ניר קריסטל צילום עזרא לוי
ניר קריסטל צילום עזרא לוי

"קמפיין לראשות עיר עולה כמה מאות אלפי שקלים": ניר קריסטל פתח בקמפיין מימון המונים

המועמד לראשות העיר פונה לציבור ומבקש עזרה במימון קמפיין הבחירות שלו. וגם: מי מהמועמדים דיווח על תרומותיו עד כה?

פורסם בתאריך: 12.9.18 18:22

לפני כשבוע פתח המועמד לראשות העיר, ניר קריסטל בקמפיין מימון המונים באתר "מימונה",  במטרה לממן את קמפיין הבחירות שלו.  "הקמפיין לראשות עיר עולה כמה מאות אלפי שקלים. אני נשבעתי לעצמי בתחילת הקמפיין שאני לא מתכוון לוותר על היושר האישי או האינטרס הציבורי בשביל שום דבר. ולכן החלטתי שעל אף שהחוק מתיר לי לקחת הלוואות, לא מתאים לי לקחת הלוואות מאנשים. כי גם אם תוכל להחזיר אותן, ברור לך שאתה תמיד תהיה חייב. אני לא מוכן להיות חייב כשזה נוגע לאינטרס הציבורי, לאף אחד. לכן החלטתי שאני אממן את הקמפיין מכספי, ואשתי ואני משקיעים בזה 400 אלף ש"ח, ומעבר לכך אנחנו נעזרים בציבור. לכן מהרגע הראשון אנחנו מגייסים תרומות, וכעת החלטנו לצאת בקמפיין מימון המונים. אני חושב שזה נכון, אם הציבור שרוצה פוליטיקה חדשה ונטולת אינטרסים בתפקיד ראש העיר, אני חושב שזה נכון לבקש עזרה מהציבור".

למה לעבור לפורמט של קמפיין מימון המונים במקום תרומות  שגייסת לפני?

"דרך מימון המונים אתה נחשף לקהל הרבה יותר גדול. כשאתה מגייס מתורמים, אתה מגייס מחברים ומשפחה. במימון המונים אתה יוצא לציבור הגדול, ומציע גם תרומות יותר קטנות אבל בסופו של דבר מצליח להגיע ליעד. אני חי את הציבור. אני איש שירות, איש שיווק. אני מחויב לקהל. זו הסתמכות על חוכמת ההמונים. בשלב הראשון אנחנו רוצים לגייס 180 אלף ש"ח ובשלב השני להגיע ל- 300 אלף ש"ח, כדי באמת להצליח לגמור את מסע הבחירות הזה בצורה טובה ואיכותית. זהו מסע גדול ויקר, אבל יש לנו את היכולת. אני כל הזמן אומר שצריך גם סטנדרט חדש ברעננה, אבל הסטנדרט צריך להיות גם בדרך לתפקיד ראש העיר. זוהי פוליטיקה שקיימת למען הציבור, ולכן אני צריך גם את הציבור".

העניין עם קמפיין מימון המונים מתואם עם אתר מבקר המדינה?

"בוודאי, זה מותר על פי חוק. התרומה מוגבלת עד 5,000 ש"ח, הכול עובר לאתר מבקר המדינה, רואה החשבון שמלווה אותי מדווח את כל התרומות לאתר מבקר המדינה. גם חברת מימונה שעושה זאת, נערכה בהתאם, כי במקרה שלנו התורמים מחוייבים לתת פרטים נוספים כדי להתאים זאת לאתר מבקר המדינה".

טרם פתיחת הקמפיין למימון המונים, ניר קריסטל דיווח עד כה על תרומות בסך 69,000 ש"ח באתר מבקר המדינה. אז מי מלבד קריסטל דיווח עד כה ועל כמה?

חיים ברוידא דיווח על תרומות בסך של 46,200 ש"ח

יקי ודמני דיווח עד כה על תרומות בסך של 177,641 ש"ח

רונית וינטראוב ואיתן גינזבורג לא דיוחו על תרומות עד כה, אך בשל העובדה ששניהם רצים כשמאחוריהם מפלגות שתומכות בהן כלכלית התרומות מדווחות דרך המפלגה ולא ניתן לראותן.

רחלי בן ארי סקעת לא דיווחה עד כה על תרומות.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר