סיגלית חיימוביץ צילום ליאור מזרחי, באו באו

הלם: סיגלית חיימוביץ, רוצחת הנער אסף שטיירמן, תשוחרר מהכלא

חברי ועדת השחרורים כתבו: "ידינו רועדות וליבנו הולם בחוזקה, שכן מדובר במי שחיללה ורמסה ברגל גסה ובבוטות שאין דומה לה את העיקרון האוניברסלי המקודש מכל, ערך קדושת החיים"

פורסם בתאריך: 4.11.21 10:51

החלטה דרמטית: 25 שנה לאחר הרצח של אסף שטיירמן ז"ל מכפר סבא, שזעזע מדינה שלמה, החליטה הבוקר, חמישי, ועדת השחרורים, על שחרורה המוקדם של סיגלית חיימוביץ', שהייתה מעורבת באופן ישיר ברצח. חיימוביץ' הייתה צפויה להשתחרר מהכלא ב-2025, אולם באחרונה הגישה לוועדת השחרורים של השב"ס (שירות בתי הסוהר) בקשה לשחרור מוקדם, השלישית במספר, בקשה אשר כאמור, אושרה, חרף התנגדות פרקליטות המדינה, אשר יכולה לערער.

כזכור, רצח אסף שטיירמן אירע ב-4 בדצמבר, 1996, ביער אוסישקין שבדרום כפר סבא. רעי חורב, יחד עם סיגלית חיימוביץ' וליהי גלוזמן, שהו בדירת הוריה של חיימוביץ' ברחוב ארלוזורוב בעיר. באותו הזמן עבר מתחת לבית אסף שטיירמן, אז בן 18. לאחר שיח שהתפתח בינו לבין השלושה הם הציעו לו להצטרף אליהם לעשן מריחואנה ביער. הארבעה יצאו לכיוון היער, לאחר שהגיעו לשם דקר חורב את שטיירמן ואף היכה אותו עם אבנים וגרם למותו, כאשר חיימוביץ באותו הזמן תקפה אותו באגרופים. הרצח נותר בלתי מפוענח במשך ארבע שנים ורק בדצמבר 2000 פוענח הרצח לאחר שאשתו של חורב התלוננה במשטרה על אלימות מצדו, וסיפרה שחורב התוודה בפניה על הרצח. חורב נעצר והודה ברצח. ליהי גלוזמן, החברה השלישית שהייתה עם הרוצחים, אך לא לקחה חלק ברצח וגם לא דיווחה עליו, הפכה לעדת מדינה. חורב נידון למאסר עולם וסיגלית חיימוביץ' למאסר של 24 שנים. כעת, כאמור, התקבלה בקשתה לשחרור מוקדם.

קיראו גם:

סיגלית חיימוביץ', שהורשעה ברצח אסף שטיירמן ז"ל, מבקשת שחרור מוקדם

בהחלטתם לקבל את בקשתה של חיימוביץ לשחרור מוקדם, ציינו חברי ועדת השחרורים כי אישורם לכך נעשה בלב כבד, אך תחת שיקול דעת: "ועדת שחרורים, כמו כל ערכאה שיפוטית או טריבונל מנהלי, מנמקת את החלטתה כלפי כולי עלמא, ואינה נדרשת, בדרך כלל, להנמקה כלפי מעגל נפגעי העבירה. אלא שהפעם בשל ייחודיות המקרה, החלטנו לחרוג ממנהגנו, שהרי לא מדובר באירוע רגיל של רצח. עניין לנו במעשה זוועה חייתי, שנעשה ע"י שני צעירים, שהסתיים במוות אכזרי סתם כך. רצח שפוענח ארבע שנים לאחר התרחשותו לגמרי באקראי ושהסעיר את הציבור כולו. אמו של אסף משלמת מדי יום את מחיר מעשיהם הנפשעים של הרוצחים ואת העדר בנה לצדה. אשר על כן, ראינו לנכון לציין לפני אמו של המנוח ובני המשפחה שהוועדה מפעילה את שיקול דעתה על פי סט של שיקולים, שעוצבו על ידי החוק ועל ידי הפסיקה הענפה, שיצאה מתחת ידיהן של ערכאות רבות שדנו בסוגיות כאלו ובמקרים רבים אחרים, גם במקרי רצח נפשעים.

"סט השיקולים הנ"ל, עד כמה שהוא נשמע בנאלי למשפחת המנוח, תוחם ומנחה את שיקול הדעת של הוועדה, ועל פיו הוועדה צריכה לעצב את שיקול דעתה. עם זאת נאמר בגילוי לב כי בחותמנו על החלטת השחרור, ידינו רועדות וליבנו הולם בחוזקה, שכן מדובר במי שחיללה ורמסה ברגל גסה ובבוטות שאין דומה לה את העיקרון האוניברסלי המקודש מכל, ערך קדושת החיים. שאפילו לא היה לו בסיס בחקיקה, הוא אנושי ומובן מימי עולם וכשנים קדמוניות. מובנת לנו לחלוטין עמדתה של האם השכולה, כאבה ומורת רוחה מהאפשרות שהאסירה תשוחרר שחרור מוקדם על תנאי .סוף דבר אנחנו מורים על שחרורה המוקדם על תנאי של האסירה לתכנית רש"א".

יעל רוזמן, אימו של אסף ז"ל, טרם הגיבה להחלטת וועדת השחרורים. 


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. דניאל

    אז למה שחררו אותה בכל זאת? רוצחת, היתה צריכה להישאר בכלא כל ימי חייה.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר