מימין: שייח ג'מאל אל חי, בנו חאלד ויריב פישר
מימין: שייח ג'מאל אל חי, בנו חאלד ויריב פישר

יריב פישר ביקר השבוע באיחוד האמירויות, מתברר שלא בפעם הראשונה: "הרגשתי בבית"

חבר המועצה מהרצליה, ובעליה של חברת התיירות פלייאיסט, היה ממארגני משלחת אנשי העסקים שביקרה השבוע במדינה המוסלמית. "אם ההסכם הזה יצליח זה ישנה את פני המזרח התיכון", הוא אומר

פורסם בתאריך: 11.9.20 10:45

רק לפני כשלושה שבועות הכריז ראש הממשלה בנימין נתניהו על כך שישראל ואיחוד האמירויות הערביות בדרך לכינון יחסים רשמיים וכבר ביום שלישי השבוע יצאה לשם המשלחת העסקית הראשונה מישראל של בנק הפועלים. בראש המשלחת עמד מנכ"ל הבנק, דב קוטלר ואליו הצטרפו יו"ר שיכון ובינוי תמיר כהן, מייסד ויו"ר קרן פורטיסימו קרן השפע יובל כהן, מנכ”ל חברת סאלח דבאח ובניו אחמד דבאח, שותף בקרן הון סיכון אנטרי קפיטל אבי אייל, שותפה בקרן הון סיכון TEAM8 שרית פירון, שותף מנהל בחברת ההשקעות NFX גיגי לוי-וייס, נשיא ומנכ"ל נטפים גבי מיודובניק, בעל שליטה בביטוח ישיר מוקי שנידמן, בעלת המרכז הרפואי מדיקל סנטר עינב ברר.

אחד ממשתתפי ומארגני המשלחת הוא חבר מועצת עיריית הרצליה יריב פישר, שותף בחברת גלובל רמיט ושותף ויו"ר חברת פלייאיסט, שכבר יותר מ-15 שנה מארגנת ומוכרת חבילות תיירות דרך מדינות המפרץ הפרסי. "איך שיצאה ההודעה שישראל בדרך ליחסים רשמיים עם האמירויות הטלפון שלי לא הפסיק לצלצל ודי קרס", מספר פישר, "אני די מוכר בעולם העסקים בארץ כמי שמסתובב במפרץ הפרסי כבר 20 שנה. אני מייצג חברת תעופה מהמפרץ ואת קבוצת התיירות הענקית דנטה (DNATA) והשותף שלי במפרץ הפרסי הוא ג'מאל אל חי, סגן יו"ר רשות התעופה של דובאי ובעל חברה של מטוסים פרטיים ובתי מלון. כל החברות הישראליות רוצות עכשיו קשר במפרץ הפרסי".

משלחת אנשי העסקים באיחוד האמירויות

איך נולדה המשלחת הזאת?

"פנו אלי מפורום אקסימוס (מועדון חברים סגור של כ-120 אנשים שבו לוקחים חלק מנהלות ומנהלים בכירים, יזמים, אנשי תרבות ורוח ובעלי תפקידי מפתח בתאגידים הגדולים ביותר בארץ, קרנות השקעות, וחברות גלובאליות – מ.ל.ג.) וביקשו שארצה בפניהם על המפרץ. אחד המשתתפים בהרצאה היה אסף אזולאי, ראש מטה השיווק והפרסום וחבר הנהלה מורחבת בבנק הפועלים. קבענו להיפגש ובפגישה הוא סיפר לי שהוא רוצה לעשות שם כנס גדול של הבנק והתחלנו לתכנן אותו והוא יתקיים בקרוב. ביום חמישי שעבר אסף התקשר ואמר שהם רוצים להיות המשלחת העסקית הראשונה שתצא למפרץ הפרסי. מיום חמישי שעבר ועד שנחתנו בחזרה ביום רביעי השבוע לא ישנתי. הרמנו את נסיעת העסקים ההיסטורית הזאת של הטופ של אנשי העסקים בישראל בעזרתו של ג'אמל אל חי תוך שלושה ימים, כולל הוויזות, כל האישורים הנדרשים וכמובן כל הפגישות עם המוסדות הפיננסיים והתיירות הכי גדולים במפרץ מהרגע להרגע. זה לא דבר מקובל במפרץ ששם הכל מתוכנן חודשים מראש ועוד בעידן הקורונה. הוא גם זה שאירגן לנו מטוס פרטי שלו שהטיס אותנו ישירות לדובאי וחזרה. הכל היה בלחץ מטורף אבל ידענו שאנחנו מצליחים לעשות את זה, למרות שהיו הרבה רגעים קשים שחשבתי שזה לא קורה. בגלל ההסכם המיוחד הזה, שצפוי להיחתם ב-15 בספטמבר, ובגלל שהיחסים האלה מאוד חשובים גם להם, הם קיבלו אותנו בזרועות פתוחות וסגרנו הסכמים אסטרטגיים".

המשלחת הישראלית באיחוד האמירויות. צילום יריב פישר

איך היתה האווירה?

"כל חברי המשלחת, בהם מנכ"ל בנק הפועלים דב קוטלר, מאוד התרגשו וחלקם אפילו אמרו שזה אחד מרגעי השיא בקריירה שלהם. היחס של המארחים שלנו היה חם, כן, סקרן מאוד. הם מאוד מלומדים והחינוך שם הוא מאוד פתוח ושוויוני ורואים את זה בהתנהגות שלהם לעובדים הזרים אליהם הם מתנהגים כשווים ובשיח שהוא לא מתנשא. החזון של השייח שם הוא שהמקום יהיה מרכז עסקים, תיירות וטכנולוגיה עולמי. הם מאוד צמאים ליזמות הישראלית. בתחילת הפגישות הרשמיות הם כל הזמן אמרו לנו שאסור לצלם ושלא נשתף ברשתות החברתיות, אבל הקרח הזה נשבר אחרי 20 דקות. המארחים התחילו להעלות תמונות משותפות באינסטגרם שלהם והכל נפתח. בסוף, כשיש דיבור בין אנשים והוא חיובי, אז כל החומות נופלות".

ביקור המשלחת הישראלית באיחוד האמירויות. צילום יריב פישר

זו היתה הפעם הראשונה שלך שם?

"לא. הייתי שם לראשונה בשנת 2003 ומאז הייתי שם הרבה פעמים, אבל זו היתה הפעם הראשונה שזה היה ביקור רשמי בתור ישראלי בדובאי. עד הביקור הזה היו מחביאים אותי. בהתחלה חששתי אבל מהר מאוד הרגשתי שם בבית. לפני 17 שנה הייתי הישראלי הראשון שהחל למכור מוצרי תיירות דרך חברות התעופה מהמפרץ הפרסי, בהתחלה בחיבור של אוטובוס מתל אביב לשדה התעופה בעמאן ובחזרה. החלטתי לבדוק את זה בעצמי ולראות שהכל בסדר ויצאתי לנסיעת ניסיון עם חברת גולף אייר דרך בחריין לנפאל עם חולצת סוף מסלול, סנדלים וספר בעברית. בגדול זה עבר חלק. היה איזושהו שלב שישבתי בקוסטה קפה בשדה התעופה של המפרץ והיה אחד שהסתכל עלי בלי הפסקה כשקראתי את הספר שלי בעברית והוא קרא ספר על אירועי ה-11.9 והקונספירציה הישראלית. היתה פעם שנכנסתי למונית בדוחה שבקטאר והנהג קלט שאני ישראלי והוא אמר לי 'אתה הרגת את אח שלי' ואני אמרתי לו 'הרגת חבר שלי'. אז שאלתי אותו איפה יש פה חומוס טוב ואמרתי לו 'יאללה, בוא נשב על חומוס' וזה מה שעשינו".

מה אתה חושב על ההסכם הצפוי?

"אני חושב שכולם יסכימו איתי שיש פה הסכם אמיתי שיעזור לדורות הבאים אם ניקח אותו כמו שצריך. אבל אם ניקח אותו לא נכון, גם כאנשי עסקים וגם הישראלים והאמירתים בכלל, ולא נהפוך אותו להסכם מוצלח, זה יכול לסכן את כל המזרח התיכון. 'האנשים הרעים' מחכים שההסכם הזה לא יצליח. אם זה כן יצליח, זה ישנה את פני המזרח התיכון".

שייח ג'מאל אל חי ויריב פישר

אתה מתחיל לארגן מוצרי תיירות של פלייאיסט למפרץ הפרסי?

"אני מאמין שאנחנו נתחיל למכור באמצע אוקטובר או לקראת נובמבר חבילות תיירות אטרקטיביות למפרץ הפרסי. בגלל תקופת הקורונה בטח נתחיל מכמה טיסות ולאט לאט נעלה הילוך. אנחנו חושבים גם שבתקופת הקורונה יהיו אנשים שלמרות הקורונה יטוסו לשם בשמחה. לישראלים כבר מזמן אין בעיה לטוס עם החברות מהמפרץ הפרסי. אנחנו כבר מחכים להסכם שיהיה בשבוע הבא בין ישראל לאיחוד האמירויות כדי לדעת איך זה יעבוד. אנחנו יודעים שחברות התעופה קיבלו כבר אור ירוק להסכם שמיים פתוחים בין המדינות. זה ישנה את כל עולם התעופה בישראל למזרח הרחוק, גם מבחינת חווית השירות של החברות מהמפרץ וגם מבחינת המחיר".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר