חיים ברוידא, רחלי בן ארי סקעת, איתן גינזבורג, יקי ודמני רונית וינטראוב, ניר קריסטלצילום רפאל בן משה, תומר נויברג, מיכל סלע
חיים ברוידא, רחלי בן ארי סקעת, איתן גינזבורג, יקי ודמני רונית וינטראוב, ניר קריסטל צילום רפאל בן משה, תומר נויברג, מיכל סלע

התקציב, השיא והתחזית: ששת המתמודדים על ראשות העיר מדברים על הכל

רגע לפני שהתושבים מכריעים את גורלם בקלפי, ששת המתמודדים על ראשות העיר רעננה מספרים כמה זה עלה להם, מה יעשו אם לא ינצחו, נותנים תחזית, ומנסים לשכנע למה לבחור בהם

פורסם בתאריך: 26.10.18 09:56

* סדר המועמדים בכתבה נקבע לפי א-ב של שמות המשפחה

“אני מוכן ובשל מתמיד להנהיג ולהוביל את רעננה”

חיים ברוידא, רשימת חיים ברעננה

חיים ברוידא

חיים ברוידא

כמה זה עלה לך?
“תקופת הבחירות הייתה מאוד עמוסה ואינטנסיבית. איילה בר המופלאה ניהלה את המטה בהצלחה אדירה על שלל משימותיו הרבות כולל עיסוק בפן הכלכלי שנאמד, עד כה, בכ־820 אלף שקל, חלק ניכר ממנו הון עצמי והלוואות. במהלך החודשים האחרונים פגשתי אלפי רעננים ברחוב, בחוגי בית, בכנסים. הכרתי אנשים חדשים, סיפרתי על התכניות שלי, עניתי בכנות על שאלות רבות, זאת הייתה חוויה מדהימה שבעיקר עלתה בפחות זמן איכות עם המשפחה וגם בפחות שעות שינה, אבל אני מקבל הכל בהבנה גדולה”.

תסביר בקיצור מדוע לבחור בך?
“רעננה עיר מדהימה עם אנשים נפלאים, אך לצערי, בשנים האחרונות העיר נתקעה כתוצאה מתכנון לקוי, סדר עדיפויות לא הולם את הצרכים המשתנים, העדר קשב לתושבים והקצאת משאבים לא נכונה. כל אלה הביאו לתוצאות עגומות ומטרידות: צעירים שנוטשים, עומסי תחבורה ומצוקת חניה, ניקיון פושר, ירידה ברמת החינוך ועוד. אני מביא עמי תכנית מקיפה, מקצועית, שגיבשתי יחד עם טובי המומחים, שתהפוך את רעננה למצוינת בכל תחום. נולדתי ברעננה, גדלתי בה, שימשתי כחבר מועצה כעשור והיום אני מוכן ובשל ומתמיד להנהיג ולהוביל את רעננה. איני צריך למידה או ימי חסד, אלא מתכוון להתחיל בתכנית מיד לאחר הבחירות, יחד עם הקשבה וסובלנות שמאפיינים את דרכי, מעורבות, אכפתיות והרבה נשמה”.

מה הייתה נקודת השיא של הקמפיין?
“בכל ערב, לאחר שסיימתי חוג בית, היו ניגשים אלי תושבי רעננה לשיחה קטנה בצד. את חלקם אני מכיר יותר, חלקם פחות. המבט בעיניים, לחיצת היד החמה והמילים הבטוחות – ‘אנחנו סומכים עליך, אתה האיש הנכון לרעננה’, מילאו אותי באושר, ברצון לחבק אותם ולהתחיל לעבוד קשה עבורם ועבור כל תושבי העיר. לשמחתי היו עשרות רגעי שיא כאלה”.

מה תעשה ביום שאחרי אם לא תנצח בבחירות?
“אני לא רואה מצב כזה. אני מרגיש את האהדה העצומה מכל עבר, מכל המגזרים, את הרצון של רעננה לשינוי ולהובלה לדרך מצוינת. ביום שאחרי הבחירות אודה מקרב לב לפעילים, לתומכים הרבים שלי ולכל תושבי רעננה. מ-31.10 אין יותר בחירות, יש רק רעננה נפלאה אחת, רעננה של כולם, עיר של סובלנות ושוויון ואני אתחיל ליישם את כל ההבטחות שלי”.

מה התחזית שלך?
“חיים ברוידא יהיה ראש העיר ורעננה תהיה מצוינת”.

 

“הוכחתי במהלך קדנציה שלמה את הנאמנות לציבור”

רחלי בן ארי סקעת, רשימת התנועה החברתית

רחלי בן ארי סקעת. צילום פרטי

רחלי בן ארי סקעת. צילום פרטי

כמה זה עלה לך?
“התקציב בו השתמשתי תואם את האופי שלי, צנוע ולא פזרני תוך שימוש במתנדבים ומשפחה. פחות שלטי חוצות, פחות תשדירי רדיו ופחות קמפיינים שלמים בעיתונים, אני מאמינה יותר בכיתות רגליים מבית לבית, מסלון לסלון ומשכונה לשכונה, לדבר עם התושבים ולשכנע כל אחד וכל אחת. אני לא מאמינה ששליח ציבור צריך לסכן את כל כספו הפרטי על מנת להיות שליח ציבור. כשמדברים על תקציב לקמפיין, מדובר במיליונים וכבר נאמר לי על ידי אחד החברים שזה משחק לעשירים. אני לא רציתי להיות מחויבת לתורמים ולכן התקציב שלי בנוי מ־150 אלף מכספי הפרטי ורק כ-12 אלף שקל נוספים, ממספר תורמים נפרדים”.

תסבירי בקיצור מדוע לבחור בך?
“כי תושבי רעננה רוצים עתיד טוב יותר. כי גם התושבים מבינים שב-30 באוקטובר יש להם את הכוח לשנות לממשל אחראי, שקוף, יעיל, ישר דרך, שיפעל למען התושבים וטובת העיר. משום שבזמן שאני דרשתי לשמור על האינטרס הציבורי ועל כספי הציבור המתמודדים האחרים דאגו לבטל דרישה זו. כי כשאני נלחמתי למען חינוך שוויוני לכל המגזרים והילדים ברעננה, היו כאלה שנלחמו לסגור את בית הספר ולפגוע בהם. כי כשאני ביקשתי להחזיר לתושבים את הכסף שמגיע להם חזרה מתאגיד המים, היו כאלה שדחו את הדיונים. אז מדוע לבחור בי? כי אני אישה עצמאית, מוכשרת, משכילה, בעלת הישגים רבים במהלך חייה ויש בי גם את הרגישות, המקצועיות וגם את האומץ להילחם על הצודק והנכון. וגם בגלל הנאמנות לציבור, שהוכחתי במהלך קדנציה שלמה”.

מה הייתה נקודת השיא של הקמפיין?
“יום שישי האחרון, זה היה סיומו של שבוע עם המון חוגי בית, פגישות, דיונים ופעילות מגוונות. סיימנו את סיור השטח של שישי, עם הפעילים והמתנדבים ברחובות העיר. השבת כבר הייתה קרובה, נכנסתי לביתי ופתאום הבנתי שעבר שבוע שלם. זה הרגיש לי כמו יומיים והשבוע טס. פתחתי את הנייד והיו לי שם עשרות הודעות שבת שלום ותמיכה מכל קצוות העיר, עצרתי לרגע וחשבתי מה הספקנו לעשות השבוע… ואז נחתה עלי התרגשות גדולה. הבנתי שאנחנו, באמצעים הדלים שלרשותנו, עושים שינוי אמיתי מבפנים”.

מה תעשי ביום שאחרי אם לא תנצחי?
“ביום שאחרי, אני אנצח. ובמידה וחלילה זה לא יקרה, אני אמשיך בפעילותי הציבורית המגוונת ובמקביל, אשוב לנהל את משרד ייעוץ המס שבבעלותי ואמשיך לסייע לעסקים קטנים ובינוניים, כסגנית נשיא לשכת יועצי המס של ישראל, לא לפני שאאחל בהצלחה לראש העיר הנכנס והיוצא”.

מה התחזית שלך?
“בשל ריבוי מועמדים נראה שהכיוון הוא סיבוב שני, אך אני לא יכולה להמר”.

“אני המועמד הכי צעיר, אך גם הכי מנוסה”

איתן גינזבורג, רשימת לב

איתן גינזבורג. צילום נתנאל חדד

איתן גינזבורג. צילום נתנאל חדד

כמה זה עלה לך? 
“התמיכה הכלכלית למועמד מוגבלת בסכום נמוך מאוד, למרות שהמשפחה, החברים ותושבים רבים התגייסו עם תרומות בהתאם למגבלה החוקית. מי שמספר על סכומי עתק שהוציא מכיסו האישי כנראה לא מכיר את החוק ואת מבקר המדינה. המחיר הנפשי, של המשפחה והילדים, הוא המחיר האמיתי”.

תסביר בקיצור למה לבחור בך?
“אני המועמד הכי צעיר מבין המועמדים. זה מאפשר לי להביא רוח של חדשנות, התחדשות ושינוי אל תוך לשכת ראש העיר. אנשים מעידים על כך כבר עכשיו כי הם מרגישים את רוח העשייה והאנרגיות המתחדשות בחודשים האלו בהם אני מכהן בתפקיד ראש העיר. בנוסף, אני המועמד הכי מנוסה. אני מכהן כבר כראש העיר, כיהנתי כסגן ראש העיר, מחזיק תיק ההנדסה, ניהלתי פרויקטים עירוניים בעשרות מיליונים, כיהנתי בכל הוועדות המשמעותיות ביותר, יש לי את ההשכלה המתאימה והקשרים הנכונים בממשלה ובכנסת. הניסיון הזה הוא שיאפשר לי לממש את החזון ולעשות את השינוי שרעננה צריכה – באחריות ובשותפות.  מעבר לכך יש לי תוכניות מפורטות וישימות בכל תחום ותחום: חינוך, ניקיון, חניה, דיור ועוד. כל התוכניות גובשו לאחר מפגשים עם אלפי תושבים, בשותפות והתייעצות גם עם אנשי מקצוע ותוך התייחסות מעמיקה לצרכי התושבים בכל התחומים. אני לא בא לקמפיין עם הבטחות חסרות כיסוי אלא תוכניות פרקטיות וברות ביצוע כבר בקדנציה הקרובה”.

מה הייתה נקודת השיא של הקמפיין?
“רגע השיא היה כאשר נבחרתי על ידי מועצת העיר להיות ראש העירייה במקומו של זאב בילסקי. זה היה בתחילת הקמפיין והגיע בהפתעה, כי לא צפינו שהוא יקבל מינוי בכיר בממשלה. הכניסה ללשכת ראש העיר בפעם הראשונה בתפקיד, לשבת מול השולחן שעליו ישבו שקולניק, וולפוביץ׳, חופרי ובילסקי זה מרגש ומיוחד. התחייבתי לשמור על השולחן הזה נקי בכל המובנים, ואני מתחייב להיות ראוי לאמון התושבים בשליחות הציבורית החשובה”.

מה תעשה ביום שאחרי אם לא תנצח?
“אני מתכוון לנצח את הבחירות ולהקדיש את השנים הבאות לטובת תושבי רעננה כראש העיר של כולם. זו דרך החיים שבחרתי לעצמי ואני לא חושב על שום חלופה אחרת”.

מה התחזית שלך?
“היום כולם מבינים שיש פה רק שניים שיכולים להגיע ל-40 אחוז הנדרשים ואני מאמין שאנחנו יכולים לנצח כבר בסיבוב הראשון. זה אפשרי וקרוב מתמיד. במידה ולא – ננצח בסיבוב השני. אין לי ספק בכך”.

“כל חיי הובלתי ארגונים וניהלתי תקציבים של מיליארדים”

יקי ודמני, רשימת רעננה מכל הלב

יקי - קרדיט מיכל סלע

יקי ודמני – קרדיט מיכל סלע

כמה זה עלה לך?
“הקמפיין עלה בסדרי גודל של כמה מאות אלפי שקלים ועוד לא ידועה עלותו הסופית, כי הסיבוב השני יצריך הוצאה נוספת. העלות ממומנת מתרומות שדווחו כחוק, כ—250 אלף שקל ואך ורק מהון אישי. ללא הלוואות וללא תלות בגורמים עלומים”.

תסביר בקיצור מדוע לבחור בך?
“העיר רעננה נמצאת במשבר מנהיגותי. זוהי עיר שהתרחבה והיום כוללת כ-90 אלף תושבים, אלפי עובדים ותקציב של כמיליארד שקל. מישהו צריך לבוא ולנהל את הארגון הענק הזה. כל חיי הובלתי ארגונים וניהלתי תקציבים של מיליארדים. התמחיתי בשירות, התמחיתי בהובלת עובדים והובלת ארגונים גדולים. זה הזמן, כפי שנעשה בערים רבות בארץ ובעולם, להפקיד את ניהול העיר לא בידי פוליטיקאים ועסקנים ששייכים לעירייה כבר שנים רבות, אלא למישהו שיבוא מבחוץ, ינער את המערכות, יעשה סדר בתקציב וייתן לתושבים את השירות המגיע להם. בצירוף הנבחרת שגיבשתי סביבי, אני חושב שאנחנו מציגים את העתיד הטוב ביותר לעיר רעננה ו-90 אלף התושבים שלה, שמגיעה להם מקצוענות בראשות העירייה שלהם ולא פוליטיקאים שהיום הם כאן ומחר הם שם”.

מה הייתה נקודת השיא של הקמפיין?
“קשה לקבוע נקודה אחת. אני חווה כל ערב שיאים חדשים, כשאני מדבר מול עשרות אנשים בחוגי בית, עונה על שאלות קשות ומפרט את התוכניות שלנו לעתיד. רק ככה אפשר לנהל עיר, בשקיפות ובגובה העיניים. האהבה שאני חווה ברחוב היא שיא אחר שאני מאוד מתרגש ממנו”.

מה תעשה ביום שאחרי אם לא תנצח בבחירות?
“אין לי כוונה לא לנצח. אני מושקע כל כולי בעיר רעננה, כל נפשי וכל מה שאני עושה מכוון לניצחון בבחירות ולהובלת רעננה לעתיד חדש ומוצלח”.

מה התחזית שלך?
“אני משוכנע שאעלה לסיבוב השני, כך אומרים רוב הסקרים וכך אומר הרחוב, ולאחר מכן, הקהל הרענני יתלכד סביבנו וייתן לנו רוב מוחץ ואת הגיבוי לנהל את העיר”.

“אני המועמדת היחידה שמייצגת את הזכויות והצרכים של הציבור החילוני”

רונית וינטראוב, רשימת מרצ רעננה חופשית

רונית וינטראוב מרצ. צילום תומר נויברג

רונית וינטראוב מרצ. צילום תומר נויברג

כמה זה עלה לך?
“תקציב הקמפיין שלי מגיע מהמפלגה, וכן מגיוס תרומות שגם לא עוברות דרכי אלא דרך המפלגה. המפלגה אחראית על הדיווח והסכומים לציבור ולמבקר המדינה, ותפרסם אותם באופן מסודר”.

תסבירי בקיצור מדוע לבחור בך?
“אני מביאה איתי לראשות העיר את הניסיון העשיר ביותר כחברת מועצה וסגנית ראש העיר, ניסיון שנשען על קבלות של עשייה הנוגעת בכל תחומי החיים של הקהילה וניהול העיר. אני המועמדת היחידה שמייצגת את הזכויות והצרכים של הציבור החילוני ומסוגלת לשרת את כלל הציבור מתוך עקרון של חיה ותן לחיות, אחד לצד השני ולא אחד על חשבון השני. אני מכירה היטב את רעננה ואת עבודת העירייה החל מהאתגרים והחוזקות של התקציב והמשימות הקשורות בתשתית ופיתוח ואני אדע להתנהל בין החובה לתת שירות יומיומי מצוין בכל תחום לבין המחויבות להתוות דרך ולהציג תכנון לטווח ארוך. כדור שלישי בעיר, המנוע שלי הוא חיבור מיוחד לרעננה, האהבה לאנשים והעובדה שמהיום הראשון אני בעיקר נוכחת בשטח, חווה את העיר דרך הרגליים ושומעת על הצרכים ממקור ראשון. הקשר המצוין שלי עם השדרה המקצועית של העירייה זה יתרון חשוב בעיני. במהלך השנים נחשפתי לחידושים טכנולוגיים ולמדתי איך הם מייעלים את השירות. זהו כלי חיוני בניהול עיר כמו רעננה. אז למה לבחור בי? בזכות הערכים האנושיים שלי, הניסיון והאהבה לעיר ולאנשים אני מאמינה שאני אוכל להוביל את רעננה בבטחה לעתיד של עיר ליברלית , חזקה ומתקדמת”.

מה הייתה נקודת השיא של הקמפיין?
“היה לי רגע כזה שעונה להגדרה בזמן השקת הקמפיין. לא ידעתי כמה אנשים יגיעו,ופתאום הגיעו מעל ל-300 אנשים. זה ריגש אותי מאוד וחיזק בי את ההכרה שההחלטה להתמודד הייתה נכונה. אבל האמת היא שמלבד הרגע הזה, בכל יום שישי בצהריים, כשאני מסיימת שבוע אינטנסיבי עם הפעילות והפעילים שאיתי שעובדים בהתנדבות, אז זה רגע מיוחד. כולנו מזיעים, אחרי שעות של עבודת שטח, מלאי חוויות וקצת מותשים. אבל בפנים יש תחושת התלהבות, תחושה של ביחד ורגשות חזקים של חברות”.

מה תעשי ביום שאחרי אם לא תנצחי בבחירות?
“ביום שאחרי אני מעדיפה לחשוב רק על הדרך הכי טובה להיערך כדי לשרת את העיר האהובה עלי מראשות העיר. אני אשת עשייה ועבודה בנשמתי, לכן תמיד אמצא את דרכי הביטוי המתאימות והמיוחדות לי שמאפיינות אותי”.

מה התחזית שלך?
“לאור המרוץ רב המתמודדים, ולאור כמות המתלבטים ימים ספורים לפני הבחירות, אין טעם לייצר תחזיות. אני לא אוהבת להתנבא, אך אני רק יכולה להעריך שיהיו שני סיבובים”.

“אני מביא עימי שליחות אמיתית ואנרגיה מטורפת”

ניר קריסטל, רשימת רעננים

ניר קריסטל, קרדיט איציק קנטי

ניר קריסטל, קרדיט איציק קנטי

כמה זה עלה לך?
“עלות הקמפיין מוערכת בכ-650,000 שקלים. סכום זה ממומן מכספי הפרטי בהיקף של כ-500,000 שקלים, מתרומות שגייסתי בסך של כ-70,000 ואשר דווחו לאתר מבקר המדינה כחוק, ומקמפיין גיוס המונים באתר מימונה, שרשם עד כה גיוס של 38,860, אותם נקבל רק בעוד כ-50 יום בהתאם לתקנון האתר וגם הם ידווחו כחוק לאתר מבקר המדינה על ידי רואה החשבון שמלווה אותי. כפי שהתחייבתי לעצמי בתחילת הדרך, לא לקחתי ולא אקח הלוואה מאיש כדי לא להיות חייב את האינטרס הציבורי לשום אדם”.

תסביר בקיצור מדוע לבחור בך?
“אני מביא עימי לקמפיין שליחות אמיתית ואנרגיה מטורפת שאין לאף מועמד אחר. עזבתי קריירה מצליחה ומתגמלת והשקעתי מאות אלפי שקלים מהכיס הפרטי למען השליחות הזו. בנוסף, אני היחיד מהמועמדים שמציג שילוב של ניסיון עסקי של 18 שנות ניהול בכיר בעולם הבריאות הישראלי, לצד עשייה ציבורית של 3 עשורים למען הקהילה. הרעננים מכנים אותי בולדוזר בגלל עשיה ציבורית עם מאבקים והצלחות מוכחות למען הציבור, אפילו בנושאים בהם לא נתנו לי כל סיכוי להצליח. מהאופוזיציה, ללא תקציב וכנגד כל הסיכויים יזמתי רמזור מציל חיים, סייעתי למנוע את העברת שדה התעופה של הרצליה לשטח שמצפון לרעננה, הבאתי לצילום ישיבות המועצה, חסכתי לציבור מיליונים בהיטל התיעול, עשיתי מהפכה בדואר, ובכל השנים הללו הובלתי את סיירת ההורים של רעננה שהיא מהטובות בישראל”.

מה הייתה נקודת השיא של הקמפיין?
“נקודת השיא של הקמפיין היא בימים האלה. יש סחף אדיר בציבור לכיוון שלי ואני מרגיש את זה חזק מקהלים חדשים ואנשים שלא בהכרח הכירו אותי בעבר. זה מחמם את הלב לדעת שמעריכים את הפעילות שלי”.

מה תעשה ביום שאחרי אם לא תנצח בבחירות?
“היה וחלילה לא אזכה, אמשיך לכהן כחבר מועצת העיר בהתנדבות אך אשוב להתפרנס בעולם העסקי”.

מה התחזית שלך?
“ברור מאליו שבשל ריבוי המועמדים יהיה כאן סיבוב שני, שכן כולם רחוקים מהשגת 40% מהקולות בסיבוב הראשון. ממה שאנו מרגישים בציבור בשבועיים האחרונים, נראה לי שאני מגיע לשם והשאלה היא מי יעלה מולי – חיים ברוידא או איתן גינזבורג. בכל מקרה, אני המועמד היחיד שיכול לנצח בסיבוב השני כל אחד מהם וסביר מאוד שמי שלא יעלה באופן טבעי יתמוך במועמדות שלי”.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אילנה

    ניר קריסטל המתאים ביותר לתפקיד. הייתי בחוגי בית של ארבעת המתמודדים

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר