השקת הקמפיין של רונית וינטראוב צילום דניאל סלגניק
השקת הקמפיין של רונית וינטראוב צילום דניאל סלגניק

"החזון של רעננה הפלורליסטית והמתקדמת נמצא בימים אלו בסכנה"

בנוכחות יו"ר מרצ, תמר זנדברג, השיקה הערב (ה') סגנית ראש העירייה ויו"ר מרצ רעננה החופשית, רונית וינטראוב, את קמפיין הבחירות שלה וחשפה את רשימת הסיעה למועצה 

פורסם בתאריך: 19.7.18 20:21

הערב, (19.7) השיקה סגנית ראש העירייה, רונית וינטראוב, את קמפיין הבחירות שלה, בהשתתפות פעילי מרצ רעננה החופשית ויו"ר מרצ הארצית, תמר זנדברג. במהלך הערב חשפה וינטראוב לראשונה את נבחרת הסיעה לשנת 2018: ד״ר עדית דיאמנט, ליאור בשן, צבי נדב רוסלר, עמית צור, דבי סלוצקי, מירב מאיר וחגי בורשטיין.

באירוע סיפרה וינטראוב על הישגי הסיעה לאורך השנים ועל עשייתה למען תושבי רעננה. בהמשך כל אחד מחברי הסיעה הציג את הסיבות העיקריות שבגללן החליט לרוץ למועצת העיר במסגרת סיעת מרצ.

"החזון של רעננה הפלורליסטית והמתקדמת נמצא בימים אלו בסכנה", אמרה וינטראוב בנאומה, "היום, בנקודת זמן זו אנו נמצאים על פרשת דרכים. אנו נמצאים בנקודת מפנה קריטית במאבק על דמותה של רעננה כעיר חופשית . שום מניפולציה של גורמים אינטרסנטים לא תעזור, זהו לא עוד קונפליקט בין דתיים לחילונים, זהו קונפליקט בין מי שרוצה את רעננה משגשגת, הצועדת לתוך המאה ה-21  לבין כוחות המושכים אותה אחורה אל המאה ה-19. לנו אין את האופציה להסתפק בלחיצות ידיים, אמירות גדולות ושלטי חוצות. אנחנו מסתכלים לאמת בעיניים ומדברים עובדות. אין דרך אחרת להגיד את הדברים".

"המציאות היא שבעודנו שוקדים על פתרונות דיור, שישאירו בעיר את הצעירים , את דור ההמשך שלנו, שבעודו נאנק תחת עול השכירות, המשכנתא ויוקר המחייה, מגיעות משפחות חרדיות לרעננה מחוץ לעיר, ממקומות שונים בארץ, וזוכות לסבסוד מכוון של דמי שכירות בידי גורמים, ששמו להם למטרה להגדיל את הקהילה החרדית ברעננה ולהרחיב את מעגלי ההשפעה שלה על העיר. ההשלכות המידיות של תהליכים אלו ודומיהם היא מאבקים כנגד הקמת כוללים, שצצים פתאום בבתים פרטיים ובשכונות חילוניות, זה מוביל למאבק על משאבים , זה מוביל לתופעות של הדרת נשים במרחב הציבורי ומאבק מתמיד לשמור על זכויות הציבור החילוני והציבור הדתי ליברלי.  נושא זה ודומיו מושתקים בימים אלו".

"רעננה איננה דומה למאבק הכוחות הארצי, אבל ללא רוב וכוח משמעותי למרצ רעננה החופשית בעירייה המועצה תהפוך השנה לדומה לכנסת ישראל. הממשלה אתמול אישרה את חוק הלאום הנוראי ובאותו היום ממש איימו החרדים על הפלת הממשלה אם ביבי יצביע בעד חוק הפונדקאות, המשווה בין גברים יחידים, המעוניינים בילד, לבין נשים שכבר היום מביאות לעולם ילדים באמצעות פונדקאיות על אדמת ישראל. חוק שיוויוני, ליברלי ומתקדם שהוא חובה במדינת ישראל, שאפילו ביבי רצה בו, נבלם מטעמים של כפייה דתית. רוב וכוח מופרז בידי קיצוניים בכנסת יכול להתקיים גם במועצת עיריית רעננה. תושבי רעננה חייבים להבין שככה מתנהלת עירייה ביום יום. רוב וכוח משפיעים על אורחות חיינו".

השקת הקמפיין של רונית וינטראוב צילום דניאל סלגניק

השקת הקמפיין של רונית וינטראוב/ צילום: דניאל סלגניק

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. רעננית

    רונית צודקת במאה אחוז. הציבור החילוני והליברלי ברעננה חייב להתעורר ולהתאגד מאחוריה לפני שיהיה מאוחר מדי!

  2. דוד פאסי

    פלוריליזם מצד אחד ונלחם נגד הקמה של מקום פולחן מצד שני??? WTF! הגדרה של פלורליזם היא היכולת לקבל את האחר שהוא שונה ממני….

  3. דובילרו

    על איזה חזון היא מדברת? רוב תושבי רעננה ונפתול בראשם רוצים רעננה חשוכה, סגורה בשבת עם מחסומים ממזרח וממערב ואם ניתן להפוך את רחוב אחוזה למקווה ענק ואז היא וזנדברג יוכלו לבוא לעבוד כבלניות

  4. שברץ

    רעננה היתה ותישאר מופת לחיים משותפים של כלל האוכלוסיות, חילונים ודתיים, ותיקים ועולים חדשים בהרמניה ובכבוד הדדי. חבל שאנשים מנסים לקושש קולות ולגרוף הון פוליטי מיצירת מציאות מדומה וליבוי שנאת האחר. ברעננה זה לא עובד.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר