אריה פרידמן
אריה פרידמן

אריה פרידמן ירוץ בראש הרשימה הדתית המאוחדת בבחירות הקרובות

פרידמן נבחר על ידי 1,000 חברי הבית היהודי תושבי רעננה. "הבית היהודי יוביל את הרשימה הדתית ויהווה בית אמיתי לדתיים ושאינם דתיים", אמר פרידמן

פורסם בתאריך: 10.5.18 08:11

 אריה פרידמן, המכהן כיו"ר המועצה הדתית ברעננה, נבחר ביום שלישי  למקום הראשון ברשימת "הבית היהודי" ברעננה. הבחירות נערכו בישיבת מועצת סניף "הבית היהודי" בעיר, בנוכחות סגן השר הרב אלי בן דהן. מסתמן שפרידמן ירוץ בראש רשימה דתית מאוחדת שתכלול נציגים של קהילות שונות המרכיבות את הציבור הדתי ברעננה. מקורב לפרידמן מספר כי בתקופת כהונתו כיו"ר המועצה הדתית יצר פרידמן קשרים אישיים קרובים גם עם נציגי קהילות של עולים חדשים ובמיוחד עם ראשי המגזר החרדי בעיר, והם רואים בו את נציגם לעירייה בקדנציה הבאה.

אריה פרידמן נבחר לראשונה בשנת 2005 כיו"ר מועצת סניף המפד"ל דאז, ואף עמד בראשות "הרשימה הדתית" בבחירות 2008 בהם זכתה הרשימה לראשונה ב-4 מושבים במועצת העיר. בקדנציה הקודמת כיהן פרידמן כסגן ראש העיר מטעם "הרשימה הדתית". ב-2014 נבחר אריה פרידמן לתפקיד יו"ר המועצה הדתית ברעננה, וביצע בה מהפכה של ממש. לאחר שירש גרעון שוטף של קרוב למיליון שקל, הוא הוביל את המועצה להבראה כלכלית בתוך 3 שנים, ואף זכה על כך בפרס שר הדתות לשנת 2016.

"אני מודה ל-1,000 חברי "הבית היהודי" תושבי רעננה על האמון שנתנו בי לעמוד בראש הרשימה", אמר פרידמן. הבית היהודי יוביל את "הרשימה הדתית" בבחירות המוניציפליות הקרובות, ויהווה בית אמיתי לכל התושבים, דתיים ושאינם דתיים, נשים וגברים, צעירים ומבוגרים, בטיפול בנושאי הליבה של רעננה – איכות חיים, חינוך ברמה גבוהה, שמירה על הסטטוס-קוו בעיר וקידום פרויקטים של תחבורה ותעשייה".

חברי המועצה, אלי אלוש, מייש אייזקסון וחיים גולדמן אומרים הבוקר לצומת השרון: "צר לנו שמי שמתיימר לייצג ציבור כלשהו עוסק בהטעיית הציבור ובמיוחד לאור העובדה שהוא ער לכך עד כמה אמינות ויושרה חשובה בעיני הציבור. למותר לציין כי במועצת העיר מכהנים ארבעה חברי מועצה מהרשימה הדתית, המורכבת משתי סיעות:1. שני חברי סיעת מאמינים ברעננה, שאחד מהם הוא מייש איזקסון, שמכהן כסגן ראש עיר וממונה על מנהל קהילה. והשני הוא עו״ד אלי אלוש שמכהן כיו"ר ועדת קליטה. 2. שני חברי סיעת המפדל לשעבר, דרורה כהן ומר גולדמן שפרש מהסיעה. מר גולדמן שהצטרף לסיעת מאמינים ברעננה, כיהן חצי קדנציה כסגן ראש עיר וכיו"ר ועדת הנחות, חבר ועדת הקצאות ותמיכות והוא המייצג האמתי של ציבור הכיפות הסרוגות על גווניו. מכאן אנו למדים שאדון פרידמן לא רק שאינו מייצג אותנו אלא שהוא אינו מייצג חלק נכבד מהציבור הדתי וגם לא את הציבור החרדי ולא את העולים ולא את הציבור הספרדי. כך שמי שמתיימר לטעון טענות שווא שהוא מייצג ציבור כלשהו מוטב שלא יציג בפני הציבור מצג שווא .יש לציין עוד כי מר פרידמן אשר טוען שנבחר על ידי כ-1000 ממתפקדי הבית היהודי/ הפועל המזרחי , למעשה נבחר על ידי כ- 20 בוחרים בלבד .ובכך מר פרידמן מוסיף לזרוע חול בעיני הציבור".

בתגובה לדברי חברי המועצה הדתיים אומר פרידמן: "יש את הבית היהודי ויש את הרשימה הדתית. אני נבחרתי ליו"ר הבית היהודי שהוא להערכתנו, יהיה זה שיעמוד בראש הרשימה הדתית. כרגע בחרנו מי שיעמוד בראש הרשימה של הבית היהודי ולהערכתנו הוא גם זה שיעמוד בראש הרשימה הדתית שמורכבת מהבית היהודי (מפד"ל לשעבר) וסיעת המאמינים ברעננה. הבית היהודי בחר אותי כראש הרשימה, כולל דרורה וגולדמן שנמצאים בתוך המועצה. הציבור החרדי והציבור הספרדי, שהיה מיוצג על ידי סיעת מאמינים ברעננה רואים בי את הנציג שלהם ולא את מי שנמצא במועצת העיר. הציבור הזה תומך בי להיות ראש הרשימה. ראש הסיעה שהקים את המאמינים ברעננה, אלי כהן, עזב ומאז היא התרסקה ואין לה שום כוח פוליטי ותמיכה מאחוריה. האנשים הקובעים הם ראשי המגזר, רבנים ועסקנים ולא מי שנמצא במועצה. אנחנו המפלגה היחידה ברעננה שקיימה פריימריז לקראת הבחירות המונציפאליות. המפלגה היחידה שכ- 1000 מתפקדיה הצביעו על מי יכלל בגוף הבוחר של הרשימה לעירייה. מתפקדים אלה קבעו שרוב מוחלט בגוף הזה יהיו נציגים שלי ושל בת בריתי דרורה כהן (33 מתוך 39). אין שום רשימה שקיימה הליך כזה בטח לא מי שנשאר אחרי ההתרסקות של מאמינים ברעננה אחרי העזיבה של אלי כהן".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר