זירת הרצח בהרצליה (תיעוד מבצעי מדא) והנרצחת יעל בן אברהם ז"ל (צילום מהרשת, פרסום לפי סעיף 27א בחוק זכויות יוצרים)
זירת הרצח בהרצליה (תיעוד מבצעי מדא) והנרצחת יעל בן אברהם ז"ל (צילום מהרשת, פרסום לפי סעיף 27א בחוק זכויות יוצרים)

דקר אותה 50 פעמים: כתב אישום נגד יעקב בן אברהם על רצח אשתו, ניסיונות לסייע לבת הצעירה

לפי כתב האישום גם לאחר שהסכין בה דקר אותה נשבר, לקח סכין אחרת והמשיך לדקור את הנרצחת. התגייסות לסייע לבת הצעירה שצריכה בתוך זמן קצר לדאוג לפינוי הדירה בהרצליה. כל הפרטים בכתבה

פורסם בתאריך: 30.11.22 12:42

התקדמות בפרשת הרצח בהרצליה: פרקליטות מחוז ת"א (פלילי) הגישה לבית המשפט המחוזי בת"א כתב אישום נגד יעקב בן אברהם (70) מהרצליה בגין רצח בנסיבות מחמירות. זאת לאחר, שבעקבות סכסוך סביב חלוקת רכוש, דקר את אשתו יעל (66) ז"ל למוות. בתוך כך המשפחה נאלצת לפנות את הדירה בה היה הרצח ומבקשת את עזרת הציבור בפינוי.

כזכור, הרצח המזעזע אירע ב-1 בנובמבר בבניין המשותף ברחוב הקרן 3 בשכונת גליל ים בהרצליה, כאשר במהלך ויכוח בין השניים דקר יעקב את אשתו למוות, כך על פי החשד נגדו. יעקב נעצר בזירת הרצח. מאוחר יותר באותו יום נעצרה גם הבת לינוי ששהתה בזמן הרצח בדירה ועזבה את המקום לאחר האירוע. לינוי נחקרה בחשד למעורבות ברצח ומעצרה הוארך מעת לעת, עד ששוחררה לפני שבועיים למעצר בית.

מכתב האישום שהגישה עו"ד רונית חסון, עולה כי יעקב ויעל בן אברהם ז"ל היו נשואים כ-35 שנה והתגוררו ביחד עם בתם. במספר הזדמנויות שונות, הביעה יעל את רצונה להתגרש וכן ביקשה מבעלה לעזוב את הדירה. בתקופה הרלוונטית, התגלעו בין השניים ויכוחים ומחלוקות סביב חלוקת הרכוש ביניהם לאחר הגירושין.

יום לפני הרצח התפתח בין השניים ויכוח, במסגרתו אמרה יעל לבעלה כי היא חוזרת בה מהסכם חלוקת הרכוש וכן שבה ודרשה ממנו לעזוב את הדירה. ביום הרצח, בעוד יעל ז"ל יושבת על כורסה בסלון ביתם, לקח בעלה סכין ודקר וחתך אותה במקומות שונים עד שהסכין נשברה, זאת בעוד יעל מנסה להתגונן מפניו. משנשברה הסכין ובעודה מדממת, ניסתה יעל להימלט מהסלון לכיוון דלת הכניסה לדירה. אז נטל בעלה סכין נוספת, הלך אחריה והמשיך לדקור ולחתוך אותה באמצעות הסכין השנייה, עד שהתמוטטה ונפלה בפתח הדירה. באותה עת יצא שכן מפתח דירתו הסמוכה לדירה וצעק לעבר יעקב שיחדל ממעשיו, אך ללא הועיל. לאחר הרצח שטף יעקב את הסכינים ששימשו למעשה הרצח. כתוצאה ממעשיו של הנאשם מותה של המנוחה נקבע במקום.

בבקשת הארכת המעצר שהוגשה במקביל ציינה עו"ד חסון: "המנוחה נרצחה בדרך אכזרית, כשהמשיב דוקר וחותך אותה מעל ל-50 פעמים והכל תוך מאבק וניסיון שלה להימלט ולהציל את חייה. ניסיונותיה של המנוחה לצאת את פתח הדירה ולהציל עצמה נתקלה בנחישות המשיב להמיתה ששב ודקר אותה פעם אחר פעם, גם לאחר שכוחותיה לא עמדו לה והיא שכבה ללא תזוזה מתבוססת בדמה". את האירוע חקרה היחידה ללוחמה בפשיעה במרחב ירקון.

 

בתוך כך, מי שפנתה לעזרה היא דנה, בתם השנייה של הנרצחת והנאשם ברצח, שצריכה לפנות את הדירה ברחוב הקרן בשבוע הבא. בפוסט שפרסמה אתמול (שלישי) בפייסבוק כתבה: "הדירה בהרצליה היא בשכירות, ואני נאלצת לפנות לקבלן להבנת המצב. אני לא מאמינה שהכל קורס מעליי. ישר שוחחתי עם כל האנשים שהתנדבו לעזור לי, ולשמחתי גם בעוד חודש ויותר הם יעזרו לי וישמרו על קשר רציף. המסע הקשה שלי כבר התחיל ועכשיו השלבים הקשים בזכות התמיכה והדאגה של כל אחד ממכם אני מחזיקה מעמד. תודה שוב לכל מי שעוזר".

חבריה של דנה נרתמו לעזור לה ובהודעה שהפיצה חברתה נכתב: "דנה איבדה את אמה ברצח האכזרי החודש. אין מילים שיתארו את עוצמות הכוח הנפשי שלה כשהיא נלחמת עליו בשיניים יום יום מאז אותו רגע נוראי. דנה, אמא צעירה לשלושה ילדים, נותרה לבדה עם כל האחריות עליה מבחינה נפשית וכלכלית, ארגון והוצאות בל יתוארו. אני מבקשת מכל מי שקורא את הפוסט ויכול להתגייס למענה לעשות מצווה שאין כמוה".

כאמור, פינוי הדירה אמור להתבצע בשבוע הבא וחברתה מחפשת כל מי שיכול לעזור בפינוי הדירה. למי שמעוניין לתרום: העברות בביט 050-2100656, העברה בנקאית: בנק הפועלים סניף 634, מספר חשבון: 558910.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר