הקפות שמחת תורה, צילום אילוסטרציה Graceenee depositphotos.com

שמחה גדולה, אזור בהפרדה ואזור מעורב: כל מה שרציתם לדעת על ההקפות ברעננה

"אנחנו שמים מחיצות כדי שגם חרדים ירגישו בנוח. אבל יש גם אזור משפחתי למי שרוצה לרקוד בצורה מעורבת", מסביר יו"ר המועצה הדתית, אריה פרידמן

פורסם בתאריך: 16.10.22 08:48

מנהג ההקפות, כלומר ריקודים ושמחה גדולה בבית הכנסת או ברחובות העיר עם ספרי תורה ביד, מהווה את שיא חגיגות שמחת תורה מדי שנה. המנהג נחלק לשניים, הקפות ראשונות, בהן מקיפים את הבימה בבתי הכנסת בערב שמחת תורה, והקפות שניות, שלרוב נחגגות ברחובות הערים, במוצאי החג.

ברעננה מצפים לשמחה גדולה במיוחד בהקפות אחרי ששנתיים לא התקיימו הקפות בגלל מגבלות הקורונה. יו"ר המועצה הדתית ברעננה, אריה פרידמן, מספר כי ההקפות השניות יתקיימו במוצאי החג ברחבת יד לבנים בעיר בהשתתפות להקת רוקדים, הנחשבת ללהקת חתונות פופולארית. לאירוע יגיעו גם רב העיר, ראש העירייה, חברי מועצת העיר וחברי מליאת המועצה הדתית. הצפי הוא לאלפי אנשים שישתתפו בהקפות השניות ברעננה.

אריה פרידמן, יו"ר המועצה הדתית ברעננה

אריה פרידמן, יו"ר המועצה הדתית ברעננה

פרידמן מספר שהשירים באירוע יהיו מכל הנוסחים. "השירים יהיו שירים שרוב הקהל מכיר", אומר פרידמן. "אם שירים מפסטיבל הזמר החסידי, אם זה של זמרים מוכרים מהיום, שירים של עוזי חיטמן. אפשר להגיד שזה כל מה שעובר אוזן מוזיקלית שקצת קשובה למסורת".

 

פרידמן אף מסביר שברעננה מעוניינים שכל גווני הציבור יגיעו להקפות ועושים התאמות בהתאם. "יש אזור לנשים ויש אזור לגברים", הוא אומר. "אנחנו שמים מחיצות כדי שגם חרדים ירגישו בנוח להגיע לאירוע. אבל יש גם אזור משפחתי למי שרוצה לרקוד בצורה מעורבת. אנחנו קוראים לכולם לפתוח את הלב ולהיות ביחד, כמו ארבעת המינים, שכל אחד הוא אחר וצריך לאגד את כולם ביחד, זה מה שהופך אותנו לעם. זה אחד האירועים היחידים שבו כל הזנים, הגוונים והצבעים באים וחוגגים ביחד".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר