוד עוד. עכשיו אני אתן לה תשומת לב. ויש עוד מסגרות תקשורת. יש דיגיטל, ערוצי טלוויזיה ומקומות אחרים".

רן בוקר מ-ynet כתב היום שדי הפתיעו אותך. לדבריו "הם ביקשו ממנו להקליט את התחזית ולא לומר את דברי הפרידה בשידור ישיר, ואף מנעו ממנו לנהל דיאלוג פרידה במהדורה עם המגיש אודי סגל. ואם זה לא מספיק – מיד בתום השידור הם זרקו אותו מקבוצת הוואטסאפ שלהם". נשמע שעשו את זה לא יפה.

"נכון, אני לא רוצה להתייחס לזה. עשו את זה לא יפה ואני בטוח שהם מתחרטים על זה. אבל אני עם הפנים קדימה".

בחדשות 13 סירבו להגיב לדברים.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר