הסרת השלטים
הסרת השלטים

סערת השלטים: צומת השרון עושים לכם סדר בחוק

המועמד לראשות העיר, חיים ברוידא, מתבטא נגד גורמים בעירייה וטוען כי יש התנכלות מצידם בכל הנוגע להורדת שלטי התעמולה שלו. מצד גינזבורג והעירייה נטען כי שלטים לא חוקיים מוסרים ע"פ התקנות

פורסם בתאריך: 31.7.18 08:38

בשבוע האחרון סערו קבוצות הפייסבוק העירוניות בעקבות הסרת שלטים של המועמד לראשות העיר, חיים ברוידא, על ידי פקחים של העירייה. הסיפור התחיל לפני כשבועיים כאשר נשלח מכתב לכל המועמדים לראשות העיר מטעם אגף חזות העיר. "לאחרונה החלו מועמדים לבחירות המקומיות להציב שלטים מהסוג שבנדון במיקומים שונים ברחבי העיר רעננה", נכתב במכתב, "מתוך רצון לאפשר בחירות דמוקרטיות אשר מטבען מצריכות פעולות תעמולה לגיטימית, ומתוך רצון לשמור על חזות העיר והמרחב הציבורי, כפי שמקובל ובהתאם להוראות החוק, מצאנו לנכון לפנות לכל המועמדים ולחדד את הוראות החוק והנהלים ביחס לתליית שלטי תעמולה ברחבי העיר". במכתב ניתן תאריך יעד, ה- 23.07.2018, כתאריך אחרון להסיר את השלטים ממקומות לא חוקיים.

אז מה הם המקומות הלא חוקיים? איפה אפשר לתלות שלטים? עו"ד אדיר בנימיני, המתמחה בדיני בחירות ומשפט מנהלי, מסביר את סעיף השילוט בחוק הבחירות: "המקומות שמותר לתלות בהם כחוק, הם במרפסות של בנייני מגורים. כשמדברים על בנייני משרדים מותר לתלות רק בבניין משרדים בו נמצא מטה התנועה או הרשימה. אסור לתלות על גדרות, או על אתרי בנייה או על בנייני תעשייה. שלטים בנויים בשדות פתוחים מותרים, רק בהינתן היתר בניה על פי חוק".

שלטים של חיים ברוידא נתלו על קיוסק ברחוב אחוזה ועל בניין מסחרי באזור התעשייה והם הוסרו. האם זה אכן ע"פ חוק?

"השלטים הורדו מהסיבה הפשוטה ששלטים שנתלים על בנייני תעשייה ומסחר נוגדים את תקנות חוק התעמולה אלא אם נתלו על בניין המשרדים של המפלגה, לכן השלטים אכן הוסרו ע"פ חוק".

ושלטים שהוצבו בשטח אדמה פרטי? שלטים בנויים של ברוידא הוצבו על שטחים כאלו בכביש 4 ובצומת הרחובות ויצמן/השחר.

"שלטים בנויים בשטח אדמה פרטי, הם חוקיים אם ניתן היתר בניה. הרי יש שלטי חוצות, שלטי פרסום שנמצאים על שטח אדמה, זה בסדר. אבל השלטים הוסרו ככל הנראה כתוצאה של חוסר בהיתר בניה. רוב המועמדים לא הולכים לבקש היתר בניה בשל התהליך הארוך והבירוקרטי ומקימים באופן פיראטי שלטים בנויים. צריך לזכור שלא רק המועמדים מטעמם מקימים את השלטים הבנויים האלה, אלא גם התומכים שלהם".

חוץ מברוידא, עולות גם תלונות על שלטים של ראש העירייה, איתן גינזבורג. האם צמד השלטים על מתקן בבית פרטי בסמוך לכביש 4 חוקיים, או שקיים חוק שאוסר על תליית שלטים מול כביש בין עירוני?

"אין חוק שאוסר הצבת שלטים מול כבישים בין עירוניים. אם בעל השטח מרשה לו להציב את השלט שם ויש לו היתר בניה, אז השלט חוקי לחלוטין".

ומה עם שלט של גינזבורג שנתלה על בניין בתמ"א ברחוב מכבי?

"בניין בתמ"א לא שונה מבניין מגורים רגיל. כל עוד הדיירים הם שתלו אותו והם בסדר עם נוכחות השלט, וכל עוד דיירים באמת גרים שם והם תלו את השלט ולא הקבלן עשה זאת על דעת עצמו ובניגוד לרצון הדיירים, אין בעיה של חוקיות בתליית השלט".

עו"ד אדיר בנימיני. צילום: סטודיו ליאורית

ממטה הבחירות של חיים ברוידא נמסר: "אין בר דעת שאינו מבין כי כללי המשחק החדשים ברעננה שנקבעו זה עתה בלישכת ראש העיר הזמני,  גינזבורג, נועדו אך ורק להצר צעדיו של חיים ברוידא הזוכה לפופולריות רבה ואהבה סוחפת של הציבור. הוכח כי מינויו של גינזבורג לראש עיר זמני, בעודו מתמודד בבחירות הוא מתן לגיטימיות וכח שילטוני כדי לפגוע ביריב פוליטי באמצעות הפעלת עובדי עירייה בטיעון של "חסות החוק". אותו 'חוק' לא עמד במבחן המציאות במערכות בחירות קודמות בהן שלטו בשטח שלטי סיעתו של גינזבורג. עובדי עירייה מעידים ומביעים חשש כי במקרה שיסירו שלט של גינזבורג יפגע מעמדם.  30 שנה תחת אותו שילטון שגינזבורג חבר בכיר בו, מוקמו שלטי בחירות באותן נקודות בדיוק בהן הוצבו היום באישור הבעלים שלטי הבחירות של ברוידא. מה השתנה? הציבור ישפוט".

כאשר התבקש ברוידא לפרט על חששות עובדי העירייה וחוקיות השלטים שלו שהוסרו על ידי העירייה, הוא סירב להגיב.

ממטה גינזבורג נמסר בתגובה לדבריו של ברוידא: "צר לנו שברוידא נלחץ, ומהפאניקה גורר את עובדי העירייה, ואת העיר כולה, לשיח הזה. עדיף היה לו ולכולנו להתמקד בשיח על עקרונות, ערכים, הישגים ותוכניות עבודה. כל מה שהוא היה צריך לעשות זה לעבוד לפי החוק. בעניין פקחי העירייה, ראש העיר איתן גינזבורג אמר בצורה ברורה: אם יש שילוט שלו במיקום אסור – יש להסירו מיד. לצערנו ברוידא גם התעלם מהוראות החוק, גם המשיך לתלות שלטים במקומות אסורים וללכלךאת העיר וגם ניסה לעשות הון פוליטי על חשבון עובדי העירייה. זוהי נורת אזהרה לכולנו: מי שמצפצף על החוק לפני הבחירות – בוודאי יעשה זאת גם אחריהן".

 

 

מטעם עיריית רעננה נמסר: "לפני כשבועיים הוציאה עיריית רעננה מכתב רשמי, לכלל המתמודדים לבחירות המקומיות, ובו פירוט הנחיות החוק ביחס לשילוט תעמולה בתקופת בחירות. העירייה ביקשה מכל המתמודדים להקפיד על הוראות החוק ושמירה על חזות העיר ולהסיר שלטים אשר אינם מוצבים בהתאם לקבוע בחוק. העירייה הקצתה למתמודדים פרק זמן בו יכלו לבחון את מיקום שלטיהם ולהסיר שלטים שהוצבו בניגוד לכללים. השבוע, לאחר שתמה תקופת הזמן שהוקצתה לצורך כך, החל הפיקוח העירוני בהסרת שלטים שהוצבו בניגוד לחוק. יודגש כי פקחי העירייה אינם פועלים כנגד שלטים המוצבים כחוק ולבטח לא פוגעים בשלטי מי מהמועמדים.  העירייה מדגישה כי היא פועלת באופן שוויוני כלפי כל המועמדים, במטרה לשמור על חזות העיר ועל החוק, ובוודאי ואינה מתנכלת למי מהמועמדים".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר