הפגנת הורים מול עיריית רעננה
הפגנת הורים מול עיריית רעננה

אחר שתי הפגנות: בשורות טובות להורי הטרום טרום חובה

אחרי שהודיעה להורים כי הגנים לא יפעלו בחוה"מ ובאסרו חג במתכונת יול"א ועוררה סערה גדולה, הודיעה הבוקר העירייה כי נמצא פתרון לגבי מחר, יום חמישי, ולגבי אסרו חג, יום שלישי בשבוע הבא

פורסם בתאריך: 26.9.18 11:50

בשורות טובות להורי הטרום טרום חובה: העירייה הודיעה הבוקר לכל הורי הילדים בגנים, כי לאחר מאמצים רבים גני היול"א בעיר יפעלו עד 16:30 באסרו חג (2.10) ולא עד 14:00 כפי שנמסר מטעם העירייה ביום חמישי האחרון. "במסגרת מאמצינו לאפשר ככל שניתן יום לימודים מלא בגני היול"א", נכתב במכתב, "לילדי הטרום טרום חובה, אנו שמחים לעדכנכם כי ביום חמישי 27.9.2018 ובאסרו חג 2.10.2018, גני היול"א המשולבים בהם לומדים ילדי הטרום טרום חובה וילדי הטרום חובה יפעלו כרגיל עד לשעה 16:30". חשוב להדגיש כי הגנים שיפעלו במתכונת יול" א ב27/9 הם רק הגנים המשולבים, משמע תשעת גני הילדים בעיר בהם לומדים ילדי הטרום טרום חובה יחד עם ילדי הטרום חובה. ב2/10 כל הגנים בעיר יפעלו במתכונת יול"א.

מחאת היול"א מתנהלת ברעננה כבר כמה ימים וכללה שתי הפגנות, זאת בעקבות הודעת העירייה מיום חמישי האחרון לפיה בגלל מצוקת כוח אדם, גני הטרום טרום חובה לא יפעלו בחול המועד ובאסרו חג במתכונת יול"א. כ-20 הורים הפגינו אתמול (שלישי) מול בניין העירייה, במחאה על מחסור כוח האדם בגני יול"א. הפגנה זו הייתה השנייה במספר, לאחר שההורים הפגינו במוצאי שבת מתחת לביתו של ראש העיר איתן גינזבורג.

נדב רז, אב לילד בגן יול"א וממארגני המחאה, אמר: "ההפגנה היא לא רק על השבתת מתכונת היול"א. כבר במפגשי ההורים הראשונים דיברו על זה שיש מחסור בסייעות. לנו למשל בגן של הבן שלי, אין גננת לשעות אחרי הצהריים כשהחג ייגמר. עוד דוגמא למחסור למשל, היא שאצל הבן שלי בגן ובעוד גנים יש רק סייעת אחת בשעות הבוקר שמקבלת 30 ילדים בין 7-8. זה עומס מטורף. חסרות סייעות וגננות בגני היול"א ברעננה. אנחנו משלמים ממיטב כספינו, ובסופו של דבר מצפים לתמורה הוגנת. העירייה פשוט צריכה למצוא פתרון לכל הגנים בנושא הסייעות".

נדב רז

נדב רז, ממארגני המחאה

עוד הוא אמר: "העובדה היא שכל העיריות באזור הצליחו למצוא פתרונות. בין אם זה הפרטה או פתרונות אחרים. אפשר לפתור את זה. עם קצת כסף אפשר לפתור את הכל. אני מאמין שעם חשיבה מספיק יצירתית אפשר למצוא לזה פתרונות, ואם לא, אז שיגידו שלא ונמצא מסגרות אחרות לילדים שלנו. אי אפשר להגיד שזו המתכונת ואז להפקיר. הטענה שלא מביאים סיעות וגננות בגלל שבוררים אותן בשל איכותן זה אחלה והכול, אבל כרגע אין סיעות בגנים"

מה הצעד הבא שלכם?

"אנחנו קודם כל נראה את תוצאות ההפגנה ואת ההיענות מצד העירייה, מה היא מתכוונת לעשות בנידון. אם זה יוביל לפיתרון – נהדר, אך בהיעדר פיתרון, אנחנו נחריף את המחאה. זו בעיה עתידית לכל ההורים ברעננה".

מעיריית רעננה נמסר בתגובה לטענות: "במהלך החודשים האחרונים פועלת עיריית רעננה, בהובלת מנהל החינוך, במלוא המאמצים ובאינטנסיביות לגיוס כוח-אדם איכותי לגני יום לימודים ארוך (יול"א). עם זאת, חרף המאמצים, עדיין קיימים חוסרים במצבת כוח האדם בגני היול"א בעיר, זאת בהתאמה למשבר הכלל ארצי השורר בנושא, והקושי הקיים בגיוס כוח אדם איכותי לגני הילדים בכל הארץ. לאור זאת, ומתוך גילוי אחריות למתן טיפול מיטבי לילדים, על אחת כמה וכמה בתקופה הסמוכה לפתיחת שנת הלימודים המצריכה מטבע הדברים תגבור בכוח האדם, יפעלו במהלך חול המועד מסגרות הטרום טרום חובה בעיר ובגנים המשולבים במתכונת מקוצרת עד השעה 14:00, וההורים נקראים לאסוף את ילדיהם בשעה זו אחר ארוחת הצהריים החמה שתוענק להם. הורים אלו יזוכו בהחזר כספי בגין השעותה מקוצרות. הפעילות עבור ילדי הטרום חובה והחובה תימשך עד השעה 16:30 ללא שינוי".

כאמור הבוקר הודיעה העיריה כי נמצא פתרון למצוקת כוח האדם בגני הטרום טרום חובה והם יפעלו במתכונת יחול"א מחר ובאסרו חג.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר