בריו הדיש באפרו קפה

חיים אחרים: בריו הדיש מאריתריאה הגיע כמסתנן, נישא לישראלית, ועכשיו פתח בית קפה

הוא התחיל כשוטף כלים, ובמקום הראשון בו עבד הכיר את ליאור רופא ממושב חגור. על בית הקפה החדש שפתח הוא אומר: "תמיד חלמתי שיהיה לי בית קפה קטן, שבו אוכל להכין אוכל לאנשים"

פורסם בתאריך: 9.4.21 08:40

יומיים לפני חג הפסח, נפתח בכפר סבא בית קפה חדש בשם 'אפרו קפה'. מי שפתח את בית הקפה הוא בריו הדיש. "אני שחור ובא מאפריקה ולכן החלטתי לקרוא כך למקום", הוא אומר בחיוך כשהוא נשאל מדוע בחר בשם זה למקום החדש שלו.

בריו בן ה-32 הוא במקור אריתריאי. כיום הוא בעל אזרחות ישראלית, לאחר שנישא לליאור רופא. לזוג תינוק בן ארבעה חודשים. לישראל הוא הגיע לפני כעשר שנים, בסוף שנת 2011. "הגעתי לישראל בתור מסתנן, מאחר והחיים באריתראה הם מאוד לא פשוטים", הוא מספר. "הגעתי ישר לכפר סבא והתחלתי כשוטף כלים, לאחר מכן התקדמתי בעבודות המטבח. אני מעל תשע שנים עובד מטבח ומאוד אוהב את העבודה".

גם את ליאור הוא הכיר במטבח. "היא הייתה ברמנית ואני שוטף כלים וכך התפתח הקשר בינינו", מספר בריו. "יש כאלה שמפרגנים ואוהבים את הקשר הזה בינינו ויש אנשים שפחות. אבל זה לא באמת אכפת לנו. מההתחלה לא באמת היה אכפת לליאור מה אנשים חושבים ואם אוהבים את הקשר, העיקר שלנו טוב אחד עם השני. ליאור במקור ממושב חגור, המשפחה שלה מקבלת אותי ואני בן משפחה לכל דבר. אנחנו מתגוררים בכפר סבא. אני גר בעיר מאז שהגעתי מאריתראה לישראל וסך הכל נחמד לגור בעיר, למרות שהיא די משעממת, אין בה יותר מידי מקומות בילוי".

אפרו קפה צילום פרטי

באריתריאה נשארו בני משפחתו. "ברחתי מאריתראה בגלל המצב הלא פשוט שם", הוא מספר, "אין באריתראה שום דבר טוב. אמא שלי ואחותי עדיין מתגוררות שם ואני מאוד מתגעגע אליהן. יש לי שבעה אחים, חלקם גרים בשבדיה, חלק באוגנדה. מבין בני המשפחה רק אני מתגורר בישראל. אני בקשר טלפוני עם המשפחה שלי. גם אם ייתנו לי להיכנס לאריתראה אני לא נכנס לשם, כי מי שנכנס לשם לא בטוח יוצא חי".

את בית הקפה פתח בריו לפני כשבועיים ומדובר מבחינתו בסוג של הגשמת חלום: "תמיד חלמתי שיהיה לי בית קפה קטן, שבו אוכל להכין אוכל לאנשים. אני מאוד אוהב לבשל, למרות שזו עבודה קשה, אבל כשאוהבים משהו לא מרגישים את הקושי", הוא אומר.

לא הפחיד אותך לפתוח את העסק בתקופה הזו?

"להפך, זה מרגיש כמו אחרי מלחמה ובדרך כלל אחרי מלחמה יש פריחה. הקורונה לקראת סיום ואני מאוד אשמח שאנשים יגיעו אלי לבית הקפה".

מה מבדיל אותך ממקומות אחרים?

"קודם כל, השם שלי שונה מכולם. יש לי אוכל ייחודי לעדה שלנו, אוכל חבשה, שהוא מזכיר קצת את האינג'רה. יש לנו הרבה ירקות, סלטים, פסטות, פיצות וכמובן את הייחודיות שלנו".

מה החלום שלך?

"הייתי רוצה שהמקום שלי יצליח, שאנשים יכירו את המקום הזה ושיגיעו. התגובות ממש טובות, אנשים מפרגנים לאוכל, אבל לצערי לא מגיעים מספיק אנשים, מי שנכנס יוצא מרוצה ואשמח שיותר ויותר אנשים יכירו אותי. אני יודע להכין אוכל טוב, אבל לא יודע איך להביא אנשים".

בית הקפה שנמצא ברחוב התע"ש 26 פתוח בימי ראשון עד שישי מהשעה 07:00 בבוקר ועד השעה 22:00 בערב. בשבת משעה 09:00-23:00. "המוצרים במקום כשרים, אבל המקום לא, כי הוא פתוח בשבת", מסביר בריו.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר