סימה פרי. צילום דני שביט
סימה פרי. צילום דני שביט

סימה פרי לאבי דיכטר: "אסור לעבור לסדר היום נוכח הדברים שנאמרו ע"י רבנים"

פרי שלחה מכתב לח"כ דיכטר בעקבות הביקורת שספג הרמטכ"ל על מינויה של מפקדת הטייסת הראשונה בחיל האוויר

פורסם בתאריך: 21.1.18 18:07

בשבוע שעבר שלחה סימה פרי, סגנית וממלאת מקום ראש העירייה והעומדת בראש איגוד נבחרות הציבור ברשויות המקומיות, מכתב לחבר הכנסת אבי דיכטר וליו"ר הועדה לקידום מעמד האישה ולשיוויון מגדרי בכנסת ישראל. המכתב עסק באמירות שהושמעו בקרב חברי כנסת ורבנים על מינויה של רס"ן ט' למפקדת טייסת בחיל האוויר. חבר הכנסת, בצאלאל סמוטריץ' אמר על המינוי: "אוי ואבוי אם נשים יהפכו להיות גברים". דבריו עוררו סערה ופרי הצטרפה לגינוי אמירות מהוסג הזה.

במכתבים ששלחה כתבה פרי צוין: "אנו, חברות איגוד נבחרות הציבור ברשויות המקומיות בישראל, המייצגות את כלל חברות המועצות ברחבי הארץ, הנלחמות מידי יום ביומו לשמירה על מקומן של נשים במרחב הציבורי יוצאות כנגד האמירות הקיצוניות, אשר הושמעו ע"י מנהיגים המקובלים בציבור שלהם, הממשיכים להחזיק בתפיסות מיושנות ופטריארכליות, שמקומה של האישה נשאר במטבח. אמירות מסוג זה, אשר הושמעו עם היוודע דבר מינויה של רס"ן ט' למפקדת טייסת תעופה בחיל האוויר הישראלי, לא רק שהן שוביניסטיות ואינן מכבדות את יכולותיהן של נשים להגיע לכל עמדה בכירה ככל שתהיה בהתחשב ביכולותיהן וכישוריהן, אלא שהן מהוות פגיעה בצה"ל, כי במחצית האוכלוסייה, קרי הנשים, יש פוטנציאל איכותי שאסור לאבד. על כן, אנו פונות אלייך  לקיים דיון בנושא זה בוועדה לקידום מעמד האישה ולצאת באמירה חד משמעית המוקיעה אמירות כאלה".

היום אמרה פרי לצומת השרון: "אסור לנו לעבור לסדר היום נוכח הדברים שנאמרו ע"י אותם רבנים מובילי דעת קהל וחברי הכנסת. השוויון המגדרי הוא בסיס לחברה דמוקרטית מתוקנת ומוסרית. לצערי טרם הגענו למצב של שוויון מגדרי, ואמירות מסוג זה עלולות לגרום לנסיגה בהתקדמות שכבר הושגה לעבר המטרה. אני מקווה שחברי הכנסת דיכטר וסלימאן ירימו את הכפפה, יקיימו דיון בנושא זה ויקבלו החלטה בוועדות הכנסת לגנות בכל תוקף את הדברים שהושמעו".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר