גן דרור צילום באדיבות ההורים
גן דרור צילום באדיבות ההורים

ההורים חוששים: "בלי גן יול"א, אין לנו אפשרות לעבוד"

גננת היול"א בגן דרור עזבה. ההורים חוששים שאחרי חופשת סוכות הגן יעבוד במתכונת רגילה ומתלוננים גם על בעיות שוטפות בגלל מצוקת כוח אדם. העירייה מרגיעה: "הגן ימשיך לעבוד במתכונת יול"א"

פורסם בתאריך: 26.9.18 08:35

את סערת היול"א בגני טרום טרום חובה כבר רוב תושבי רעננה מכירים. כזכור, ביום חמישי האחרון התבשרו ההורים בגנים אלו (גנים הפועלים במתכונת יום לימודים ארוך עד 16:30) ברחבי רעננה, כי עקב מחסור בכוח אדם בגנים לא תתקיים מתכונת יול"א בגנים המיועדים לכך במהלך חוה"מ סוכות.

אבל להורי גן דרור בלב הפארק, ציפתה בשורה נוספת באותו היום: גננת היול"א בגן התפטרה, והם חוששים מכך. "הבת שלי בת שלוש והיא עלתה השנה לגן דרור", מספרת אולגה, חברה בוועד הורי הגן. "ביום חמישי האחרון, נודע לנו מצוות הגן שאחרי חופש סוכות אנחנו נשארים ללא צוות גן יול"א, כי הגננת התפטרה. אז 35 ילדים בגילאי שנתיים-שלוש, נשארים ללא צוות יול"א והגן יהפוך להיות גן רגיל. להורים יש בעיה רצינית עם זה כי אין לנו מענה. בחרנו גן יול"א בכוונה ועליו אנחנו משלמים. אבל הנה, העירייה לא נותנת לנו מענה, אומרת שאין כוח אדם. מה אנחנו אמורים לעשות? אני בתור בעלת עסק מאוד עמוסה, גם גן יול"א עד 16:30 זה לא הפיתרון הכי מוצלח שיש אבל עדיין, זה הפיתרון הכי טוב שיש. בלי גן יול"א, אין לנו אפשרות לעבוד".

אב נוסף לילד בגן, סיפר כי מחסור בכוח האדם בתחום היול"א ידוע. "העירייה אומרים שהם כרגע בתהליך של חיפוש", אמר, "בכללי, יש מצוקה ידועה של כוח אדם בגנים. הגננת אמרו לנו את זה כבר בפגישה הראשונה עם הורי הגן. קח דוגמא, יש תקן ידוע בגנים שעל כל 11 ילדים צריך להיות איש צוות. אבל בימי שישי בגן דרור, יש רק את הגננת ובנוסף לה סייעת אחת על 35 ילדים. הגן פועל בניגוד לתקן וזה קורה בגלל מחסור חמור בכוח אדם".

מריל, אמא לילד בגן: "יש המון בעיות. בימי שישי אין מי שפותח את הגן מוקדם. כל ערב חמישי אני מקבלת סמס מהגננת 'נא להביא מחר את הילדים בשמונה, ומי שלא מחויב להביא את הילד, נא לא להביא אותו'. מה זה הדבר הזה? למה אני צריכה להתמודד עם דברים כאלה?".

מעיריית רעננה נמסר בתגובה: "במהלך החודשים האחרונים פועלת עיריית רעננה, בהובלת מנהל החינוך, במלוא המאמצים ובאינטנסיביות לגיוס כוח אדם איכותי לגני יום לימודים ארוך (יול"א). עם זאת, חרף המאמצים, עדיין קיימים חוסרים במצבת כוח האדם בגני היול"א בעיר, זאת בהתאמה למשבר הכלל ארצי השורר בנושא, והקושי הקיים בגיוס כוח אדם איכותי לגני הילדים בכל הארץ. לאור זאת, ומתוך גילוי אחריות למתן טיפול מיטבי לילדים, על אחת כמה וכמה בתקופה הסמוכה לפתיחת שנת הלימודים המצריכה מטבע הדברים תגבור בכוח האדם, יפעלו במהלך חול המועד מסגרות הטרום טרום חובה בעיר ובגנים המשולבים במתכונת מקוצרת עד השעה 14:00, וההורים נקראים לאסוף את ילדיהם בשעה זו אחר ארוחת הצהריים החמה שתוענק להם. הורים אלו יזוכו בהחזר כספי בגין השעות המקוצרות. הפעילות עבור ילדי הטרום חובה והחובה תימשך עד השעה 16:30 ללא שינוי. לעניין גן דרור, לא חל שינוי במתכונת עבודתו והוא ימשיך לשמש גן יול"א בעיר. אכן גננת היול"א הודיעה על פרישתה, אולם בימים אלו פועלת מחלקת גני הילדים במלוא המאמצים לאיתור מחליפה ראויה כגננת מובילה לגן, ותדאג למילוי מקומה עד להשמתה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר