הפעילות ברעננה צילום: עמותת אור ירוק
הפעילות ברעננה צילום: עמותת אור ירוק

אור ירוק צפתה בכם: איך תושבי רעננה חוצים את הכביש?

20 אחוז מהולכי הרגל ברעננה חצו את הכביש בצורה לא תקינה, כאשר נמצאו חוצים את הכביש שלא במעבר חצייה

פורסם בתאריך: 18.1.18 12:20

לאחרונה ביצעו מתנדבי עמותת  אור ירוק תצפיות בכ- 130 יישובים ברחבי הארץ במטרה לאמוד את דפוסי חציית הכביש של הישראלים. המתנדבים בדקו כמה מהולכי הרגל חוצים את הכביש בצורה חוקית ובטוחה במעבר חציה מוסדר, שאינם מסמסים או מדברים בנייד ובאור ירוק.

ברעננה נמצא כי 20 אחוזים מהולכי הרגל חצו את הכביש בצורה לא תקינה, כאשר נמצאו חוצים את הכביש שלא במעבר חצייה. 16אחוז נמצאו שחצו את הכביש בצורה תקינה במעבר חצייה ולא נמצאו כלל אנשים שחצו בזמן דיבור בפלאפון, חצייה באור אדום, או שמיעת מוזיקה באוזניות בזמן החצייה.

על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, בשנת 2017 נהרגו 111 הולכי רגל בתאונות דרכים, 76 מהם (68%) נהרגו בתאונות דרכים בתחום העירוני כלומר, בתוך היישובים. עוד עולה מהנתונים כי 30% מתוך סך ההרוגים בתאונות דרכים בשנת 2017 הם הולכי רגל, נתון מדאיג שמציב את ישראל כאחת המדינות המסוכנות להולכי הרגל מקרב המדינות המתקדמות.

 

עמותת אור ירוק: "אין להולך רגל יכולת לנצח במפגש עם כלי רכב על הכביש. אדם שחוצה את הכביש חייב להרגיש שהרחובות בטוחים להליכה, המדינה חייבת להוסיף ניידות ושוטרים, להגביר אכיפה ולוודא שהולכי הרגל מוגנים גם בעת חציית כביש. אכיפה מתמשכת תמנע מהולכי הרגל לסכן את חייהם ולחצות את הכביש בצורה בלתי חוקית ברמזור אדום או שלא במעבר חציה מוסדר"

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר