סגמ יובל מכפר סבא צילום פרויקט חוד החנית לצידך
סגמ יובל מכפר סבא צילום פרויקט חוד החנית לצידך

13 לוחמות סיימו את קורס קציני מערך ההגנה האווירית, ביניהן יובל מכפר סבא

האירוע שהגביר אצל סג"מ יובל את הרצון להיות קצינה היה הקפצה להקים משגר באיזור ירושלים, במהלך מבצע שומר חומות. "אנחנו יכולים להיות בכל מקום ובכל זמן בהתאם למה שנדרש", היא אומרת

פורסם בתאריך: 4.7.22 12:03

כבוד: סג"מ יובל מכפר סבא סיימה לאחרונה את קורס קציני מערך ההגנה האווירית היוקרתי, והיא אחת מ-20 לוחמים שצלחו את הקורס, בהם 13 לוחמות ושבעה לוחמים. יובל תמיד רצתה להיות קצינה, ומספרת: "זה משהו שתמיד רציתי עוד מאז הטירונות. מה שהגביר אצלי את הרצון היה בזמן מבצע שומר החומות, כאשר בקורס המפקדים הוקפצנו להקים אתר משגר באזור ירושלים וזה היה משמעותי מאוד בשבילי".

על המערך ועל התפקיד מספרת סג"מ יובל: "הרבה אנשים לא יודעים על המערך, חושבים שהכל אוטומטי, אבל זה לא נכון. יש המון מחשבה ואנשים מאחורי כל מערכת, כולנו לוחמים וכולנו עושים הכל במטרה להגן על המדינה. המערך שלנו הוא גם מערך שזז, אנחנו יכולים להיות בכל מקום ובכל זמן בהתאם למה שנדרש והכל במטרה להגן על שמי המדינה והתושבים שלה".

 

חיל האוויר אינו זר ליובל וגם הקצונה. בן דודה משרת כטייס מסוקים. סבה שירת כסגן אלוף בחיל השריון. היא מספרת ששיחקה כדורסל מספר שנים באופן מקצועי ובזמנה הפנוי אוהבת גם לגלוש בים ולרכב על סוסים. בתיכון הרחיבה את מגמות ביולוגיה, כלכלה ומשפטים, ובנעוריה לקחה חלק גם בתנועת הנוער "כנפיים של קרמבו".

יובל התגייסה באוגוסט 2020 ועברה טירונות והכשרה בבית הספר להגנה אווירית, בסיומם שובצה למערכת כיפת ברזל, אליה היא עתידה לחזור כקצינה. עם סיום ההכשרה היא שובצה בגדוד 947, שם שירתה כלוחמת במשך חמישה חודשים והמשיכה להיות עוזרת קצין ההדרכה של הסוללה. לאחר תקופה בה שירתה בסוללה יובל יצאה לקורס הקצינים.

טקס סיום קורס קציני מערך ההגנה האווירית נערך בבית הספר להגנה אווירית, בנוכחות מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, ומפקד מערך ההגנה האווירית, תת אלוף גלעד בירן. מסיימי הקורס עתידים לחזור לגדודים השונים במערך בתור מפקדי פלגות לוחמים, ולהשתלב במערכות כיפת ברזל, חץ, קלע דוד ויהלום.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר