תומר מורד ז"ל (מימין) ואיתם מגיני ז"ל צילום מהפייסבוק, רץ ברשת, פרסום לפםי סעיף 27 א בחוק זכויות יוצרים

ההתכתבות עם הסב והקפה עם החבר: פרידה כואבת מאיתם ומתומר ז"ל

שני החברים הטובים שנרצחו בפיגוע בתל אביב יובאו אחר הצהרים למנוחות. החברים מדברים על הזכרונות ועל תהום גדולה. רכזת השכבה בהרצוג: "הם היו מקסימים, הם הרימו את השכבה"

פורסם בתאריך: 10.4.22 08:26

הטרגדיה הגדולה והפיגוע הנתעב: הלוויותיהם של איתם מגיני ז"ל ותומר מורד ז"ל, ייתקיימו היום, יום ראשון (10.4) בכפר סבא, בהפרש של שעה. ב-15:30 תיערך הלווייתו של תומר מורד בבית העלמין פרדס חיים, ובשעה 16:30 תתקיים הלווייתו של איתם מגיני בבית העלמין מנוחה נכונה. איתם ותומר, שניים מטובי בניה של העיר כפר סבא נרצחו בערב יום חמישי בפיגוע שאירע בלב תל אביב, ברק לופן (35), נשוי ואב לשלושה תושב גבעת שמואל, הוא הנרצח השלישי בפיגוע.

רק לפני כחודש הציע איתם מגיני (27) נישואים לבת זוגו איילה ארד על חוף הים בהרצליה. יום לפני הפיגוע, עוד התייעץ עם סבו לקראת החתונה, במה שתהיה השיחה האחרונה ביניהם. בשעת צהריים כתב לו איתם הודעת וואטסאפ: "היי סבא, מה המצב?". לאחר מספר שעות באותו היום, השיב הסב חגי: "בסדר, למה?". איתם ענה: "סתם, רציתי להתייעץ איתך לגבי מוזמנים לחתונה מהצד שלכם. אין לחץ, אפשר גם מחר". למחרת, ביום חמישי בערב לקראת השעה 23:00 בלילה, וכשעה וחצי לאחר הפיגוע בו נרצח איתם, כתב חגי הסב לנכדו: "הי, תן סימן שאתם בסדר". קריאה שלמרבה הצער לא נענתה.

בת זוגו של תומר מורד בשבע השנים האחרונות, אריאל וינבלט, ספדה לו: "תומר שלי. אהבת חיי. אתה כל העולם שלי. מחכה שתבוא להעיר אותי מהחלום. אני אוהבת אותך. אתה בתוכי לנצח. אני מודה לכולם על התמיכה והחיזוקים".

אימה של אריאל, אורלי, ספדה לבן זוגה של בתה: "תומר שלנו, אני לא מעכלת שאתה לא כאן, מתקשה לכתוב עליך בלשון עבר. הלב מסרב להאמין שזה אמיתי ושלא נראה אותך יותר. בחודש יוני הקרוב הייתם חוגגים, אתה ואריאל ביתי האהובה, 7 שנים של זוגיות מדהימה. השנה שניכם הייתם מסיימים את הלימודים ומתחילים את הפרק הבא בחיים. היית בן בית אצלנו. מהרגע שנכנסת עם המטר תשעים שלך, כל תשומת הלב הופנתה אליך. היית ארץ ישראל היפה בשבילנו, ונפעמתי מהאהבה והכבוד שרכשת להורים היקרים שלך. האהבה של אריאל ושלך לא הייתה מוטלת מעולם בספק והיא היתה שלמה ומושלמת. היית בן הזוג הכי טוב שיכולתי לבקש בשביל הבת שלי, והשארת אותנו כואבים והמומים. תומר, השארת חור ענק בלב שלנו. תן לנו את הכוחות להמשיך בלעדיך. אוהבים אותך ונזכור אותך תמיד בליבנו. יהיה זכרך ברוך".

גל בנבנישתי חברם הקרוב של תומר ואיתם ז"ל, סיפר בכאב: "הרגשנו שקרה משהו. הם שני גברים אחראיים, שיודעים שהכי חשוב זה ליצור קשר בשנייה שניתן. ברגע שלא קיבלנו מסר במשך שעה, אפילו פחות, כבר התחלנו להרגיש משהו בבטן, דופק מואץ. יומיים לפני עוד ישבתי עם תומר".

גל נושא איתו זיכרונות רבים מחבריו שנרצחו. "יש כל כך הרבה זיכרונות, מטיסות לחו״ל, קורס מפקדים בצבא, מסיבות רווקים, חתונות. קשה לבחור רגע אחד. הם האנשים הכי משפחתיים שאתה יכול לדמיין. הכרתי אותם מהתיכון. המשפחתיות לדעתי זה המאפיין הבולט אצלם. אין כזה דבר יום בלי שיחה, אפילו עם אמא ואבא שלהם, אין דבר כזה לפספס שבוע שלם בלי להגיע מתל אביב לכפר סבא ולראות אותם, או לא לספר משהו בין חברים, כי אנחנו משפחה ומקבלים הכל'.

מה הדבר הראשון שעולה לך לראש כשאתה חושב עליהם?
"חיוך ענק, ועכשיו יש תהום גדולה. תומר היה האדם, שכשיש לי משהו לספר – הוא הראשון לדעת, אם זה דייטים, דברים שקורים בעבודה, תוכניות. הוא היה באינסטינקט הראשוני ליצור איתו קשר".

איתם מגיני ז"ל במשחק של הפועל כפר סבא, צילום רונן יום טוב

איריס ארדרייך, רכזת השכבה של תומר ואיתם בתיכון הרצוג בכפר סבא, ליוותה את השניים במשך שלוש שנים בין כיתה י' ל-יב'. ביום שישי היא אמרה בכאב: "זה יום קשה לכולנו. או בשורות נוראיות, זהו אבל כבד. הם היו מחוברים כל הזמן, לא נפרדים לא בחייהם ולצערנו, גם במותם. היו מקסימים, הרימו את השכבה. היו גם תלמידים מאוד טובים עם שמחת חיים. מאוד אינטליגנטים וחדים, מאוד מעורבים בכל דבר, זה תמיד איתם ותומר. כל מה שמבקשים, הם הראשונים לעשות. מאוד דומיננטיים, אי אפשר לפספס אותם. צמד חמד כל הזמן. תמיד בלטו באירועים חברתיים והיו מתנדבים לעזור".

איריס נזכרת בין היתר במשקה שתומר אהב לשתות, וסביבו נוצר מין פולחן: "לתומר היה קטע עם משקה שקראנו לו קינלי ירוק, משקה מוגז כזה של טמפו, שהוא אהב לשתות. שמרתי את זה בחדר שלי בבית ספר כמה שנים ושלפתי אותו בטקס סיום של התיכון".

תומר מורד ז"ל, צילום מהפייסבוק

בחטיבת הביניים שרת, שם למדו איתם ותומר, ספדו לשני הבוגרים שנרצחו: "קהילת שרת יקרה, חט"ב שרת מרכינה ראש וזוכרת את בוגרי שרת, איתם מגיני ותומר מורד ז"ל, שנרצחו באכזריות בלב תל אביב. ליבנו עם משפחות הנרצחים ותנחומינו הגדולים ברגעים קשים מנשוא אלה. יהי זכרם ברוך. מי ייתן ונדע ימים שקטים וטובים יותר".

ראש הממשלה נפתלי בנט כתב לאחר הפיגוע: "איתם מגיני ותומר מורד ז"ל נרצחו רק בגלל היותם יהודים בארץ ישראל. שני חברי ילדות עם עתיד מבטיח, משפחה תומכת ובנות זוג אוהבות, יצאו לבלות ולא חזרו הביתה. כששוחחתי עם אביו של תומר ז"ל, הוא סיפר לי על צעיר ערכי, קצין בנח"ל, חבר ובן למופת. איתם ז"ל היה המרכז של המשפחה, שירת בצוללות, סטודנט מצטיין ושאפתן עם שמחת חיים גדולה, שכל עתידו היה לפניו. הכאב כבד מאוד. עם ישראל כולו מחבק את המשפחות. יהי זכרם ברוך".

נשיא המדינה, יצחק בוז'י הרצוג, התקשר לראש עיריית כפר סבא, רפי סער, ואמר: ״אסון נורא פקד את העיר כפר סבא ואת המשפחות. אני מחבק אותך ואותם ואת כל תושבי כפר סבא ושולח את תנחומיי להורים". ראש העירייה הודה לנשיא על שיחת הטלפון ועל התנחומים ואמר: "מדובר בשני ילדים מדהימים, חברים טובים, מלח הארץ. זה אסון נוראי, ראיתי את החברים שלהם נאספים ובוכים וזה בלתי נתפס".

יו"ר האופוזיציה, ח"כ בנימין נתניהו, כתב: "אני מבקש לשלוח תנחומים מעומק הלב למשפחותיהם ולחבריהם של תומר מורד ז״ל ואיתם מגיני ז״ל שנרצחו בפיגוע הנורא בתל אביב. תומר ואיתם היו חברי ילדות מכפר סבא. שני צעירים נפלאים ומוכשרים ששירתו בנח״ל ובחיל הים. תומר וחברתו אריאל הכירו לפני שש שנים, איתם הציע בחודש שעבר נישואין לחברתו איילה. שניהם נקטפו מאיתנו בידי מחבל נתעב. כפי שהיו תמיד, שניהם ייטמנו זה לצד זה ביום ראשון הקרוב. מה גדול האובדן. חיבוק חם למשפחות. יהי זכרם של תומר ואיתם ברוך ונצור בליבנו תמיד".

ראש עיריית כפר סבא, רפי סער, אמר בבוקר למחרת הפיגוע: "אבל כבד ירד על עירנו, התעוררנו לבוקר קשה מנשוא, עם הידיעה הקשה על הירצחם של שני בני העיר היקרים שלנו – איתם מגיני ותומר מורד בני ה-27, חברי ילדות שגדלו והתחנכו בכפר סבא עירנו, מטובי בנינו. לבי עם משפחות הנרצחים, משפחות יקרות ואהובות. התחושות קשות ומעורבות בכעס, תסכול וכאב. אין מלים ואין נחמה למי שאיבדו את ילדיהם. אנחנו נתמוך במשפחות ונעשה הכל על מנת לשמור על חיינו ולהמשיך במאבק עד שננצח, כי אין לנו ברירה ואין לנו ארץ אחרת. אני מאחל החלמה מהירה לפצועים ושולח תנחומים בשם העיר כולה למשפחות הנרצחים. זה לא נתפס והלב נשבר".

איתם מגיני ז"ל היה מאוהדיה האדוקים של הפועל כפר סבא. שי בוקרה, חברו ליציע האוהדים, אמר: "יום עצוב מאוד. הכרתי טוב את איתם, היה אוהד שרוף של הפועל כפר סבא, הלך לכל משחק. איבדנו אדם מקסים, הוא וחברו תומר. שמעתי על הפיגוע בבוקר ואני כולי בהלם ובצמרמורות, ייקח לי זמן להתאושש. מגיל 6-7 אני איתו ביציע במשחקים".

 

גם בחברת וויקס, בה עבד איתם מגיני בשנה האחרונה, התקשו להיפרד: "אנחנו לא מוצאים את המילים לתאר את הכאב, העצב ושברון הלב על האובדן של איתם מגיני, שנרצח בפיגוע הטרור בתל אביב. איתם הצטרף אלינו לפני שנה כמפתח תוכנה, ומאז עבד בקבוצת האדיטור של וויקס. מנהליו וחבריו לצוות מספרים על בחור מבריק, חדור מוטיבציה, סוחף ואהוב על כולם. הוא השאיר אחריו הורים, אחות ובת זוג, שאיתה אמור היה להתחתן בבקרוב איתם היה אדם מדהים, שחקן נשמה בעל כריזמה וחיוך כובש, וכך נזכור אותו לעד. יהי זכרו ברוך".

תומר מורד אהד את קבוצת הכדורגל של הפועל תל אביב. המועדון האדום ספד לו: "אנו משתתפים בצערה העמוק של משפחות הנרצחים ומחבקים אותן בשעתן הקשה. תומר היה אוהד מסור, אדם אהוב וחייכן, אדום אמיתי – שנלקח מאתנו בטרם עת. יהי זכרו ברוך".
משפחתו של תומר מורד ביקשה למסור: "תומר היה אדום בנשמה, אהב את הקבוצה בכל לבו. נשמח שיגיעו כמה שיותר אוהדים ונציגים ללוות אותו בדרכו האחרונה".

הנהגת ההורים העירונית בכפר סבא ספדה: "הנהגת ההורים מרכינה ראש ומשתתפת בצערן הכבד של משפחות מגיני ומורד, עם היוודע דבר רציחתם של יקיריהן איתם ותומר הי"ד בפיגוע הטרור הנפשע שאירע אתמול בערב ברחוב דיזנגוף בתל אביב. מי ייתן ולא תדעו עוד צער".

קהילת הצעירים בעיר הספידה: "קהילת 'כפר סבא – הדור הבא' מרכינה ראש ומשתתפת בצערן של משפחות מגיני ומורד. זהו הזמן של הקהילה בעיר לחבק את תושביה הכואבים ולהראות למשפחות שהם לא לבד. אנחנו קוראים למי שיכול להגיע לרחבת העירייה, להדליק נר לזכרם. יהי זכרם של תומר ואיתם ברוך".

הפיגוע הרצחני אירע בבר האילקה בתל אביב ביום חמישי בערב. המחבל, ראאד חאזם בן 28, פלסטיני תושב ג'נין, חוסל על ידי לוחמי שב"כ סמוך לשעה שש בבוקר יום שישי באזור כיכר השעון ביפו, בזמן שהסתתר במסגד. מהמשטרה נמסר כי בשעה 21:01 (חמישי) התקבל דיווח על אירוע ירי ברחוב דיזנגוף 148. כוחות משטרה שוגרו בשעה 21:02 והגיעו לזירת האירוע ב-21:04. במקום התברר, כי המחבל, לבוש בגדים כהים, שהגיע לבר ברחוב דיזנגוף 148, ירה באקדח לעבר מבלים במקום ונמלט. מאות שוטרים, לוחמי מג"ב, יחידות משטרה מובחרות ולוחמי צה"ל, עסקו במשך שעות בסריקות לאיתור המפגע בסיוע מסוק, נפרסו מחסומים, ובוצעה פעילות חקירתית מודיעינית וטכנולוגית מקיפה במטרה לאתרו. כאמור, המחבל אותר ביפו וחוסל לאחר שניסה לפתוח באש. מהשב"כ נמסר כי הוא ללא שיוך ארגוני מובהק, ללא עבר ביטחוני וללא מעצרים קודמים. מדובר בשוהה בלתי חוקי, ללא היתר שהייה בישראל.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר