הדמייה של בית הספר בנווה זמר. צילום: ליואי דבוריינסקי אדריכלים בע"מ
הדמייה של בית הספר בנווה זמר. צילום: ליואי דבוריינסקי אדריכלים בע"מ

מה עם בית הספר? הורים בנווה זמר דורשים מהעירייה תשובות

הורים בנווה זמר כועסים: לדבריהם על פי מידע שקיבלו מהעירייה פתיחת בית הספר היסודי בשכונה נדחתה מספטמבר לדצמבר 2019, ולא נאמר להם האם הילדים יעברו בית ספר במהלך השנה. ויש טענות נוספות

פורסם בתאריך: 28.12.18 09:18

מספר הורים משכונת נווה זמר שפנו לעירייה במטרה לברר את תאריך היעד של פתיחת בית הספר בשכונה, נתקלו בהפתעה: לחלקם העירייה לא מסרה את המידע, ולחלקם סיפרה העירייה כי פתיחת בית הספר נדחתה מהתאריך המיועד, ספטמבר 2019, לדצמבר 2019. ההורים לא קיבלו תשובה לשאלה האם הילדים יעברו באמצע שנה בית ספר או לא.

"כרגע ילדי השכונה מפוזרים בבתי הספר ברחבי העיר", מספרת אחת האימהות מהשכונה. "לי יש בן שעולה בשנה הבאה לכיתה א'. בעבר, בכל פעם שפניתי לעירייה לדעת מה סטטוס בית הספר, תמיד נאמר שבית הספר ייפתח בספטמבר 2019. זאת הייתה התשובה. אמרו שנותנים פוש מאוד חזק על הבניה. אך כעת ישנה אי בהירות מוחלטת מטעם העירייה. בעקבות שמועות שדחו את פתיחת בית הספר, פניתי ללשכה של דורית פרנקל, מנהלת מחלקת החינוך היסודי בעירייה. שם נאמר לי, חד משמעית, שבית הספר ייפתח בדצמבר 2019. זה בא בהפתעה, זה לא מה שהבטיחו. כששאלתי האם הילדים שלנו יעברו בית ספר באמצע השנה, או שיתחילו ללמוד ב-2020, לא ידעו לומר לי מה עתיד לקרות. פה היה כבר גמגום".

אמא נוספת מהשכונה מספרת כי פנתה לעירייה לאשש את המידע אודות דחיית פתיחת בית הספר, אך לא קיבלה תשובה. "הייתי נוכחת בשיחה הראשונית עם נציגי השכונה, וטענו בפנינו כי בית הספר ייפתח בספטמבר. פתאום אני שומעת מחברי וועד השכונה, שפתיחת בית הספר נדחתה לדצמבר. ופתאום אין תשובה מהעירייה לשאלה האם הילדים שלנו יכולים להירשם לשנת הלימודים של 2019 או לא. ילד שעולה לכיתה א' בספטמבר, זו טראומה להעביר אותו לבית ספר אחר באמצע שנה".

בנוסף מספרת האמא, כי ההחלטה לפתוח את בית הספר אך ורק לכיתות א'-ג' עוררה מחאה בקרב הורים רבים. "בעירייה החליטו שפותחים רק א'-ג' בצורה שרירותית", מספרת, "זה מפריע להרבה הורים בנווה זמר, כי אם זה היה קורה בשכונה אחרת אז ניחא. אבל אם אנשים קונים פה דירות בהתבסס על היצע החינוך, וחלק מהיצע החינוך הוא בית הספר העתידי שהילדים שלנו יכולים ללכת אליו ברגל, ההחלטה שלהם בעייתית. מה הטעם לקנות דירה אם הילדים שלך לא ילמדו בבית הספר כי הוא חלקי? ככה, במקום שכל הילדים שלי יהיו מרוכזים, אני אצטרך לנסוע לבתי ספר שונים כדי להקפיץ את הילדים שלי. יש כבר למעלה מחמישים הורים שחתמו על עצומה להרחיב את היצע הכיתות ל-א' עד ו'. השכונה הזו כל הזמן מתאכלסת עם יותר ויותר משפחות, למה לא לתת מענה למשפחות שזקוקות לכיתות גבוהות יותר מא'-ג'?"

מוועד שכונת נווה זמר נמסר: "לגבי מועד פתיחת בית הספר היסודי החדש, נציגות וועד השכונה מחכה להודעה פורמלית של העירייה. אין לנו ספק כי אי הבהירות כרגע נובעת מחבלי לידה זמניים וכי התקשורת תלך ותשתפר. אנחנו בטוחים שבית הספר יהיה מעולה ויביא לשכונה משפחות חדשות, שירצו לתת לילדיהן חינוך ברמה הגבוהה בשרון. ברגע שתתגבש הקואליציה נערוך פגישת הכרות עם המנכ"ל החדש, במטרה להכיר אותו ולהביא בפניו את הנושאים הבוערים וכדי שישים את נווה זמר בעדיפות גבוהה, כמו שאמור להיות".

מעיריית רעננה נמסר: "מנהל החינוך בעיריית רעננה יוציא הודעה מסודרת להורים על מועד פתיחת בית הספר".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר