רחוב אחוזה צילום עזרא לוי
רחוב אחוזה צילום עזרא לוי

“יום הבחירות זהו יום נפלא לדמוקרטיה שלנו”

הפרלמנט העירוני עונה על שאלה אחת בשבוע, והפעם: "האם הנהגת יום שבתון תעלה את אחוז ההצבעה בבחירות המקומיות או שהתושבים בלאו הכי אדישים?"

פורסם בתאריך: 27.10.18 18:37

שלומי חננאל

הפרלמנט- חננאל שלומי

חננאל שלומי

“צריך לבחון את הנושא משני אספקטים. הראשון מתבסס על הבחירות הארציות שבהן לפי החוק יש יום שבתון וראה איזה פלא, הוא נתפס בין בעלי זכות ההצבעה כיום גיבוש משפחתי או כיום כיף. אז אחוזי ההצבעה נשארים נמוכים. השני הוא הסתייגותם ואכזבתם של המצביעים מהפוליטיקה העירונית, כאשר ראשי עיר מכובדים נאשמים בשחיתות ונכנסים גם לכלא, וכך חלק מהתושבים חושבים שההצבעה מיותרת אז אנצל את יום שבתון לעניינים האישיים שלי”. לסיכום, לדעתי אחוזי ההצבעה לא ישתפרו משמעותית עקב יום השבתון, ומי שמוכן ורוצה להשפיע יכול לעשות זאת גם בשש השעות של אחר הצהרים. אז בינתיים זכינו ליום חופש במתנה על חשבון המעסיק”. (חננאל שלומי, תושב רעננה, הוא הבעלים של בית הקפה ‘אחוזת הלחם’).

מארי פארי

מארי פארי

מארי פארי

“הייתי מאוד רוצה להאמין שיום השבתון שיונהג לראשונה בבחירות המוניציפליות יעלה את אחוזי ההצבעה בארץ בכלל וברעננה בפרט. אך בתוך עמי אני חיה, ולא אתפלא אם אחוזי ההצבעה יישארו כפי שהיו בבחירות הקודמות, או אולי אף יעלו במעט, אך לא ברמה כזאת שמצדיקה באמת יום שבתון. יש להבין כי בעלי העסקים בעיר גם ככה נשחקים מחוסר ימי עבודה של החודשים האחרונים בשל ריבוי החגים שהיו צמודים לסופשים, ולכן אינם ששים לעוד יום של סגירת העסק שלהם. השכירים באמת יקבלו יום חופש, ואילו אנו העצמאים, מוצאים את עצמנו במבוי סתום ומוכרחים לעבוד. שוחחתי עם לא מעט בעלי עסקים בעיר, שהודיעו לי חגיגית כי הם עובדים ביום זה משום שהרי אם לא יעבדו, איש לא ישלם להם. לכן נוצרת כאן הפליה מסוימת מול כל אלה שילכו לים לאחר שיצביעו לבין בעלי העסקים. אין סיבה בעידן הדיגיטלי שיום הבחירות יהיה יום שבתון, הרי ניתן לבחור במשך כל כך הרבה שעות, שזה פשוט לא מתקבל על הדעת. לדעתי, כן קיים צורך בדיגיטציה של הבחירות ולא בעוד יום שבתון. הייתי רוצה להעניק את הכספים המבוזבזים הללו של יום השבתון לניצולי השואה ולגמלאים, המשוועים לסיוע כלכלי, אלה שלמדינה אין אף פעם תקציב להקצות להם, ולא לבזבז את כספי המדינה לריק”. (מרי פארי, תושבת רעננה, היא בעלת משרד התיווך מרי פארי שירותי נדל״ן).

קארי פכטר

קארי פכטר. צילום עזרא לוי

קארי פכטר. צילום עזרא לוי

“כתושבת העיר וכפעילה חברתית שנים רבות אני יודעת שאחוז הבחירה נמוך. חשוב לציין כי חשוב לבוא ולבחור במי שמאמינים. להיות שותפים בבחירת אנשים שינהיגו את העיר במשך חמש שנים זו זכות. ייתכן ובבחירות הקרובות נראה עלייה באחוז ההצבעה, אך חשוב לציין כי עקב הפרסומים בתקשורת על נבחרי הציבור אשר מועלים בתפקידם לא פעם, אחוזי הבחירה יורדים. אנשים כמעט ולא מאמינים לנבחרי הציבור. לכן, כפי שציינתי, ייתכן שעקב יום השבתון אחוז ההצבעה יעלה במעט. אציין כי נכון היה לקבוע יום שבתון כי ישנם אנשים העובדים עד מאוחר ורוצים לממש את זכות הבחירה, וזה מתאפשר להם רק עקב יום השבתון. יום הבחירות זהו יום נפלא לדמוקרטיה שלנו, במיוחד בעיר. אני מאחלת שיבחרו אנשים טובים והגונים שטובת העיר והתושב יהיו לנגד עיניהם תמיד. אני אמשיך כפעילה לסייע לציבור בעיר כפי יכולתי ללא קשר לשיוך פוליטי כי אני מאמינה בעשייה”. (קארי פכטר, תושבת רעננה, היא פעילה חברתית).

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר