צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

צעירי רעננה: שותים ונוהגים ולא רואים בכך משהו מסוכן

לפי מחקר שערכה עמותת אור ירוק על התנהגות בני הנוער בכבישים עולה כי 33% מבני הנוער ברעננה ינהגו לאחר שישתו בירה והם לא רואים את זה כמשהו מסוכן

פורסם בתאריך: 24.8.17 12:07

מחקר חדש ורחב היקף של עמותת אור ירוק חושף כי כל צעיר שני בארץ (50%) מודה כי נהג לפחות פעם אחת באופנוע או ברכב ללא רישיון. ברעננה 33% מהצעירים שנבדקו הודו שנהגו לפחות פעם אחת ברכב או באופנוע ללא רישיון. המחקר הארצי כלל כ- 50 אלף תלמידי כיתות י"א שהשתתפו החל מה-1 בספטמבר 2016 ועד ה-30 ביוני 2017 בתכנית "סינמה דרייב" שמפעילה עמותת אור ירוק בשיתוף משרד החינוך, בבתי הספר בארץ בשנת הלימודים.

מנתוני המחקר עולה כי בני נוער רבים לא רואים בנהיגה תחת השפע אלכוהול, במהירות מופרזת, ללא חגורת בטיחות או בשליחת הודעות במהלך נהיגה כמעשה מסוכן. המחקר בדק את השפעת התכנית על דעותיהם של בני הנוער בכל הנוגע לתפיסת הסכנות בכביש. התלמידים נשאלו שאלה זהה לגבי השקפותיהם בנושאים שונים הקשורים לבטיחות בדרכים לפני ההשתתפות בתכנית ובסיומה במטרה לראות האם גם בסיומה דעותיהם והשקפתם השתנו.

ומה ברעננה? 135 תלמידים השתתפו השנה בתכנית סינימה דרייב: 44% בנים ו-56% בנות. 33% הודו שנהגו לפחות פעם אחת ברכב או באופנוע ללא רישיון, מספר גבוה אמנם אך נמוך מהנתון הארצי. 27% מהנשאלים טענו כי זה לא מסוכן בכלל לנהוג ללא רישיון או אם נוהגים בזהירות בכבישים צדדים. לאחר שנחשפו לתכנית חל שינוי של 28% בקבוצת הסיכון (אלו שטענו כי  זה לא מסוכן כלל או "התנדנדו")

35% מהצעירים בעיר טענו כי קיים סיכוי שינהגו הביתה לאחר שתיית שליש בירה או מנת אלכוהול אחרת (החוק קובע כי אסור לנהג צעיר לשתות אלכוהול, אפילו טיפה אחת, ולנהוג). לאחר שנחשפו לתכנית חל שינוי של 55% בקבוצת הסיכון.

21% מבני הנוער ברעננה לא פסלו כי יחזרו הביתה עם חבר ששתה חצי ליטר בירה (9% אף טענו כי חצי ליטר בירה לא משפיעה). לאחר שנחשפו לתכנית חל שינוי של 44% בקבוצת הסיכון. 20% מבני הנוער לא חושבים שלסמס בנהיגה זה תמיד מסוכן, (11% אף טוענים כי זה לא מסוכן אם הנהג מנוסה לנהוג לאט). לאחר שנחשפו לתכנית חל שינוי של 44% בקבוצת הסיכון. 61% מבני הנוער טענו כי לא יעמדו על כך שחבר שנוהג במהירות מופרזת יאט את הרכב (16% טענו כי אין מצב שיגידו משהו כי זו "פדיחה"). לאחר שנחשפו לתכנית חל שינוי של 30% בקבוצת הסיכון.

13% מבני הנוער לא חושבים שחשוב מאוד לחגור חגורת בטיחות  במושב האחורי בכל מצב. לאחר שנחשפו לתכנית חל שינוי של 25% בקבוצת הסיכון. והנתון המעניין ביותר הוא כי 43% מהנשאלים חושבים שלבנות יש יכולת להשפיע לטובה על נהיגת הבנים.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "נהגים צעירים הם אוכלוסייה שנמצאת בסיכון גבוה למעורבות בתאונות דרכים הרבה יותר מאשר חלקם במצבת בעלי הרישיונות. המחקר מראה כי צעירים רבים פשוט לא מבינים את ההשלכות והסכנות של נהיגה ללא רישיון או נהיגה בהשפעת אלכוהול. המחויבות של הממשלה להציל את החיים שלהם באמצעות  מאמץ משולב של הגברת החינוך לתעבורה, הסברה ייעודית באמצעי התקשורת שהצעירים צורכים ואכיפה מניעתית במרכזי הבילוי בכל ימות השבוע. כ-40 נהגים צעירים נהרגים בתאונות דרכים בממוצע בכל שנה, אסור לממשלה להיות אדישה לנתונים הקשים הללו".

ארז קיטה. צילום אור ירוק

ארז קיטה. צילום אור ירוק

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר