צילומים באדיבות עיריית רעננה, פרטי
צילומים באדיבות עיריית רעננה, פרטי

"הגברת וינטראוב נפלה במלכודת של גורמים לא ברורים"

הפגישה הסודית בין שישה חברי המועצה, הבקשה להגיע לרב פרץ כדי לקבל ברכה וחילופי הדברים בין אלי אלוש ורונית וינטראוב. הדרך למינויו של צבי נדב לראש עיר זמני, מסתבכת

פורסם בתאריך: 7.3.18 12:25

הדרך לבחירת ראש עיר זמני ברעננה עוברת דרך לא מעט מכשולים. חלק מחברי המועצה דוחפים לבחירתו של זקן המועצה, צבי נדב, כמחליפו הזמני של בילסקי, מה שאמור היה להיות מהלך קל הפך לסיפור מורכב כי נדב, חבר סיעת מרצ, צריך לקבל גם את קולות חברי המועצה מהסיעות הדתיות.

הכול התחיל ביום ראשון השבוע כאשר שישה חברי מועצת העיר, חיים ברוידא, אביחי ארביב, רחלי בן ארי סקעת, וניר קריסטל נפגשו עם שני חברי הסיעה הדתית במועצה, אלי אלוש וחיים גולדמן בערב ההתרמה של קרן רועי לא אחסר. בפגישה דנו חברי המועצה בהצעה למנות את צבי נדב מסיעת מרצ לראש העירייה הזמני עד לבחירות.

גולדמן ואלוש אמרו לארבעת חברי המועצה בפגישה שהם לא פוסלים אף מועמד אבל חשוב להם לשמור על הסטטוס קוו בעיר. חיים ברוידא הכין מסמך ששמו: טיוטא למסמך עקרונות לבחירת צבי נדב לראש העיר, ובו תנאים לכוהנתו הזמנית של נדב שהיה אמור לחתום על המכתב. "אנו מדגישים כי במהלך כהונתו של צבי נדב לראשות העיר הוא לא ינקוט פעולות חד צדדיות משום גורם שיפגעו בהליך התקין של הפעילות העירייה לרבות שמירת הסטטוס קוו הקיים ומערכת יחסים תקינה, שיתוף פעולה מלא ואי התרסה בעיקר בתחום בין דתיים ושאינם דתיים", נכתב במסמך.

לדברי חבר המועצה אלי אלוש, לאחר הפגישה הוא הלך לבקש את ברכתו של רב העיר, הרב פרץ, באופן אישי ולטענתו גורמים בעירייה העבירו לסיעת מרצ מידע כוזב לפיו אם צבי נדב לא יגיע לקבל את ברכתו של הרב פרץ חברי הסיעה הדתית לא יבחרו בו.  "הגברת וינטראוב נפלה במלכודת של גורמים לא ברורים לפיהם אני התנתי את בחירתו של צבי נדב בפגישתו עם הרב", אומר היום אלוש, "הגברת פתחה את חרצובות לשונה לשווא. הלכתי לקבל את ברכתו של הרב פרץ לעצמי ובפגישה אמרת שאני מצפה ממי שרוצה להיות ראש עיר, שהוא ראש עיר של כולם, להטב"ים, דתיים, שמאלנים וימנים, מקובל וראוי שיקבל את ברכתו של הרב אבל לא נתתי את זה כתנאי. ואז מישהו הלך והתקשר לגברת וינטראוב, ואמר לה: 'את תלכי לרב ויצלמו אותך ואת נדב, וסיימת את הקריירה הפוליטית שלך והיא נפלה בפח. גברת וינטראוב, במקום לנצל את ההזדמנות החד פעמית שיש למפלגה שלה, למנות איש מהמפלגה שלה כראש עיר זמני, הלכה ופתחה את חרצובות לשונה. במקום לחפש את המאוחד והמאחד, היא באה והראתה לכולם מה האג'נדה האמיתית שלה ושל המפלגה שלה- שנאת דתיים, אנחנו בניגוד עליה, חיפשנו את המשותף, לא פסלנו אף אחד, ולא משנה מאיזה מגזר או מפלגה הוא. וינטראוב פסלה אותנו. אני חיבקתי אותה והיא פסלה אותנו. כמו המשפט, הפוסל במומו פוסל. האמירות של וינטראוב חשוכות מהמאה ה-18 אם אנחנו אלו שהושטנו יד לשלום איך אנחנו חשוכים?".

 

צבי נדב אומר היום לצומת השרון כי: "גורמים במועצה אמרו לסיעת מרצ כי אחת הדרישות של הסיעה הדתית לבחירתי כראש העיר הזמני הייתה להגיע לרב פרץ כדי לקבל את ברכתו. אין שום סיבה שנבחר ציבור המועמד לתפקיד יצטרך, יתבקש או יאתר לקבל ברכה מרב כלשהוא. אנחנו כבר לא במאה ה-18. אני הבטחתי שאני אהיה ניטרלי, אוביקטיבי וממלכתי ושאני אשמור על הסטטוס קוו וזה אמור להספיק. אני לא רואה שום סיבה או הצדקה שפוליטקאים נבחרים יצטרכו אישורים מרבנים, גורם דתי או רוחני לא אמור להכריע בנושא".

ראש סיעת מרצ, רונית וינטראוב אומרת כי הסיעה לא תתן יד לתיאטרון הבובות המופעל מרחוק ומשפיע על שיקול דעת של אנשים. "צבי נדב, חברינו היקר הוא המועמד שלנו ובו נתמוך. אילו רק היו מספיק קולות, שאינם מתנים את בחירתו בכפייה דתית בלתי מרוסנת, המסכנת את אורח חיינו, מתנשאת ויהירה, הבאה להכפיף את החילוניים הליברליים לחוקי רבנים שאינם נבחרי ציבור. אנחנו לא ניתן יד לתיאטרון הבובות הזה, המופעל מרחוק, ולצערי משפיע על שיקול הדעת של כל אלו שרוצים באמת ובתמים בצבי כראש עיר. אנחנו לתנאים כאלו לא נסכים : לא לאישור צבי בתנאי שבתי קפה יסגרו בשבת בעיר, מכולות ואפילו לא פיצוציה, לא נעלה לרגל לרבנים לקבל את ברכתם כפי שאולי פוליטיקאים אחרים אוהבים לעשות, לא נצעיד לאחור הישגים של מרצ בחמש השנים האחרונות בנושא. אבל כן נמשיך להיאבק למען זכויות וחיי הדתיים בעיר על בסיס חיה ותן לחיות. לגבי הבידול בין הצבעה במועצה לאדם שאיננו מתכונן להעמיד עצמו לבחירת ראש העיר בהמשך תשובתנו היא שזה לחלוטין טיעון מיותר. כל אדם הרואה עצמו ראוי יכול להעמיד עצמו לבחירה ולפי מה שאני מבינה אכן כך עושים לא מעט.עם קשר לניסיונם בפועל לבין חוסר ניסיונם".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חבל שהשנאה מעבירה את מרצ מדעתה. זו באמת היתה יכולה להיות הזדמנות מעניינת למנות ממלא מקום מקובל.
    תקשורת והידברות הם הבסיס לכל נושא, וכשרצים לתקשורת בהשמצות ובהתנשאות בלי לבדוק דברים לאשורם, מפספסים בגדול.
    לא חכם!

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר