ניר ואיילת תנא והדיג'יי מרטין גריקס קרדיט סיון אנד סאן פאראג'_בלוסטון גרופ הפקות בע_מ
ניר ואיילת תנא והדיג'יי מרטין גריקס קרדיט סיון אנד סאן פאראג'_בלוסטון גרופ הפקות בע_מ

"הבן שלי קורא לי ג'יני מגשימת החלומות"

זה התחיל מפגישה של בנה ניר, שאובחן על הספקטרום, עם דני רופ, והפך למפעל. איילת תנא רותמת מפורסמים לעזור לה להגשים חלומות לאנשים עם צרכים מיוחדים. אייל גולן, די.ג’יי מרטין גריקס, ולהקת א-הא כבר השתתפו. מי יגשים את החלום הבא?

פורסם בתאריך: 1.2.19 11:00

אם תפתחו את ספר הטלפונים של איילת תנא מרעננה, תראו שם מפיקים ואנשי יחסי ציבור של זמרי ענק מישראל ו-די.ג'ייז בעלי שמות עולמיים. לא, תנא לא עובדת במשרד יחסי ציבור, ולא בחברת הפקות גדולה. היא משתמשת בקשרים האלה כדי להגשים חלומות. "אני בדיוק עובדת עכשיו על להפגיש ילדה בת עשר, כבדת שמיעה, עם נועה קירל", אומרת איילת תנא בראיון, "זה חלום מבחינתה. זה צריך לקרות מתישהו במרץ, על הסט של העונה החדשה של "כפולה"".

תנא בת ה-49 מרעננה מגשימה חלומות לאנשים בעלי צרכים מיוחדים. היא נולדה וגדלה ברעננה, עבדה שנים רבות בניהול משרדים. היא הפסיקה לעבוד לפני כשנתיים וחצי כדי לטפל בהוריה, בשל מצבם הבריאותי, וכדי להיות אם יחידנית במשרה מלאה לבנה ניר בן העשר, שאובחן כילד על הספקטרום האוטיסטי. לפני כשנה, תנא חיפשה דרך לחזק ולהעצים את בנה ובחרה להגשים לו מספר חלומות בזה אחר זה לכבוד יום ההולדת התשיעי שלו.

"ניר הוא ילד על הספקטרום בתפקוד גבוה", מספרת תנא, "הוא לומד בבית הספר "זיו" בכיתה מן המניין. הוא מאוד חכם. חלק מהעניין של ילד על הספקטרום זה הגוגל המהלך הזה. תחומי העניין שלו הם מאוד מגוונים ואלה לא התחומים שילדים בגילו בדרך כלל מתעניינים בהם. אני גם יודעת שהוא לא מוצא שפה משותפת עם בני גילו. רציתי להעצים אותו. אז החלטתי להפגיש אותו עם אנשים שמתאימים לתחומי העניין שלו לכבוד יום ההולדת שלו. ניר אלוף בענייני מזג אוויר ואוהב מאוד את כל מה שקשור לסופות, צונאמי, הוריקנים. הוא יושב ורואה ביוטיוב סרטונים של כל הסופות. היה לו אפילו מד רוח שהוא היה שם בחצר ומודד את הרוח ואת כמות המשקעים. אז הראשון שפגשנו היה דני רופ. הגעתי אליו דרך העיתונאית קרן נתנזון ווייץ. פגשנו את דני בערוץ 10, לקראת מהדורת הערב של יום שישי, הוא הראה לניר את האולפן, דיבר איתו על חיזוי מזג אוויר, על מטאורולוגיה. אשתו של דני, רותם, מעצבת עוגות, ומכיוון שסיפרתי לדני שיש לניר יום הולדת, היא עיצבה לניר עוגה בצורת הקסדה של די.ג'יי מרשמלו, אמן בינלאומי שניר ממש אוהב".

וגם את מרשמלו הוא פגש?
"כן. הוא ממש העריץ אותו. הוא התחפש למרשמלו שנה קודם, בגיל 8 בפורים. מרשמלו הגיע לארץ להופעות בתל אביב ובאילת וזה נודע לנו. הכרתי את משרד ההפקות "בלוסטון גרופ" שהביא אותו לארץ, ושם קרן יורינוב וגיא בסר עזרו לי מאוד. פניתי אליהם, אמרו לי בהתחלה 'זה לא משהו שעושים, אבל תשלחי מייל באנגלית', אז שלחתי. חשבתי שזה כבר לא יקרה, אבל פתאום אמרו לי תהיו בשמונה בערב במלון דן בתל אביב, הוא יפגוש אתכם".

ניר תנא והדיג'יי מרשמלו קרדיט איילת תנא ובלוסטון גרופ הפקות בע_מ

ניר תנא והדיג'יי מרשמלו קרדיט איילת תנא ובלוסטון גרופ הפקות בע"מ

איך הייתה הפגישה?
"זו הייתה התרגשות גדולה. ניר בא עם התחפושת מרשמלו שלו מפורים. ה-די.ג'יי עצמו הגיע בליווי שני אנשי צוות, והוא לא הוריד את המסכה, הוא דיבר איתי באנגלית דרך המסכה. צילמו אותנו, הוא חתם לניר על המסכה שלו, ניר נתן לו סוכריות במתנה. הוא וניר דיברו דרכי. ניר התרגש וכמעט לא הצליח להוציא מילה. אני בעצמי חשבתי שזה לא יקרה".

את מי עוד הוא פגש מלבד מרשמלו ודני רופ?
"הוא פגש גם את ה-די.ג'יי הבינלאומי מרטין גריקס בגני התערוכה לפני ההופעה שלו, זה היה ממש הגיבור שלו, הרגליים שלו רעדו בפגישה. ניר פגש את הסטנדאפיסט ואמן הביטבוקס אמיר הורוביץ שבילה עם ניר שלוש שעות. ניר עשה גם סרטון ביטבוקס עם שגיא "ביטבוקס" ברייטנר שהפך לוויראלי, כך שלמחרת בבית הספר ילדים באו לניר ואמרו לו שראו אותו באינטרנט. את שגיא ביטבוקס ואמיר הורוביץ לא הצלחתי להשיג, אז כתבתי פוסט בפייסבוק ותוך כמה דקות כבר שגיא הגיב בעצמו ומשם זה התגלגל, בעיקר בעזרתה של שרון בלום, מנהלת יחסי הציבור של ערוץ kidz. ניר גם פגש את הווקה פיפל לפני הופעה. הוא פגש גם את המנטליסט חזי דין דרך פנייה שלי למשרד ההפקות "סברס", כי הוא ממש מתעניין במנטליסטים".

דני רופ וניר תנא. קרדיט איילת תנא

דני רופ וניר תנא. קרדיט איילת תנא

חזי דין וניר תנא. קרדיט איילת תנא

חזי דין וניר תנא. קרדיט איילת תנא

למה היה לך כל כך חשוב להגשים לו כל כך הרבה חלומות ולהפגיש אותו עם כל כך הרבה מפורסמים?
"בגלל ההרגשה של ההעצמה שניר מקבל, התחושה הפנימית של "אני שווה" שלו, לתת לו ביטחון. זה אושר ענק, אין לזה תחליף. שגיא ביטבוקס היה בשוק מהכישרון שלו. יש לו המון כישרונות שאין לילדים בגילו, אבל זה לא מעניין ילדים אחרים. אחרי שהוא פגש את ה-די.ג'יי מרטין גריקס הקרינו לילדים בכיתה שלו תמונות של שניהם והוא סיפר על זה, והילדים בכלל לא ידעו על מי מדובר. הוא יודע שהוא אחר, הוא לא חושב שזה רע. הוא מקבל את זה כמו יתרון. הוא נדיב וטוב לב ויש בו תכונות שאין אותם לחלק מהילדים. פתאום ילדים מבוגרים יותר בבית הספר באים אליו ומבקשים ממנו שיעשה להם ביטבוקס. אחרי הסרטון עם שגיא ביקשו ממנו חתימות, שזו תחושת ההעצמה שחיפשתי. ניר התחיל לקרוא לי "ג'יני מגשימת החלומות".

יש לו בעיה לרכוש חברים בגלל שהוא על הספקטרום?
"בעיקרון אומרים שיש לו בעיית תקשורת אבל אני אומרת שאין לו בעיה תקשורתית. הוא מדבר, אבל הוא מדבר כמו בן 40. הוא מדבר בצורה מאוד בוגרת. קשה לו למצוא שפה משותפת עם בני גילו. הוא מבין את זה".

ניר ואיילת תנא ושגיא ביטבוקס. ללא קרדיט

ניר ואיילת תנא ושגיא ביטבוקס. ללא קרדיט

מה מבחינתך כאמא לילד על הספקטרום הדבר הקשה ביותר?
"למרות שהוא על הספקטרום, הוא מאוד חכם וקשה מאוד "לזהות" עליו. הקשיים סובבים את הקטע של חרדות. ילדים על הספקטרום סובלים מחרדות ברמה גבוהה. בתי ספר פועלים לשלב אותם בכיתות רגילות, אבל יש קשיים. בהתחלה בבית הספר לחצו נורא על עניין תרופות כי יש לו גם ADHD, ואסור לו לקחת ריטלין בגלל שריטלין מגביר חרדות. כל פעם היה משהו איתו וקראו לי לבית הספר כי לא ידעו מה לעשות. פתאום הוא נכנס מתחת לשולחן וצועק שהילדים מדברים חזק מדי אז קוראים לי. צריך מאוד להכיל ולקבל ילד על הספקטרום. בהתחלה אפילו לחצו עליי להעביר אותו לכיתה מיוחדת בכפר סבא. אז בהתחלה הם היו חסרי אונים לחלוטין, אבל כיום המצב שונה לגמרי. כיום בית הספר מקבל ומכיל את ניר כמו שהוא עם הקשיים והחוזקות שלו, וצוות המורים, הסייעות, ההנהלה והמטפלים החיצוניים שמגיעים לבית הספר אוהבים אותו מאוד".

לאחר שהפגישה את בנה עם מפורסמים ונתנה לו את אחת ממתנות היומולדת הכי טובות שאפשר לבקש, פנתה תנא לחברתה נוית ושאלה אותה אם היא הייתה רוצה שתנא עצמה תנסה להפגיש אותה עם הלהקה האהובה עליה. "דיברתי עם נוית, חברה שלי שסובלת מניוון שרירים ונמצאת בכיסא גלגלים. היא סיפרה לי שהיא קנתה כרטיסים ללהקת A-ha ודיברה איתי על כמה היא מתרגשת. אז שאלתי אותה אם היא רוצה לפגוש אותם והיא הסתכלה עליי בהפתעה. היא שאלה אותי 'איך את יכולה לגרום לזה לקרות?'. אמרתי לה 'את שכחת עם מי מדברת?'. השגתי את הטלפון של ההפקה וסידרתי את זה. היא פגשה את הלהקה לפני ההופעה. זה היה מבחינתה חלום שהתגשם. זה משהו שהיה לה קשה מאוד להירגע ממנו הרבה זמן אחרי ההופעה. היא חיפשה דרך להודות לי ואני אמרתי שאני לא צריכה כלום, מספיק לשמוע ולראות את האושר שזה יוצר".

בעקבות ההצלחה עם חברתה, החליטה תנא להמשיך ולנסות להגשים חלומות לאנשים נוספים בעלי צרכים מיוחדים. היא שוטטה בקבוצת פייסבוק שנקראת "צועקים חלומות" שמבוססת על ספרו של יובל אברמוביץ', "הרשימה", שדוגל בלהוציא את החלומות שלך החוצה ולא לשמור אותם בפנים. בקבוצה משתתפים רבים כותבים את חלומותיהם, ותנא מצאה פוסט אחד שנגע בה במיוחד.

"בקבוצה הזו מצאתי פוסט של מישהו שמתנדב בהוסטל של נערים אוטיסטים", מספרת תנא, "הוא סיפר על בחור בן 16 וחצי בשם איתן, דייר בהוסטל שכותב ושר בעצמו ושהחלום שלו זה לפגוש את אייל גולן, משה פרץ ודודו אהרון. ראיתי את הפרסום הזה וישר יצרתי איתו קשר. אז מישהי אחרת הצליחה להפגיש אותו עם דודו אהרון, ואני התחלתי להניע את העניינים בכדי להפגיש את הילד עם משה פרץ ואייל גולן. הצלחתי בסופו של דבר בעזרת משרד "ליאם הפקות". שלחו לנער כרטיסים במתנה להופעה משותפת של אייל גולן ומשה פרץ, ואז הוא פגש אותם. ההופעה הייתה ממש לפני שבוע וחצי. בכל אותו הערב הייתי בקשר עם המטפל כדי לוודא שזה אכן קורה. הוא מאוד התרגש ברמות שאי אפשר לתאר, והמתנדב אמר שזה חלום שהתגשם מבחינתו. הוא הביא לאייל גולן את המחברת שירים שלו. המתנדב כתב לי פוסט תודה באותה קבוצה ואני הגבתי שאם יש עוד ילדים שרוצים שאגשים להם חלום, אשמח. מיד קיבלתי פניה נוספת".

אייל גולן ואיתן קרדיט פרטי

אייל גולן ואיתן קרדיט פרטי

ממי?
"פנתה אליי מיד ילדה כבדת שמיעה בת עשר מהצפון שמעריצה מאוד את נועה קירל. יצא גם שהבן שלי מעריץ את עופר שכטר והוא מצלם לצד קירל עונה חדשה של הסדרה "כפולה". אז במרץ הקרוב הבן שלי והילדה שפנתה אליי יגיעו יחד לסט הצילומים לפגוש כל אחד את הכוכב אותו הוא מעריץ. יש עוד ילד שנמצא על הספקטרום שמעריץ מאוד את שרית חדד מגיל 12. אז זאפה המדהימים הפתיעו אותי בזוג כרטיסים לו ולמטפל שלו. נשאר לי רק לתאם את הפגישה עם שרית".

למה זה כל כך מושך אותך, להגשים חלומות לאנשים בעלי צרכים מיוחדים?
"אף פעם לא הרגשתי בהיי חוץ מהרגעים בהם הגשמתי לאנשים את החלומות. זה מכניס לאושר, נותן אדרנלין. זה כזה כיף להצליח להעניק לאנשים את החלומות שלהם, את מה שהם רצו, ולקבל את הפידבק החיובי הזה. זה מחזיק אותי ברמות האדרנלין כמו מישהו שעולה על במה ומופיע בעצמו. אפילו שאני לא פוגשת את האנשים האלה, אלא מארגנת מאחורי הקלעים את הכל".

מה עם להגשים לעצמך חלום? מה החלום שלך?
"החלום שלי הוא לעבוד בזה. ניר אומר לי שהוא מאוד דואג כי אני לא עובדת, אבל אני לא יכולה להרשות לעצמי. בלי ההורים שלי לא הייתי יכולה להרשות לעצמי להיות אם יחידנית. הם עזרו ותמכו ועוזרים עד היום בכל מה שהם יכולים, מן הסתם אנחנו חיים יחד באותו בית מרגע שניר נולד. אבא שלי מביא את ניר לבית ספר כל בוקר, ולוקח אותו לגני שעשועים ולפעמים גם לחוגים, ולכן זה ברור ומובן מאליו שברגע שהם זקוקים לי, אני מטפלת בהם. לניר יש ביטחון מלא בכל העניין של הגשמת חלומות יותר מאשר שיש לי, הוא חושב שאני מסוגלת להכל בעניין הזה. אבל זה לא משהו שאני יכולה להתפרנס מזה, זה משהו שעושים אותו מכל הלב. הלוואי שהייתי יודעת לענות על איך להתפרנס מזה. אולי אני אכתוב פוסט כזה בפייסבוק, אצעק את החלום שלי בעצמי, ואז אצליח למצוא דרך".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר