פעילים רעננה: דניאל קורגנוף, משה כרשיש , ערן סריג , סמואל בר-כץ , רווית ענבר, מרב לוין פוקס צילום ניר עמוס, פרטי, דבורה דושקין

"הגעתי למצב של הסתבכות כלכלית". הכירו את שחקני הנשמה של המתמודדים לראשות העיר

לארגן חוגי בית, לצאת לסיורים, לתלות שלטים, לעקוב אחר המתרחש ברשתות החברתיות, להיות פחות עם המשפחה. היכרות עם אלו שעושים בהתנדבות את עבודת השטח עבור המתמודדים על ראשות העיר

פורסם בתאריך: 29.10.18 07:51

“כמעט הפסקתי לעבוד כעצמאי”

דניאל קורגנוף, פעיל במטה של איתן גינזבורג

דניאל קורגנוף קרדיט דבורה דושקין

דניאל קורגנוף קרדיט דבורה דושקין

“התחלתי להתנדב במטה הבחירות של איתן לפני כחמישה חודשים בערך”, מספר קורגנוף. “השקעתי המון זמן לצד איתן, אפילו הגעתי למצב של הסתבכות כלכלית כי כמעט הפסקתי לעבוד כעצמאי, אבל אני לא מתחרט. אני אוהב את זה ואני רוצה לעזור לו. יוצא שאני משקיע ביום לפחות שש שעות ביום בקמפיין. הגעתי אל איתן אחרי שהלכתי לחוגי בית של כל המועמדים ושמעתי את כולם, החלטתי שאני איתו. האמנתי לו ואני מאמין לו והחלטתי ללכת איתו עד הסוף. זה אמנם מצריך ממני המון אנרגיה ואני משקיע בזה המון זמן, אבל התנדבות זה משהו שתמיד עשיתי. אני חבר בארגון עולים דרום אמריקאים, חבר פעיל בקהילה שלי ברעננה. נכנסתי לזה עד הסוף כי האמונה באמת מניעה אותי. איתן מדבר כשהרגליים שלו על הקרקע ולא מבטיח הבטחות מופרכות, זה הסגנון שתפס אותי. במטה אני עושה כל מה שאפשר. פעילות שטח, שיחות טלפון, לרשום תומכים חדשים, פעילות הסברתית, כל מה שאפשר לעשות אני עושה. יצא לי לשכנע המון אנשים להצביע בעדו, אני כל הזמן מדבר עם אנשים ומשכנע אותם ללכת לחוגי בית. שם איתן עושה את העבודה הקשה ומשכנע אותם. אני רק מפנה אותם לחוגי הבית כדי שיוכלו לשמוע אותו ולדעת מיהו. המשפחה שלי אמנם בהתחלה הופתעה מכמות הזמן וההשקעה שלי אבל התרגלה ומקבלת מאוד את המאמצים שאני עושה ומשקיע לצד איתן בקמפיין שלו”.

“אני עושה הכל, אני פעיל הארד קור”

משה כרשיש, פעיל במטה של חיים ברוידא

משה כרשיש קרדיט פרטי

משה כרשיש קרדיט פרטי

“נכנסתי למטה של ברוידא לפני חצי שנה בערך, אני מכיר אותו עוד מהבחירות הקודמות, ובכלל מהעיר רעננה, מהעשייה החברתית שלו”, מספר משה כרשיש. “במטה אני עושה הכל כולל הכל. שיחות טלפון, תליית שלטים, שותף בצוות האסטרטגי, אירחתי חוג בית. אני פעיל הארד קור. יוצא לי שמונה שעות יומיות להשקיע במטה אם לא יותר. אני קבלן שיפוצים במקצועי, עצמאי, אז אני מוצא זמן בין לבין כדי לעבוד, אבל אני כן מבלה המון שעות במטה ובעבודה בקמפיין של ברוידא. בחרתי בחיים כי פשוט מאוד אם חיים לא היה רץ, לא הייתי מצביע בבחירות הקרובות. קסם לי בחיים שהוא סוג אחר של בן אדם, מדבר בגובה העיניים, ומנהיג. יצא לי לא מעט כפעיל לשכנע ולגייס קולות למען חיים, זה חלק גדול מאוד מהעבודה שלנו – לשכנע. אני יותר פעיל שטח מאשר פעיל בטלפון. אני בחור מאוד מוכר בעיר ממשפחה מאוד גדולה ומוכרת, ואני ניגש לאנשים בשטח ומשכנע אותם להצביע לחיים. בגלל שאני מקדיש את כולי לקמפיין של חיים, למשפחה שלי היה קצת קשה עם כמות הזמן שאני משקיע, אבל הם למדו לקבל את זה בהבנה”.

“במקום לראות ‘נינג’ה ישראל’ מול הטלוויזיה, אני לוקח אנשים לחוגי בית”

ערן סריג, פעיל במטה של ניר קריסטל

ערן סריג קרדיט פרטי

ערן סריג קרדיט פרטי

“אני מתנדב ורץ לצד ניר כבר ארבעה וחצי חודשים”, מספר סריג. “הבת שלו והבן שלי לומדים באותו בית הספר, ובשנה שעברה התנדבנו לעשות על האש יחדיו ואחרי זה נסענו לחדרה לאכול במסעדה, והוא אמר לנו שהוא רוצה לרוץ לראשות העיר. כבר אז אני אמרתי לו שכל דבר שאוכל לעשות ולתרום, אעשה בשבילו. במטה אני עושה כל מה שאומרים לי. טלפונים במטה, אני מרים עמדות שלנו ברחובות, מתפקד כפעיל שטח, לצד ניר ופעילים אחרים. זה לוקח ממני בערך שלוש שעות בכל ערב, וביום שישי קצת יותר מזה. יצא לי לשכנע המון אנשים להצביע בעד ניר. אני שונא את הכינוי הזה, אבל כל פעם שאני מגיע למטה אומרים ‘האלוף הגיע’. אני לא עושה חשבון לאף אחד. גם אם הבן אדם בוחר ברוידא, איתן או יקי, אני אצליח לדבר איתו ולהגיע אליו. לי ולאשתי יש המון מכרים, ידידים ושכנים, ובעצם לבד הבאנו 250 איש לתמוך בניר. לגבי לשלב את העבודה יחד עם ההתנדבות במטה, אם רוצים מוצאים זמן. אשתי מתנדבת גם איתי במטה, אז למשפחה אין בעיה עם ההיעדרות שלי. גם סיכמתי איתה לפני חודשים כבר, שאם ניר ירוץ, אז כל מה שאני אוכל לעשות למענו ולסייע במסע הבחירות אעשה. במקום לשבת ולראות ‘נינג’ה ישראל’ מול הטלוויזיה, אני הולך ולוקח אנשים לחוגי בית ועוזר במטה. זאת הרגשה של להניע את גלגלי השיניים ולעשות משהו, ולקדם את מה שאתה מאמין בו”.

“גייסתי לטובת הקמפיין גם את כל המשפחה”

רווית ענבר, פעילה במטה של יקי ודמני

רווית ענבר קרדיט פרטי

רווית ענבר קרדיט פרטי

“אני מתנדבת לצד יקי כבר ארבעה חודשים”, מספרת ענבר. “הגעתי ליקי דרך שותפיו לרשימה, את יקי עצמו לא הכרתי לפני כן. הכרתי את רון סגל (מנהל המטה) ומיכל ברם (מספר 3 ברשימה), אנשים שאני צועדת איתם בעיר בפעילויות בתחום החינוך בחמש עשרה השנים האחרונות. כשאמרו בחירות, היה לי ברור ששניהם ירוצו באיזושהי קונסטלציה, ואיתם יחד המשכתי. מבחינת פעילות, אני לא עושה משהו קבוע בהגדרה או מרכזת איזשהו תחום, אלא יותר פעילה בהסברה, יוצאת החוצה לתושבים, לפגוש אנשים ולשכנע, מגיעה לכל מיני מפגשים חברתיים גדולים בעיר ופשוט מאוד מדברת עם אנשים ומספרת על יקי, על הרשימה שלו והמצע שלו. יוצא לי להשקיע בממוצע בין שלוש לחמש שעות ביום בפעילות שקשורה ליקי. אני מצליחה לשלב את ההתנדבות בקמפיין לצד העבודה ולצד חיי המשפחה שלי, בכך שאני משתדלת שההתנדבות לא תעלה על שעות העבודה. גייסתי גם לטובת הקמפיין את כל המשפחה, יש לי תאומים בני 14 וחצי שזה אחלה שיעור באזרחות בשבילם. יש לי עוד בת ובעל מקסים שגם הם מגויסים לקמפיין בדרך כזו או אחרת. אתה עושה כפעיל אדוק ויתורים על יציאות, קניות וכד’. ברגע שאתה מרגיש שייכות ואחריות לעיר, אתה צריך לתרום”.

“אני רק מרגיש שאני רוצה לעשות כמה שיותר”

סמואל בר-כץ, פעיל במטה של רחלי בן ארי סקעת

סמואל ברקת קרדיט פרטי

סמואל ברקת קרדיט פרטי

“אני מתנדב עם רחלי בחצי שנה האחרונה. אני תולה שלטים, מדבר עם עוברי אורח ותושבים באחוזה ביום שישי, מתפקד כפעיל שטח, מגייס אנשים לחוגי בית”, מספר בר-כץ. “בחרתי ברחלי על פני המועמדים האחרים, כי היא דואגת לכל התושבים ועוזרת לכולם, ללא הבדל, והדלת שלה תמיד פתוחה. לי אישית היא גם עזרה לפני הבחירות בכמה עניינים. יוצא לי להשקיע בין שלוש לארבע שעות ביום בקמפיין שלה. המשפחה שלי מבינה את הצורך שלי להתנדב מספר שעות אחרי העבודה, כי כולם תומכים בה לראשות העיר ומאמינים בדרך שלה ובמה שהיא עושה. הם אפילו מתנדבים יחד איתי לפעמים, עוזרים לתלות שלטים, יוצאים לרחוב באחוזה ומשתתפים בפעילויות ההתנדבות. הקמפיין מלא ברגעי שיא. בשבוע האחרון נתתי מאמצים אדירים, והצלחתי לסייע בלמלא חוגי בית עד אפס מקום. מרגישים התעוררות בעיר, ואני מרגיש את המומנטום של רחלי, ומן הסתם שלפעילים שלה מגיע קרדיט בתנופה. יש לה גם צוות מצוין עם ראש על הכתפיים. בפעילות שטח, השכנוע הוא פשוט. אני עוצר אנשים ברחוב, ומספר להם על דברים שרחלי באמת עשתה, על הפעילות ההתנדבותית שלה, על המצע שלה, נטו עובדות. וזה באמת מושך אנשים. מאז שאני רץ לצידה, אני רק מרגיש שאני רוצה לעשות כמה שיותר. זה כוח אדיר שדוחף אותך קדימה כפעיל, להתנדב, לעשות. זה מה שמצית לך את הניצוץ בעיניים”.

“המשפחה יודעת שזה חשוב לי ומבינה את זה לחלוטין”

מרב לוין פוקס, פעילה במטה של רונית וינטראוב

מרב לוין פוקס קרדיט ניר עמוס

מרב לוין פוקס קרדיט ניר עמוס

“אני כבר רצה לצד רונית ארבעה חודשים”, מספרת לוין פוקס. “המשפחה שלי ואני עברנו לרעננה לפני שנה וחודשיים, נדלקנו מאוד על העיר, זאת הייתה אהבה ממבט ראשון. פתאום, שמענו שראש העיר הקודם בילסקי עוזב את התפקיד. מאוד נלחצתי מזה, התחלתי להתעניין קצת בפוליטיקה המקומית, הלכתי לחוגי בית, קראתי הרבה על המועמדים, כולם בסדר, אבל לא התחברתי לאף אחד כמו שהתחברתי לרונית כשהלכתי לחוג בית שלה. גם היה לי חלום שאישה תהיה בתפקיד ראש העיר. אמרתי לה שאני מוכנה לעזור בכל מה שצריך. אז אני מגיעה למפגשים עם רונית, אני עומדת עם הסיעה והמתנדבים בדוכנים ברחוב, ביום יוצא לי פחות ממה שהייתי רוצה לצערי, בגלל שיש לי כרגע עומס בעבודה. אפשר להגיד ששעה ביום, ובימי שישי כמה שעות, גם בשבתות אני מתנדבת. יצא לי כמובן לשכנע אנשים שעמדו להצביע למועמדים אחרים. אני מקיימת שיחות עומק ארוכות עם תושבים ומסבירה להם מה רונית יכולה להביא לעיר בתור מועמדת, וזה משפיע. המשפחה יודעת שזה חשוב לי והיא מבינה את זה לחלוטין. לפעמים אני שמה לעצמי גבול ואני אומרת ‘אוקיי, אני צריכה גם ללכת לטפל במשפחה’, ואני הולכת מהמטה, אבל אני תורמת כל מה שאני יכולה לתת. לדעתי לפעילים יש חלק גדול במומנטום של רונית. הם עושים עבודה מאוד טובה ועובדים באמת מכל הלב, וזה מה שיוצר את התנודה החיובית

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר