בר מצוה ובת מצוה בקהילת הוד והדר, צילומים באדיבות הקהילה
בר מצוה ובת מצוה בקהילת הוד והדר, צילומים באדיבות הקהילה

שוויוני ומשמעותי, משפחתי וייחודי: בר מצווה או בת מצווה בקהילת הוד והדר בכפר סבא

אם בעבר העלייה לתורה הייתה שמורה לבנים בלבד, היום בוחרות נערות רבות לעלות לתורה. בקהילת הוד והדר, קהילה מסורתית ישראלית, נשים וגברים ממלאים וממלאות את כל התפקידים בתפילה, הן בשגרה והן באירועים. בקהילה מקיימים טקס שווה ומכבד בו כל המשפחה יושבת ביחד באותו חלל

פורסם בתאריך: 2.5.23 18:49

משפחות רבות מחפשות דרך לציין את הגעת בנם או בתם לגיל מצוות – לא באירוע גדול ונוצץ, אלא בטקס משמעותי ששוזר יסודות יהודיים מסורתיים עם אורח החיים של המשפחה. אם בעבר העלייה לתורה הייתה שמורה לבנים בלבד, היום בוחרות נערות רבות לעלות לתורה, לומדות את טעמי המקרא וההפטרה וגם נושאות דרשה. כן, כמו הנערים. בקהילת הוד והדר בכפר סבא העלייה לתורה היא לכולם ולכולן, בשותפות מלאה של המשפחה והחברים והחברות.

קהילת הוד והדר היא קהילה מסורתית ישראלית השייכת לתנועה המסורתית העולמית (Conservative Movement). זוהי קהילה שוויונית, שבה נשים וגברים ממלאים וממלאות את כל התפקידים בתפילה, הן בשגרה והן באירועים ובחגיגות. בקהילה מקיימים טקס שווה ומכבד בו כל המשפחה יושבת ביחד באותו חלל וללא מחיצות, נשים וגברים, נערות ונערים.

בת מצוה בקהילת הוד והדר, צילום באדיבות הקהילה

בת מצוה בקהילת הוד והדר, צילום באדיבות הקהילה

גי'ליאן שבן, אם לשתי בנות שעלו לתורה בקהילה, מספרת: "רונן ואני כל כך שמחים שבחרנו לעשות את טקסי בת המצווה של שתי בנותינו בקהילת הוד והדר. הן קיבלו כל כך הרבה חום ואהבה, למדו מושגי יסוד ביהדות, למדו שבית כנסת יכול להיות מקום טוב ונעים וכיפי גם לבנות, והכי חשוב, למדו שגם בנות יכולות לעלות לתורה ולקרוא בה. התורה היא גם שלהן. בהוד והדר הן מרגישות בבית. ובשנים הבאות יצטרפו אליהן שני הבנים הצעירים שגם הם יחגגו את טקסי הבר מצוה שלהם בקהילת הוד והדר המופלאה".

לאחר כשני עשורים באכסניות ארעיות, בנתה הקהילה בשנת 1996 את ביתה הקבוע בכפר סבא. כיום מונה הקהילה כ-200 משפחות שנפגשות לתפילות בשבתות, בחגי ישראל ובימי שני לאורך כל השנה, ברוח שוויונית ופתוחה. בנוסף לתפילות יש סדרות הרצאות בנושאים מגוונים ברוח יהודית וישראלית.

עליות לתורה מתקיימות בשבתות (שחרית ומנחה) ובימים שבהם קוראים בתורה – שני וחמישי, ראש חודש ובחנוכה, פורים ובחול המועד סוכות. באולם התפילה המרווח יש מקום לכל האורחים שלכם, ולאחר התפילה – אפשר להמשיך לחגוג בקידוש או בארוחה משפחתית באולם האירועים.

בר מצוה בקהילת הוד והדר, צילום באדיבות הקהילה

בר מצוה בקהילת הוד והדר, צילום באדיבות הקהילה

כדי להכין את בנות המצווה ובני המצווה ליום חגם, מקיימת הקהילה תכנית מיוחדת לגיל מצוות. זהו חוג בן שמונה מפגשים בהם לומדים הנערים והנערות את מושגי היסוד ביהדות באווירה חווייתית, כולל פעילות של עזרה לזולת – חלוקת מזון לנזקקים במסגרת מפעל מלוא הטנא של עיריית כפר סבא.

בנוסף ללימוד הקבוצתי, כל נערה ונער לומדים לימוד פרטני לקריאה בתורה של הפרשה שלהם עם מורה ייעודי, שגם עוזר למשפחה לתכנן את הטקס ולהוסיף לו נופך אישי. כולנו מודעים לכך שיש קשת של ילדים: ילדים שהם מוזיקליים, ילדים שיש להם פחד קהל, ילדים עם קשיי קשב וריכוז וילדים עם מוגבלויות. למורים ולמורות שלנו יש ניסיון בעבודה עם כל הגוונים שקשת זו מזמנת, וידע לעבוד עם כל אחד ואחת ולהתאים את הקריאה בתורה והדרשה ליכולות הילד/ה. ברוב המקרים ינחה המורה את הטקס כך שהליווי האישי נמשך לאורך כל הדרך. והדרך, היא הדרך שלכם ושלכן.

ליצירת קשר- משרד בית הכנסת – טל' 09-766-2485.

אימייל: [email protected]

אתר: https://hodvehadar.org/

פייסבוק: https://www.facebook.com/HodVeHadar

 

 

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר