תערוכת אוויר לנשימה ברעננה, צילום דוברות העירייה
תערוכת אוויר לנשימה ברעננה, צילום דוברות העירייה

"המעשה הנאצל והנדיב". לתערוכה החדשה ברעננה יש חשיבות גדולה בהצלת חיים

תערוכת צילומים בשם 'אוויר לנשימה' מבקשת להזכיר לציבור הרחב את חשיבות תרומת האיברים. התערוכה כוללת 50 פורטרטים של מושתלים ואנשי צוות שצולמו על ידי הצלמת ורדי כהנא

פורסם בתאריך: 16.2.23 08:32

תרומת איברים היא נושא שמוזכר לא אחת בשיח הציבורי במדינה, אבל למרות זאת אין מספיק מודעות לנושא ואין עדיין מספיק תרומות. תערוכת צילומים בשם אוויר לנשימה מבקשת להזכיר לציבור הרחב את חשיבות תרומת האיברים. התערוכה כוללת 50 פורטרטים של מושתלים ואנשי צוות שצולמו בהתנדבות על ידי אחת מבכירות הצלמים בישראל, הצלמת ורדי כהנא. כהנא תיעדה אנשים שעברו השתלת ריאות בבית החולים בילינסון. נשים וגברים, צעירים ומבוגרים, יהודים וערבים, מכל קצוות הארץ. המושתלים התייצבו בגאווה מול המצלמה של כהנא, במטרה לחשוף את הציבור הרחב לחשיבות תרומת איברים ולהעלות את המודעות לחתימה על כרטיס אדי להצלת חיים. התערוכה נדדה כבר בין כמה ערים בישראל, ובכלל זאת הוצגה בפתח תקוה בה ממוקם בית החולים בילינסון, וכעת היא מגיעה לרעננה.

התערוכה מוצגת בימים אלו ברחבת המשכן למוסיקה ואומנויות רעננה. היא תושק ביום שישי הקרוב, ה-17.2, במשכן למוסיקה ואומנויות רעננה, בנוכחות ראש העירייה, חיים ברוידא, ופרופ' מרדכי קרמר, מנהל מערך הבריאות בבלינסון.

תערוכת אוויר לנשימה ברעננה, צילום דוברות העירייה

תערוכת אוויר לנשימה ברעננה, צילום דוברות העירייה

המשתתפים בתערוכה מצולמים בסביבתם הטבעית, חלקם עם בני משפחתם או עם חיית המחמד שלהם, וחלקם עם חפצים שמייצגים עבורם את חייהם החדשים מאז ההשתלה. למשל, אבי אילוז הצטלם עם המדליות שזכה בהן בתחרויות ריצה לאחר השתלת הריאות; רובי גל, שהצליח לחזור לגלוש בים בזכות תרומת הריאה, בחר להצטלם עם הגלשן; וטלי סלואן מחזיקה בידה את נעלי הסטפס, תחביב אליו הצליחה לחזור מאז ההשתלה. הצילומים נותנים ביטוי גם למורכבות החיים לאחר ההשתלה, כמו למשל הפורטרט של שמעון בן חמו שבחר להניח על כף ידו 10 כדורים, אותם הוא נוטל, מדי יום, מאז הניתוח וימשיך ליטול כל ימי חייו.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


ברוידא אמר: "העירייה שמחה לארח תערוכה ערכית וחשובה זו, המעלה על סדר היום את נושא חשיבות השתלות האיברים, ואת גדלות הנפש של התורמים היקרים, שבאצילותם משיבים את החיים ומאפשרים חזרה מלאה לשגרה לנזקקים להשתלות. אני מודה לכל העושים במלאכה על קידום המודעות לנושא ולהקמת התערוכה, ומזמין את תושבי העיר להגיע לתערוכה ולחזות באומנות במיטבה, לצד הערך המוסף של הערבות החברתית ההדדית הגלום בה".

מנהל מערך הריאות בבילינסון מקבוצת הכללית, פרופ' מרדכי קרמר, אמר: "אני מלווה את החולים במחלות ריאה במשך כל חייהם, בשלבים שלפני ההשתלה, ברגע המיוחל בו אני מודיע להם להגיע בדחיפות לבילינסון כי יש תרומה של ריאות, וגם בהתאוששות לאחר ניתוח ההשתלה ובחזרה לחיים מלאים ומספקים. כבית החולים המוביל בארץ בתחום ההשתלות, יש לנו בבילינסון הניסיון הרב ביותר בתחום, ובימים אלה אנו מציינים את השתלת הריאות ה-900. עבורי, התערוכה מהווה הזדמנות יוצאת דופן, להשתמש בכלי אומנותי שמדבר אל כלל הציבור, כדי להעלות את המודעות לנושא חשוב זה ולעודד את הציבור לתרום איברים ולהציל חיי אדם".

ורדי כהנא אמרה: "סדרת פורטרטים זו, המציגה פסיפס מגוון של החברה הישראלית, מאירה את המעשה הנאצל והנדיב של משפחות התורמים בשעתם הקשה, ומגלה את פניהם של אלו שבשל אותה נדיבות זכו בחיים חדשים".

תערוכת אוויר לנשימה מוצגת במשכן למוסיקה ואומנויות רעננה, רחוב הפלמ"ח 2, עד ה- 28.2.23 הציבור מוזמן.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר