אריה פרידמן. צילום עזרא לוי
אריה פרידמן. צילום עזרא לוי

יו"ר המועצה הדתית: "היוזמה של מרצ היא ספין פוליטי חסר משמעות"

בשיחה עם צומת השרון אומר היום אריה פרידמן כי היוזמה של מרצ לחוקק חוק עזר עירוני שישאיר בתי עסק פתוחים בשבת היא חוסר הבנה מוחלט של החוק

פורסם בתאריך: 27.12.17 12:11

חוק המרכולים לא מפסיק לעורר תגובות בקרב הציבור בארץ וגם בקרב תושבי רעננה. לאחר שפרסמנו כאן כי אתמול נשלח מכתב מטעם סיעת מרצ ובראשה סגנית ראש העירייה, רונית וינטראוב, לחברי המועצה בו התבקשו לתמוך בחקיקת חוק עזר עירוני שיאפשר לעירייה להשאיר מרכולים פתוחים בשבת, מגיב היום יו"ר המועצה הדתית לדברים. פרידמן טוען כי המהלך של מרצ לחוקק חוק עזר עירוני הוא חוסר הבנה מוחלט של החוק ובכלל מדובר בספין תקשורתי.

"מכתבה של סיעת מרצ מעיד על חוסר הבנה מוחלט של חוק המרכולים", אומר פרידמן ל"צומת השרון", במכתב מפרטת הסיעה שהם מבקשים שמסעדות, בתי קפה ואירועים תרבותיים יהיו פתוחים ואולם חוק המרכולים אינו משנה כהוא זה את מצב הסטטוס קוו כפי שקיים ברעננה. החוק המוצע מתייחס לבתי מסחר שפעילותם בשבת אסורה על פי חוק "ימי עבודה ומנוחה", חוק שקיים מימים ימימה. חוק זה כמו חוקי העזר העירוניים בנושא שבת מאפשר פתיחת בתי עינוגים שהם מסעדות בתי קפה וכיוצ"ב בזה ואוסר פתיחת בתי מסחר כולל מכולות, מינימרקט ועוד.

רונית וינטראוב

רונית וינטראוב

אז הסטטוס קוו ברעננה לא ישתנה?

"מרצ יכולה להיות רגועה, רעננה לא זקוקה לא לחוקי עזר עירוני ברוח מרצ ולא לחוק המרכולים. ברעננה קיים סטטוס קוו המאפשר פתיחת בתי עינוגים באזורים מוגדרים וספציפיים. לא מדובר בפתיחת בתי מסחר בשבת שגם כיום היא אסורה הן על פי הסטטוס קוו הן על פי חוקי המדינה והן על פי חוקי העזר העירוניים הקיימים. באם ישנם בתי מסחר שפתוחים בשבת הם עוברים על החוק כבר היום בלי קשר לחוק המרכולים. אני קורא לכול סיעות מועצת העיר להמשיך לשמור על הסטטוס קוו בעיר ועל היחסים הקרובים בין כול חלקי הציבור הרענני ולא לאפשר לשום גורם לפגוע ביחסים המיוחדים הללו גם אם ריח הבחירות עולה באוויר ויש מאן דהוא שחושב שהוא יכול ללקט קולות. הציבור הרענני מספיק חכם להבין שמדובר בספין פוליטי חסר משמעות".

חבר המועצה מהסיעה הדתית המאוחדת, עו"ד אלי אלוש, גם הגיב היום להצעתה של מרצ ואמר: "הדעה שלנו כנציגי הציבור הדתי זה שמדובר בהצעה פופוליסטי שנועדה בסך הכל ליצור כותרת ולצערי הרב התקשורת נגררה לתוך הרעיון הזה. לכותרת הזאת אין שום תוחלת. אתמול גברת וינטראוב ניסתה לשכנע את חברי הנהלת העיר ליזום מהלך לחקיקת בזק במועצת העיר הבאה, והיא לא קיבלה שום היענות או תגובה מצד כלל מועצת העיר. אנחנו אומרים בצורה מפורשת וגם אמרנו אתמול בפני כולם, אנחנו מודיעים לכל אחד, שמי שנותן יד להצעה הפופוליסטית הזאת הוא בעצם גט כריתות עם הציבור הדתי. אנחנו לא ניתן לשום מהלך כזה להתרחש בעיר רעננה. ברעננה יש סטטוס קוו. חוק המרכולים אם כל הכבוד לו הוא לא ישפיע ואין לא שום השלכה על העיר רעננה כי אנחנו חיים פה בשלום דתיים וחילונים. מכבדים אחד את השני. גם לחילוניים נוח שהעסקים במרכז העיר סגורים בשבת ולכן אנחנו חושבים שאין צורך להעלות שום חוק פופוליסטי כזה".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר