ארונות חשמל רעננה:ארון בפינת מגדל המחתרות איור ARC D.L.Pארון ברחוב קרן היסוד איור סרג'יו דניאלארון ברחוב אחוזה איור אלנדר אישפזיארון ברחוב אחוזה איור BINSKYארון ברחוב קזן איור רפי בלר
ארונות חשמל רעננה: ארון בפינת מגדל המחתרות איור ARC D.L.P ארון ברחוב קרן היסוד איור סרג'יו דניאל ארון ברחוב אחוזה איור אלנדר אישפזי ארון ברחוב אחוזה איור BINSKY ארון ברחוב קזן איור רפי בלר

יש חשמל באוויר: "זה נהדר ורצוי להכניס קצת צבע לשעמום האפור הזה"

האמנים היותר מוכרים מקבלים תשלום, האמנים המוכרים פחות נהנים מחשיפה. 200 ארונות חשמל כבר אוירו ברעננה, הכירו את האנשים שעומדים מאחורי הפרויקט הכי צבעוני ברעננה

פורסם בתאריך: 8.12.18 17:18

גם מבלי לשים לב, סביר להניח שנתקלתם באחד מארונות החשמל המאוירים ברחבי רעננה. היוזמה, שהחלה לפני כשנה על ידי ראש העירייה לשעבר זאב בילסקי והממונה על תרבות, נוער ופנאי רונית וינטראוב, הביאה מאז לאיורם של כמעט 200 ארונות חשמל בעיר על ידי 50 אמנים שונים.
רפי בלר, מנהל מרכז האמנויות וצייר ארונות בעצמו שמוביל את היוזמה, מספר: "מי שראה את ההזנחה ואת המפגע האסתטי היה בילסקי בזמנו, ואז נהגה הרעיון. זה לא משהו שנעשה לראשונה בעיר. לפני כעשור עשו משהו דומה, אך על מספר מאוד מצומצם של ארונות והצבע כבר דהה. כעת הפרויקט בקנה מידה גדול הרבה יותר, ומאוד מבורך. הוא נותן במה לעשרות אמנים וצובע את העיר שלנו מחדש".

האמנים בפרויקט מקבלים תשלום?
"האמנים היותר מוכרים כן מקבלים תשלום, ומציירים על מספר ארונות לפי התקציב. יש גם כאלה שמגיעים בהתנדבות שזה מבחינתם מצב מנצח לשני הצדדים, אנחנו זוכים ליצירות מרהיבות והם זוכים להכרה ופרסום".

רפי בלר

עוז מדר, שצייר על ארונות רבים ברחבי הארץ, מספר על חשיבותו הרבה של הפרויקט: "הגעתי לצייר בעיר מהיכרות עם רפי, שזימן אותי בהתחלה לפרויקט אחר באמנות ואז כשהחל פרויקט הארונות הוא הזמין אותי בשנית. אני חושב שהפרויקט תורם מאוד לאסתטיקה של העיר. זה נהדר ורצוי להכניס קצת צבע לשעמום האפור הזה, לאלמנטים של העיר שעומדים במין מונוטוניות בנאלית שכזו. במיוחד לצבוע בצורה כזאת מגוונת, לתת להמון אמנים מרחב ביטוי על אותו הפורמט, זה מראה רבגוניות ומבליט את הייחוד של כל אמן. אני חושב שרפי עושה עבודה מדהימה, וכל הכבוד על היוזמה הזו. אני מקווה שבערים נוספות ירימו את הכפפה ויעשו דברים דומים".

עוז מדר

עוז מדר

דימה קורמה, אמן מרמת גן שצייר על מספר ארונות בפרויקט, מספר שהגיע לצייר ברעננה כי בעירו אין פרויקט זהה: "אני בוגר שנקר, מעצב גרפי ואמן רחוב. הגעתי לפרויקט ממש במקרה, פגשתי את רפי והוא הזמין אותי לקחת חלק. לדעתי זה פרויקט מדהים, אני מתבאס שרשויות נוספות כמו העיר שלי, רמת גן, לא מקדמות את הדבר הזה, הם בעיקר עושים דברים פחות עדכניים בתחום האומנות. צריך עוד אנשים עם ידע אומנותי כמו רפי, שינהיגו דברים כאלה בערים נוספות".

ארון ברחוב קזןאיור רפי בלר

ארון ברחוב קזן
איור רפי בלר

ארון בפינת אחוזה לוי אשכולאיור רפי בלר, @SHASHA

ארון בפינת אחוזה לוי אשכול
איור רפי בלר, @SHASHA

ארון ברחוב קרן היסודאיור סרג'יו דניאל

ארון ברחוב קרן היסוד
איור סרג'יו דניאל

ארון ברחוב אחוזהאיור BINSKY

ארון ברחוב אחוזה
איור BINSKY

ארון ברחוב אחוזהאיור אלנדר אישפזי

ארון ברחוב אחוזה
איור אלנדר אישפזי

ארון בפינת עקיבא והכלנית איור אלי רבזין

ארון בפינת עקיבא והכלנית
איור אלי רבזין

ארון בגן הנשיאיםאיור IMAGINARY DUCK

ארון בגן הנשיאים
איור IMAGINARY DUCK

ארון ברחוב אוסטרובסקי איור מרגלית ראג'ואן

ארון ברחוב אוסטרובסקי
איור מרגלית ראג'ואן

ארון ברבוצקי פינת יערה איור DAMIAN TAB

ארון ברבוצקי פינת יערה
איור DAMIAN TAB

ארון בפינת מגדל המחתרות איור ARC D.L.P

ארון בפינת מגדל המחתרות
איור ARC D.L.P

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר