פראמדיקים מטפלים בגבר שטבע בחוף הנכים. צילום תיעוד מבצעי מדא
פראמדיקים מטפלים בגבר שטבע בחוף הנכים. צילום תיעוד מבצעי מדא

עדויות קשות מהטביעה בחוף אכדיה: "אנשים התחננו למצילים שיילכו לבדוק, הם ישבו בסוכה ופיצחו גרעינים"

בעוד שבבית החולים איכילוב נאבקים על חייו של בן ה-45 שטבע אתמול בחוף אכדיהם, עדויות שהגיעו לצומת השרון מציגות חשש לרשלנות מצד המצילים: "שתי נשים אמרו שהן רואות אדם טובע, המצילים התעקשו שזה כלום. הם שאלו מי בחוף יודע לעשות החייאה". עיריית הרצליה: "האירוע ייחקר עד תום"

פורסם בתאריך: 29.8.20 21:14

עדכון אחרון: 30.8.20 11:18

אירוע קשה התרחש אתמול (שבת) אחר הצהרים בחוף אכדיה בהרצליה, כאשר גבר כבן 45 נמשה מהמים לאחר שטבע, סמוך לשובר הגלים שבחוף. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי ולאחר שבמהלך פעולות החייאה חזר דופק, פינו אותו לבית החולים איכילוב, כשהוא מורדם ומונשם. האדם שטבע מאושפז עדיין במצב קשה בבית החולים איכילוב. פאראמדיק מד"א יורם שאלתיאל, סיפר בשבת לאחר האירוע: "כשהגענו למקום ראינו גבר כבן 45 מחוסר הכרה, ללא נשימה וללא דופק, רופא מתנדב במד"א שבילה בחוף והבחין במתרחש החל מיד בפעולות החייאה, המשכנו להעניקו לו טיפול רפואי מציל חיים וביצענו פעולות החייאה מתקדמות וממושכות שבמהלכן חזר דופק, ופינינו אותו לבית החולים, כשהוא מורדם, מונשם ומצבו קשה מאוד".

תושבים שהגיעו אתמול (שבת) לחוף אכדיה בהרצליה, מעידים על חשש לרשלנות חמורה של צוות המצילים בחוף אשר מאושפז עדיין במצב אנוש בבית החולים איכילוב. על פי הדיווח של מגן דוד אדום, הטובע נמשה מהמים כשהוא ללא דופק, אך בוצעה בו החייאה. ח' ו-מ', זוג שהגיע אתמול לבילוי בחוף אכדיה, מעידים כי התנהלות מקצועית יותר מצד המצילים הייתה עשויה למנוע את המקרה הקשה. "ישבנו בצמוד לסוכת המציל, ממש ליד הדלת שלה", מספרת סבח. "בשלב מסויים הגיעו שתי נשים מבוגרות שישבו קודם לכן ליד המזח, ואמרו למצילים שיש בן אדם שטבע. המציל הסתכל ברפרוף עם המשקפת ואמר שזה כלום. הזמן עבר ובינתיים המצילים ישבו בסוכה ופיצחו גרעינים. הם גם היו עם המשפחות שלהם, כך שהילדים היו איתם בסוכה והפריעו להם. אחרי משהו כמו 20 דקות מאז שהנשים התריעו בפניהם, הם כנראה ראו שאכן יש גבר שטבע ורצו לעברו. הם התקשו להוציא אותו מהמים והוא אפילו נפל להם בדרך. הוא הגיע לחוף במצב לא טוב, כשקצף יוצא לו מהפה ואין דופק".

סבח ממשיכה לספר על האירוע: "הם ניסו להחיות אותו ולא הצליחו, ואז שאלו בחוף אם מישהו יודע לעשות החייאה. זה הזוי שיש מצילים בחוף והם לא יודעים לעשות החייאה והיה צריך לחכות לחובש. הייתי בהלם, בכיתי שם במשך חצי שעה והרגשתי שזה פשוט הזוי לתת לבן אדם למות ככה. חייב להעשות צדק ואני מוכנה גם להעיד במשטרה ולספר את הכל".

עדה נוספת שהייתה במקום מציגה תמונה דומה: "שתי נשים הגיעו לסוכת המציל ואמרו שיש מישהו שטבע ליד שובר הגלים. הם התחננו שיילכו לראות, אבל הסתכלו במשקפת, אמרו שזה סלעים ואין שם כלום. הבחורות התעקשו אבל כלום לא עזר. אמרו להן שהן יכולות ללכת והכל בסדר. ישבו שם חמישה מצילים לפחות ופשוט פיצחו גרעינים, ברמה שאנשים שהיו למטה העירו להם שהקליפות פוגעות בהם. אני מכירה מחופים אחרים שתמיד, ובטח כשהים סוער, יש לפחות מציל אחד על החוף ששומר על הים, פה לא היה דבר כזה. אחרי דקות ארוכות ראינו אותם יורדים במהירות, הם הוציאו אותו משם אחרי שהוא נפל להם בדרך והגיע לחוף כשהוא מחוסר הכרה. הוציאו לו כמויות מים עצומות מהגוף. לא ראינו שם אף אחד שקרוב אליו".

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "כמו כל אירוע טביעה גם ארוע זה ייחקר עד תום".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר