דפנה אורן

המיזם של דפנה אורן: בגדים יד שנייה במחירים זולים ותרומה לעמותות

אורן אוספת מנשים בגדים שאינם בשימוש, מעלה תמונות לרשת, מוכרת במחירים סמליים ואת ההכנסות מעבירה לעמותות שונות בהרצליה. "אשמח אם זה יגיע לכמה שיותר אנשים", היא אומרת

פורסם בתאריך: 30.1.21 11:26

דפנה אורן, תושבת הרצליה בת 27, יצאה בימים אלה במיזם של מכירת בגדים יד שניה במחירים סמליים במטרה לתרום את כל ההכנסות לעמותות באזור. בגדים שלא ימכרו, ייתרמו לנזקקים. "המיזם הוא מאוד פשוט", היא מספרת. "זה התחיל מהארון הפרטי שלי. כשהחלפתי את הארון מקיץ לחורף שמתי בצד הרבה בגדים ונעליים שאני לא משתמשת בהם, החלטתי למכור ואת ההכנסות להעביר לתרומות. כך התפתח המיזם, שמאפשר מצד לנשים לרכוש בגדים יש שניה במחירים מאוד זולים, ומצד שני מאפשר לגייס תרומות לעמותות. באופן אישי, במשך תקופה ארוכה חיפשתי סוג של התנדבות, אבל לצערי לא מצאתי משהו שמתאים לי, כי מבחינת שעות אני פחות זמינה, עובדת משמרות ולילות. במיזם הזה אני שולטת בזמן. אני מצלמת את הבגדים ומעלה לרשת ואני מאוד נהנית מהפרויקט, נהנית לתרום לקהילה. יש לא מעט עמותות שמגייסות כספים לטובת רכישת אוכל לקשישים, חשבתי שדרך כך אני יכולה לעזור להם".
דפנה מציינת שהיא שהיא מקבלת בגדים מנשים, ממיינת ורואה מה מתאים למכירה ומה לתרומה, מצלמת ומעלה תמונות עם פרטים על הבגד לרשת. על המחירים היא אומרת: "המחירים נעים בין 10-20 שקלים לבגד עם החרגה של עד 50 שקלים לפריטים נקודתיים. המכירה היא לא רק לנשים שידן אינה משגת, אלא לכל מי שרוצה להתחדש בבגדים, למי שמאמינה בקיימות ובמחזור וכולן יכולות לקנות במחירים נמוכים ושווים לכל כיס. הבגדים נשארים אצלי כשבועיים שלושה ואז מה שלא נמכר, אני מעבירה לתרומה".

המיזם של דפנה אורן

איזה תגובות את מקבלת?
"מאוד מחממות. אנשים מאוד מתלהבים מהפרויקט וגם בן הזוג שלי תומך ואוהב את מה שאני עושה. אני מקווה שזה יגיע לכמה שיותר נשים ואנשים. אני אשמח שזה יגדל, פחות במובן של הכמויות, אלא להגיע לכמה שיותר אנשים. שאנשים יבינו שכל אחד יכול לרכוש בגדים יד שנייה, יש לא מעט נשים שקונות בגדי יד שנייה מתוך אג'נדה. אני אשמח אם כולן ירגישו בנוח לפנות אלי".
יש מחשבות על שיתופי פעולה?
"שלחתי כמה הודעות באינסטגרם לאנשים מפורסמים, בתקווה שאולי הם ישתפו פעולה, יפתחו את הארון שלהם, כמו שכולנו עושים, הרי לכולם יש בגדים שלא משתמשים בהם, אבל בינתיים לא קיבלתי תגובות. מצד שני הפרויקט שלי ממש בחיתולים ואני מאמינה שבסוף אגיע למישהו שכן ישתף איתי פעולה. מישהו שאתפוס לו את העין. בינתיים יש התעניינות, כמות העוקבים עולה ויש תגובות ושאלות, אז צעד אחר צעד".
מה לגבי בגדי גברים?
"כרגע כל התרומות היו בגדי נשים, לכן זה היה העיקר, אבל ברגע שאקבל בגדי גברים, זה גם יעלה, מבחינתי הכל מבורך".
עד מתי תמשיכי עם זה?
"אני רוצה להאמין שכל עוד יהיו תרומות ומהצד השני אנשים שירכשו. זה הכל עניין של ביקוש והיצע".

מעוניינים לתרום בגדים או לרכוש? מוזמנים לפנות לדפנה בפייסבוק – Dafna Leeah או באינסטגרם @second.hand.cloths.il

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר