הגינה הציבורית ברחוב שלומציון המלכה בהרצליה
הגינה הציבורית ברחוב שלומציון המלכה בהרצליה

השכנים של יולי אדלשטיין מתלוננים: המאבטחים שלו מונעים גישה לגינה הציבורית שליד ביתו

סמוך לביתו של שר הבריאות ברחוב שלומציון המלכה בהרצליה פיתוח יש גינה ציבורית יפה ומטופחת, אבל המאבטחים הפרטיים מונעים את הגישה אליה, ללא כל סמכות. העירייה: "נבדוק את הנושא". תגובת אדלשטיין לא התקבלה

פורסם בתאריך: 8.10.20 16:15

תושבים בהרצליה פיתוח מתלוננים כי הגישה לגינה הציבורית הסמוכה לביתו של שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין, ברחוב שלומציון המלכה, חסומה על ידי מחסום וכי המאבטחים ששומרים על ביתו לא מאפשרים להם לעבור אליה. הגינה, שגודלה כדונם, מטופחת ומטופלת על ידי עיריית הרצליה אך במקום לא מוצב שלט המעיד על כך שהיא אכן גינה ציבורית.

מששמעה שרון שפורר, עיתונאית וכתבת ב"מקום הכי חם בגיהנום", את תלונות התושבים כי אינם יכולים ליהנות מהגינה הציבורית הסמוכה לביתו של השר אדלשטיין ניסתה גם היא לבקר בה בשבוע שעבר. היא נתקלה במחסום ומאבטח שלא איפשרו לה להגיע לגינה ולאחר שהתעקשה לבקר בה בטענה שזו גינה ציבורית הוזמנו למקום שוטרים שביקשו שתעזוב את המקום. שפורר, שתיעדה את השיחות שקיימה עם המאבטח והשוטרים סמוך לביתו של השר, אינה היחידה שנתקלה במחסום ולא יכלה לבקר בגינה, גם תושבים מהאיזור שביקשו להגיע לגינה סורבו והתבקשו לעזוב את המקום.

"התלוננו בפני כמה שכנים על כך שלא מאפשרים להם לעבור לגינה הציבורית ברחוב שלומציון המלכה", מספר עו"ד דניאל צ'רטוק שמתגורר כ-550 מטר מהמקום, "לפני שבועיים הלכתי לשם ומצאתי מחסום וכשעברתי אותו אמרו לי המאבטחים שאסור לעבור. החלטתי לבדוק אם השטח מוגדר כציבורי או פרטי, ולפי הנסחים של החלקות המעבר לגינה והגינה עצמה הם שטח ציבורי ואין שום סמכות למאבטחים בחברה פרטית למנוע מהעוברים ושבים לעבור ולבקר בגינה, אבל הם עושים את זה בכל זאת. שלחתי גם מכתב ליועץ המשפטי לממשלה בעניין ושלחתי העתקים למפכ"ל, לראש השב"כ ולעיריית הרצליה".

שכן נוסף, שגדל בשכונה ומתגורר בסמוך לאדלשטיין, מספר: "המחסום קיים שם כבר מספר שנים. בתקופה שהשב"כ אבטחו את אדלשטיין, כשהיה יו"ר הכנסת, היו שומרי חוק ועדיין איפשרו לנו גישה לגינה ומשום מה דווקא כשהסמכות על האבטחה עברה למשרד הבריאות הם ברוב חוצפתם, ובאוזלת היד של העירייה, חסמו את הגישה לגינה. גם השוטרים נותנים לזה יד. הוא השתלט על שטח ציבורי ועיריית הרצליה נותנת לזה יד. האבסורד הוא שהגננים של העירייה עדיין מורשים להיכנס כדי לטפל בגינה – לקצוץ את הדשא ולסדר את העצים ואת ההשקייה. אני, ותושבים אחרים שמשלמים על זה, לא יכולים ליהנות מזה. אני יכול להקים מחסום בכניסה לרחוב שלי? עוד בתור ילד שיחקתי שם כדורגל עם חבר שגר מול הגינה וקראנו לגינה 'בלומפילד הקטן' ועכשיו מונעים ממני כניסה אליה".

"בחודש-חודשיים האחרונים ניסינו מספר פעמים להגיע לגינה הציבורית והמאבטחים לא נתנו לנו להתקרב", מוסיף אחד שהשכנים שמתגורר באיזור, "לפני יומיים אני ושכן מהבית לידי הלכנו במהלך תרגילי ספורט שאנחנו עושים וניגשנו למחסום שלפני הגינה הציבורית וניגש אלינו מאבטח ושאל אותנו מה אנחנו מחפשים שם. הסברנו לו שאנחנו רוצים קצת לשחרר אחרי הספורט שעשינו והוא הלך לעשות כמה בירורים בטלפון ואחרי עשר דקות הוא חזר אלינו וביקש לראות את תעודות הזהות שלנו. ביקשנו ממנו שיראה לנו תעודה מזהה שלו והוא הראה לנו תעודת מאבטח. אמרנו לו שהוא לא רשאי לבקש מאתנו להזדהות אבל מכיוון שהוא הראה לנו את שלו ואין לנו מה להסתיר הראנו לו את שלנו ואז הוא צילם את התעודות שלנו. זה היה ברור לו ולנו שאין לו סמכות. הוא היה מאוד אדיב, מכבד וקואופרטיבי. אחרי כמה זמן הוא חזר עוד פעם ושאל אם צילמנו משהו והבחור שהיה איתי אמר שלא. המאבטח ביקש לראות והבחור פתח את הטלפון והראה לו שלא צילם. לאחר מכן הוא איפשר לנו לגשת לגינה והופתענו מהאדיבות שלו.

"זאת היתה הפעם הראשונה שנתנו לנו לעבור. בפעמים קודמות שעשינו הליכות וניסינו לעבור תמיד נחסמנו על ידי המאבטחים ולא נתנו לנו להתקרב לשם. אנחנו לא מבקשים להגיע לעימות, אנחנו אנשים שומרי חוק וכיבדנו את המאבטחים שעושים את עבודתם. זו גינה יפיפייה ומטופחת וחבל שאין נגישות לציבור. מוזר שאין שם שום ספסל ושום שלט של העירייה כמו כללי התנהגות כפי שהחוק מחייב. אדם מן היישוב לא יידע שזו גינה ציבורית בכלל. כבר שנים לא נותנים לנו להיכנס וקיבלנו את זה. אנחנו אשמים שלא שאלנו שום שאלה בעניין וכל אחד נתן לעצמו את הפרשנות למה זה כך, אבל אף אחד לא התעקש על זכויותיו. כואב לנו שלוקחים שטח ציבורי לטובת הכלל ומנכסים אותו לפרט. זה נטו ענייני ולא פוליטי. העירייה לא פחות אשמה ממנו שהעדיפה לא להתמודד עם הבעיה ולהעלים עין".

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "שתי החלקות הללו הן בגדר שטח ציבורי של דרכים, ללא מוצא, המובילות לבתים ברחוב שלומציון. לעיריית הרצליה לא ידוע ולא הגיעה כל בקשה לחסום שטחים אלו – ואנו נבדוק את הנושא. במקביל, חשוב לדעת שבמידה ואדם נחסם על ידי גורם כלשהו בשטח ציבורי – זכותו להגיש על כך תלונה במשטרת ישראל".

תגובתו של אדלשטיין ושל יועץ התקשורת שלו פנחס וולף לא התקבלה למרות פניות חוזרות ונשנות.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר