חוף נוף ים. צילום באדיבות עיריית הרצליה

החל מסוף השבוע: חוף נוף ים יהיה "חוף ללא חד פעמי" הראשון בהרצליה

מדובר בפיילוט לעידוד אי הכנסת כלים חד פעמיים לחופי הרחצה בעיר ובחוף תוקם עמדת הסברה של העירייה ושל עמותת צלול. לאחר תקופת הניסיון תפעל היוזמה גם בחופים נוספים בעיר

פורסם בתאריך: 21.8.20 10:26

עיריית הרצליה, בשיתוף עמותות צלול ו-EcoOcean, פותחת בסוף השבוע הקרוב, בחוף נוף ים, פיילוט לעידוד אי הכנסת כלים חד פעמיים לחופי הרחצה בעיר. "בחוף תוקם עמדת הסברה שתוקם שתפעל בימים שישי ושבת, במסגרתה נציגי עמותת 'צלול' והיחידה לאיכות הסביבה בהרצליה יסבירו ויתנו מידע לבאי החוף בנושא השפעותיו ההרסניות של כלי הפלסטיק החד פעמי וכיצד ניתן להימנע משימוש בהם", מסרה העירייה. לאחר תקופת הניסיון תפעל היוזמה גם בחופים נוספים בעיר.

נזכיר שמועצת עיריית הרצליה הצביעה כבר ב-25 בפברואר השנה בעד תיקון חוק העזר העירוני להסדרת מקומות רחצה, כך שלא תותר הכנסת מוצרים חד פעמיים אל החוף, אך זה ממתין לאישור שר הפנים. לפי התיקון, "מוצרים חד-פעמיים" הם כלים מכל חומר שהוא כגון פלסטיק, אלומיניום, קרטון, נייר, וכיוצא באלה, שלא נועדו לשימוש חוזר, ובכלל זה כלי אוכל, צלחות, כוסות, קשי שתיה, שקיות לאריזת מזון, מכסים, בוחשים, שקית נשיאה חד פעמית וכיוצא באלה. לפי התיקון, "לא יכניס אדם לשפת הים מוצרים חד-פעמיים, לא יחזיק, לא יזרוק, לא ישאיר, לא יפזר ולא יטמון בשפת הים מוצרים אלה", וכן "לא ימכור אדם בשפת הים, לא ישאיל, לא יחזיק בעסק ולא ישתמש, וכן לא ירשה למכור בשפת הים או להשאיל או להחזיק בעסק או להשתמש במוצרים חד-פעמיים, אלא בהיתר בכתב מאת ראש העיריה ובהתאם לתנאיו".

ראש העירייה משה פדלון: "עיריית הרצליה שמחה להיות הראשונה שלוקחת על עצמה להפעיל את הפיילוט של חוף ללא חד פעמי – מדובר בגישה מהפכנית שתתרום לצמצום הפסולת ומתוך כך לשמירה על הסביבה הימית והחופית ומשאבי הטבע שלנו".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. מלך הים

    פשוט חוק שמסביר כמה המדינה הזאת מפגרת
    חוק מטומטם פשוט אין מילה אחרת
    צריך לפטר את מי שהעלה את זה לחוק , יודעים מה לא מספיק דוחות חטפנו בדרך לים אם זה מסיעה בלי חולצה , מסכה , עד נהעצר על חד פעמי פ, פשוט מיותר ומפחיד כבר לצאת מהבית אודות למדינה שמשחירה את תושביה , בפעם הבאה תמציאו מס על יציאה מהדלת של הבית
    חופי הרצליה מלאים בחבורות שגונבים 50 טלפונים ביום וזה מה שחשוב החד פעמי של המשפחות , עוד לא שמעתי שעצרו גנב אחד בים

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר