צילום עמותת אור ירוק
צילום עמותת אור ירוק

כמחצית מבני הנוער ברעננה: הנהג שלצדי עובר על החוק

כך לפי סקר אור ירוק שבוצע ברעננה ונתניה. כמו כן מעידים כשליש מהם כי הנהג לצידם, לרוב הורה, מדבר בטלפון נייד ללא דיבורית

פורסם בתאריך: 19.12.18 17:17

לאחרונה ביצעו קבוצות הנוער של עמותת 'אור ירוק' סקר מקיף העוסק בסוגיות הנוגעות לבטיחות בדרכים בראייתם של בני הנוער. הסקר בוצע בקרב למעלה מ- 1,600 בני נוער וצעירים ב- 60 רשויות שונות. השאלות נגעו לעמדותיהם של הנשאלים בנוגע להתנהגות נכונה בנהיגה ותפיסת המסוכנות בכבישים. בין הישובים בהם ערכו פעילי הקבוצות את הסקר גם נתניה ורעננה, ולהלן התוצאות:

58% אחוז מהנשאלים ענו כי הנהג לצדם הוא בדר"כ הורה. 48% מהנשאלים אמרו כי הוא נוהג במהירות מופרזת. 31% מהנשאלים טענו כי הנהג לצדם מדבר בטלפון נייד ללא דיבורית כ-5% מהנשאלים ענו כי הנהג לצדם לעיתים נוהג תחת השפעת אלכוהול כ-12% ענו כי הנהג לצידם לעיתים חוצה צומת באור אדום.

כשנשאלו מה לדעתם רמת הסיכון בפעולות שונות בזמן הנהיגה, מעל 85%  מבני נוער ענו כי הם מאמינים שלא לחגור חגורת בטיחות, לנסוע במהירות מופרזת, לנהוג תחת השפעת אלכוהול, לחצות צומת ברמזור אדום או לדבר בטלפון נייד ללא דיבורית אלה פעולות מסוכנות. לעומת זאת, רק 68% מהנשאלים סברו כי אי מתן זכות קדימה להולכי רגל זה מסוכן.

"נהגים צעירים, מעצם היותם צעירים וחסרי ניסיון הם אוכלוסייה פגיעה בעלת מאפיינים מיוחדים וחייבים להתייחס אליה בהתאם", אומר ארז קיטה, מנכ"ל אור ירוק, "חייבים לחזק את האכיפה בסביבת מרכזי הבילוי שבהם נמצאים צעירים רבים בעיקר בסופי שבוע ובשעות הלילה ובמקביל לדאוג לחינוך והסברה בנושא הסכנות הטמונות בנהיגה תחת השפעת אלכוהול או במהירות מופרזת. רק בשילוב כוחות ומאמצים של הגורמים האחראיים נוכל לצמצם את מספר הצעירים הנפגעים בכבישים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר