שחר פולר אציל (צילום נמרוד גליקמן) ומיזם סירי אהבה
שחר פולר אציל (צילום נמרוד גליקמן) ומיזם סירי אהבה

הן מבשלות לנשות המילואמיניקים, למשפחות החטופים, למפונים: אתם חייבים להכיר את "סירי אהבה"

זה התחיל ממשפחה אחת ובתוך זמן קצר הפך לפרויקט שמקיף מאות משפחות. "אנחנו שואפות שביום שאחרי נמשיך לזכור שכולנו אחים" אומרת שחר פולר אציל

פורסם בתאריך: 5.1.24 08:26

מבשלים באהבה ומכל הלב: מאות מיזמים פרטיים נפלאים למען הכלל צצו החל מה-7 באוקטובר. אחד מהם הוא פרויקט "סירי אהבה", הכנת מאכלים למשפחות של חיילי מילואים, לפצועים בבית לוינשטיין, למשפחות מפונים, להורים שכולים ולמשפחות של חטופים.

שחר פולר אציל. צילום נמרוד גליקמן

שחר פולר אציל. צילום נמרוד גליקמן

את הפרויקט יזמה שחר פולר אציל, בת 35, תושבת רעננה, נשואה פלוס שני בנים, בני שנתיים וחמש. שחר, עו"ד במשרד עורכי דין "ברנע ג'פה לנדה", מספרת כיצד יצא פרויקט "סירי אהבה" לדרכו לפני 12 שבועות: "בשבוע הראשון של המלחמה, ככל שהתושבים מהעוטף החלו להימלט מבתיהם, הגיעו המוני מפונים לערי המרכז וגם לרעננה. ככה התוודעתי אז למשפחה בשכונה שלי שאירחה בדירתה עוד כעשרים קרובי משפחה שפונו מהדרום והרגשתי שאני חייבת לעזור להם בדרך כלשהי. התחלתי להכין להם אוכל ולאחר שעתיים מסרתי להם ארוחה. למחרת התקשרתי למיה, חברה טובה מכפר סבא, ואמרתי לה שחייבים לעשות משהו עם מצב החירום שהמדינה שלנו נקלעה אליו. באותם ימים היו המון מיזמים לבישול לחיילים בחזית והחלטנו לבשל ארוחות שישי למען מי שצריך עזרה בתוך רעננה ובכפר סבא ולהתחיל לגייס מתנדבים שיצטרפו אלינו. בהתחלה התמקדנו במפונים שנעקרו מבתיהם ממש בין לילה, וככל שהמלחמה נמשכת, הדגש עבר למשפחות המילואימניקים שמשרתים רחוק מהבית ונעדרים שבועות ארוכים".

איך זה עובד?

"כל עוד המלחמה נמשכת, אנחנו רוצים לחבק את מי שצריך, אין סיבה שמישהו יעבור את התקופה הזו לבד. לכולם אנחנו מבשלים באהבה – לחיילים פצועים בבית לוינשטיין, למפונים, להורים שכולים, להורים של חטופים ובעיקר למשפחות של מילואימניקים שלא חוזרים הביתה. המשפחות הללו כורעות חודשים ארוכים תחת הנטל הכבד, בצל דאגה ליקיריהם. מצבן של משפחות המילואים הופך קשה מנשוא ואנחנו מרגישים חובה לתמוך בהם ולהוקיר אותם. מטבעו של הפרויקט, מי שמבשל במטבח שלו גם מוסר את האוכל בבית המשפחה שלה הוא מבשל. אנחנו רוצות שאנשים יצרו קשרים חברתיים ויתחבקו פיזית, גם עם כאלה שלפני השבעה באוקטובר היו בקצוות שונים של המפה החברתית-פוליטית. בסוף כולנו יחד באותה הסירה ואנחנו שואפות שביום שאחרי נמשיך לזכור שכולנו אחים. אנחנו גם מבינות את החשיבות שבעשייה עבור מאות המתנדבים שלנו ומבינות שהעשייה הזו ובכלל היא רכיב משמעותי ביצירת חוסן נפשי, במיוחד ברגעי משבר וחוסר וודאות. מי שתורם נתרם בעצמו לא פחות".

טל קבסה, פרויקט סירי אהבה צילום פרטי

טל קבסה, פרויקט סירי אהבה צילום פרטי

מהם היקפי ההתנדבות והיכן פועל המיזם?

"משבוע לשבוע הפרויקט שלנו מתרחב ועד כה הצטרפו אלינו מאות מתנדבים, שבישלו בשלושת החודשים האחרונים למאות משפחות אחרות, בעיקר ברעננה ובכפר סבא אך גם בערים אחרות באיזור. צירפנו אלינו עוד שלוש מנהלות שהכרנו מהתנדבותן בפרויקט: נועה בר-אור, סימונה עלי-רז ומנהלת נוספת שבחרה להישאר בעילום שם. יחד אנחנו הן מנהלות את הפרויקט בשיתוף פעולה, במקביל לחיים הפרטיים שלנו. מדי שבוע אנחנו משבצות משפחה בשלנית למשפחה שמבקשת עזרה. המטרה היא שאדם שממילא מבשל למשפחתו לשבת, יגדיל מעט את הכמויות ויבשל לשכנים שלו. לאחרונה התחלנו לשתף פעולה עם שוק החקלאים מהעוטף שמתקיים בימי חמישי אחת לשבועיים בשכונת נווה זמר ברעננה. לאחר שהמכירה מסתיימת, החקלאים תורמים את הירקות שנותרים למשפחות שאנחנו מבשלות להן. זהו מעגל מרגש של נתינה".

מה לדעתך מייחד את הפרויקט?

"הפרויקט שלנו נועד לייצר אחדות וככזה מרכיבים אותו אנשים מכל הקשת החברתית, ביניהם יש שמבשלים אוכל שאינו כשר ויש גם חרדים שמבשלים בכשרות למהדרין. הקשרים שנוצרים בין הבשלנים למשפחות שהם מבשלים להן אינם מובנים מאליהם ומרגשים אותנו מאוד".

אלו דברים גילית בעקבות המיזם?

"התעצמה אצלי ההבנה שיש לנו עם נפלא שמורכב מרוב מוחלט של אנשים טובים, רחבי לב ואכפתיים. למרות שעם ישראל מדמם ומצוי בשעה קשה, הוא מתגלה כרגע במלוא תפארתו".

רוית גולן, פרויקט סירי אהבה, צילום פרטי

רוית גולן, פרויקט סירי אהבה, צילום פרטי

אלו תגובות מרגשות קיבלתן?

"לאחרונה התחלנו לבשל למשפחה של רופא מתמחה שעובד בתורניות של 30 שעות, בזמן שאשתו משרתת במילואים בבסיס סגור ולא חוזרת הביתה. המתנדבים שלנו מבשלים להם ולילדיהם באהבה. כשרופא אומר לנו שאנחנו "מצילות חיים", זה מרגש כל כך ואומר את הכל".

האם יש רצון להמשיכו גם בערים אחרות?

"מגיעות אלינו פניות ממשפחות שמתגוררות בערים אחרות, שבהן, לצערנו, אין לנו יכולת לסייע. הצורך קיים ומובהק והיינו שמחות מאוד לשותפות ושותפים שיקימו בשיתוף פעולה תשתית מקבילה בערים נוספות".

כל מי שמעוניין לקבל פרטים, להצטרף לפרויקט או להירשם לקבלת ארוחה ברעננה ובכפר סבא, מוזמן לפנות בהודעת וואצאפ לשחר, בטלפון 054-4465865.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר