צילום: Natee K Jindakum
צילום: Natee K Jindakum

יוצאים מהמינוס: הכירו את היועצת לכלכלת המשפחה ענבר ראם

אם גם אתם לא מצליחים לצאת מהמינוס לבד, אולי הגיע הזמן לקחת את שירותיו של יועץ לכלכלת המשפחה. הכירו את ענבר ראם - הכתובת הנכונה ליציאה מהירה מהמינוס ואפילו שיפור ניכר בחיי הזוגיות והמשפחה.

פורסם בתאריך: 5.8.19 18:21

ענבר ראם היא יועצת לכלכלת המשפחה המספקת ללקוחותיה ייעוץ לתכנון פיננסי מקיף ומקצועי לניהול הכספים שלהם.
ראם, עבדה בבנק הבינלאומי במשך שני עשורים, במהלכם עסקה כמעט בכל תפקידי הרוחב בסניף. ב- 11 השנים האחרונות בעבודתה בבנק, שימשה כיועצת השקעות בכירה עם התמחות ביצירת הכנסות פסיביות.

"טיפלתי בעשרות אלפי לקוחות במהלך השנים", אומרת ראם. "הבנתי, שמצד אחד כולם רוצים לחיות טוב ולעזור לילדיהם להזדקן בכבוד, אולם יש פער בין מה שאנחנו רוצים ובין מה שקורה בפועל והפער הזה הוא הרסני- אנשים מרוויחים מאוד טוב ועושים טעויות כלכליות שגורמות להם להימצא בהישרדות כלכלית".

מדוע אנשים בכלל נכנסים למינוס בבנק?

"מינוס זה לא עניין של הכנסה, זה עניין של גישה- יש אנשים שמרוויחים משכורות צנועות אבל לעולם לא יהיו במינוס ולעומת זאת, ויש אנשים שמרוויחים עשרות אלפי ש"ח והם כל הזמן במינוסים ובהלוואות. העניין הוא שאף אחד לא מלמד אותנו איך להתנהל נכון.

העניין הוא שזה לא נגמר רק בכסף – מינוסים ומצוקה כלכלית משפיעים על כל האספקטים של המשפחה ומייצרים לחץ וסטרס בהרבה תחומים, זה משפיע על הזוגיות שלנו ועל מערכות היחסים שלנו עם הילדים וזה גם הולך איתנו לעבודה- עובד שטרוד בעניינים כלכליים ולא יודע איך הוא סוגר את החודש הוא עובד הרבה פחות פרודוקטיבי.

מה שחשוב להבין זה שזה לא חייב להיות ככה, ואני אומרת את זה כאחת שהייתה שם ועשתה את כל הטעויות האפשריות. וזה אגב הסיבה שהחלטתי לפרוש מעבודתי בבנק ולהקים עסק לייעוץ כלכלי למשפחות- כדי לספק לאנשים את הידע שלי לא היה בזמנו. והיום אני עוזרת לאנשים לעשות שינוי כלכלי מהותי בחיים שלהם- ברגע שאין דאגות כלכליות איכות החיים משתפרת, הזוגיות משתפרת ומכאן השמיים הם הגבול".

"מינוס זה עניין של גישה". צילום: עננים

"מינוס זה עניין של גישה". צילום: עננים

מהי הטעות המהותית ביותר שאנשים עושים עם הכסף?

"אנשים לא יודעים לתכנן. זה כמו שמנהלים דיאטה – אתה אומר לעצמך 'טוב אני רק אוכל קוביית שוקולד אחת לא קרה כלום', ואז בלי לשים לב, אוכלים עוד אחת ועוד אחת ופתאום מצאנו את עצמנו עם 20 קילו עודף משקל. אותו הדבר עם ניהול הכסף, זה כמו כדור שלג שמתגלגל ופתאום אתה מוצא את עצמך עם מינוס וחובות מטורפים".

למה שאדם במינוס יוציא עוד כסף על ייעוץ כלכלי?

"הרבה אנשים חושבים שהם יכולים לעשות שינוי לבד, אבל בינינו – אם אדם או זוג נמצאים במינוס כבר לא מעט זמן והם לא מצליחים לצאת ממנו לבד, למה שפתאום יצליחו?

"עכשיו השאלה היא מה המחיר של להישאר באותו המקום ולא לחסל את המינוס? מבחינה כלכלית ההפסד הוא הרבה יותר גבוה- המינוס רק ילך ויטפח- הרבה יותר ממה שישלמו ליועץ. אבל לא רק זה- מה המחיר של לחיות בחרדה כלכלית? של לריב עם בן / בת הזוג שלך כל יומיים על עניין כספי, של להגיד לילדים שלך לא למשהו שהם ממש רוצים- כי אתה לא יכול להרשות לעצמך ולך אחר כך תתמודד עם רגשות האשמה האלה כהורה? אלא דברים שאין להם באמת מחיר.
ואת יודעת מה הדבר הכי מדהים? שהייעוץ לא באמת עולה להם כסף. יועץ טוב ידע לחסוך להם הרבה כסף כך שיהיו מסוגלים לשלם לו מהחיסכון שנוצר.

"שלא תביני לא נכון- ניהול כלכלי נכון הוא לא בהכרח להפסיק ליהנות, ממש לא. זה גם לא חייב לכלול שינויים דרמטיים. הרבה פעמים ההבדל הוא בכוס הקפה שאת קונה בבוקר. כוס קפה זה 15 שקל, כפול 5 ימים 75 כפול 22 יום בחודש 1650 ב12- חודשים זה 19,800. רק כוס קפה. אנשים לא רואים את זה. מספיק לחסוך את כוס הקפה הזו ביום, אבל אנשים לא תמיד חושבים על זה לבד. אתה יכול לחיות ברמת החיים שאתה רוצה בלי הדאגות הכלכליות, ואז תוך חצי שנה אתה יכול להיות בפלוס בבנק ולשים את הכסף בצד לחיסכון".

מהו המוטו שלך?

"אני מאמינה שחופש כלכלי לא מגיע מצמצום אלא מגיע מהתרחבות. אני שמה דגש על חסכון והכנסות פסיביות. בהתחלה יש לבצע פעולות כדי שזה יקרה וצריך לעבוד קשה, אבל אנחנו מדברים על תקופה קצרה יחסית ואחרי כמה חודשים תוכל ליהנות מהפרות לאורך זמן לטווח ארוך שנים ארוכות".

מהי הייחודיות בתהליך שאת מבצעת עם המשפחות?

"מלבד הייעוץ והליווי הכלכלי אני עושה משהו נוסף – אני משעינה את הליווי בתקשורת הזוגית ומשלבת אותה.
כל אחד מבני הזוג מביא את עולם הערכים שלו גם בכסף, ולכן היכולת לעבוד ולשתף פעולה כצוות היא סופר חשובה ואני שמה על זה דגש רב – בבניית מטרות משותפות, יצירת שיתוף פעולה זוגי, עבודת צוות זוגית, ובסוף התהליך – לא הייתה משפחה אחת שעבדתי איתה שהזוגיות שלהם לא השתפרה פלאים".

כיצד מתבצע תהליך הליווי שלך?

"תהליך הליווי אורך כחצי שנה. מדי חודש אנו מקיימים מפגש פרונטלי, אך מעבר לכך אני בקשר עם המשפחות כל הזמן במהלך החודש – קשר טלפוני, בוואטסאפ, כל הוצאה גדולה מתקשרים אלי, כל דבר אני מבקשת ליידע אותי.
"התהליך מאוד אישי, אני תופרת תכנית שמתאימה למשפחה, לסדר העדיפויות שלה, למטרות שהיא רוצה להשיג, למה שהם מוכנים להשקיע, ולכל משפחה יש תוכנית אחרת. ההצלחה של התהליך באמת תלויה במשפחה, ככל שהם מגויסים יותר, כך הם יצאו מהמצב מהר יותר".

פרטי התקשרות :
טלפון: 052-7907042
מייל: [email protected]
קישור לדף הפייסבוק העסקי

ענבר ראם. צילום: עננים

ענבר ראם. צילום: עננים


כתבה שיווקית

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר