מסעדת meat & wine. צילום אייל טואג

עובדי מסעדת מיט אנד וויין מבקשים פירוק: המסעדה חייבת להם כמיליון שקלים

המסעדה הכשרה הוותיקה בהרצליה פיתוח נותרה סגורה מאז מרץ ונקלעה לקשיים בעקבות משבר הקורונה. עורך הדין של המסעדה: "בלית ברירה החברה נתנה הסכמתה לבקשת העובדים, כדי שיוכלו למצות את הזכויות שלהם ולהקטין את נזקיהם"

פורסם בתאריך: 21.7.20 12:32

עובדי מסעדת הבשרים הוותיקה מיט אנד וויין, שברחוב אריה שנקר 16 בהרצליה פיתוח, הגישו ביום ראשון לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה לצו פתיחת הליכים וצו פירוק לחברה המפעילה את המסעדה.

מהבקשה, שהוגשה באמצעות עו"ד אופיר רונן, עולה שהמסעדה הכשרה והפופולרית, נותרה סגורה מאז חודש מרץ בעקבות משבר הקורונה, וכל 31 עובדיה הוצאו לחל"ת. ב-29 ביוני התקיימו שימועים לעובדים שאחריהם פוטרו. לפי הבקשה המסעדה חייבת לעובדים יותר ממיליון שקלים בגין פיצויי פיטורין, הודעה מוקדמת, דמי הבראה ודמי חופשה. עוד נכתב בבקשה כי למיטב ידיעת המבקשים החברה לא שילמה את משכורת חודש מרץ לפחות לשני עובדים ולעובד אחד היא לא שילמה את משכורת חודש פברואר. כמו כן החברה נאלצה להחזיר צ'קים צדדי ג' בסך כולל של 450 אלף שקלים בגין חוסר כיסוי.

עוד עולה מהבקשה כי החברה חייבת כספים גם לנושים נוספים – 880 אלף שקלים לספקים, 300 אלף שקלים לבנק דיסקונט, 280 אלף שקלים לבנק מזרחי, 130 אלף שקלים מע"מ ו-180 אלף שקלים ארנונה.

לפי הבקשה, לאחר שב-6 ביולי שלחו העובדים למסעדה מכתב התראה לפני נקיטת הליכי חדלות פירעון כנגד החברה, התקבלה תשובת החברה ב-15 ביולי שממנו עולה שהחברה נקלעה למצב כלכלי קשה ביותר בשל משבר הקורונה ושהיא נמצאת היום במצב של חדלות פירעון ואין באפשרותה לשלם את חובותיה לעובדים ולנושים נוספים.

"העובדים הגישו את הבקשה במטרה לקבל מהמוסד לביטוח לאומי את הכספים המגיעים להם מהמסעדה", אומר עו"ד רונן, "אם בקופת הנאמן שימונה לחברה יהיו כספים שלא משועבדים בשיעבוד ספציפי, העובדים הוותיקים שמגיע להם כספים מעל לתקרות המשולמות על ידי המוסד לביטוח לאומי יוכלו לקבל סכום נוסף עד תקרת דין הקדימה בסך 41,927 שקלים לכל עובד".

עו"ד אופיר רונן. צילום נדיה פונכץ

עו"ד אורון קרן, ראש מחלקת חדלות פירעון וליטיגציה במשרד עו"ד חיות גרינברג, המייצג את מסעדת מיט אנד וויין מסר: "מסעדת מיט אנד וויין הינה מוסד קולינרי ותיק ומוכר שנאלץ לסגור את שעריו לאחר 15 שנות פעילות. אין הרבה מסעדות בארץ שמחזיקות בוותק כזה. משבר הקורונה העולמי הכניע את החברה ואפשר להבין גם את חוסר הסבלנות מצד הספקים והעובדים שמצויים היום בסיר לחץ. ניסינו לייצר הסדרים ולמצוא פתרונות, אולם חוסר הודאות הנוכחי בענף לא מאפשר כרגע ליישם פתרון ריאלי. בלית ברירה החברה נתנה הסכמתה לבקשת העובדים, כדי שאלו יוכלו למצות את הזכויות שלהם ולהקטין את נזקיהם".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר