תיסלם, נצ'י נצ', ישי לפידות, עברי לידר. צילומים דודי חסון, דודו בכר, דניאל צ'צ'יק, ליאור מזרחי
תיסלם, נצ'י נצ', ישי לפידות, עברי לידר. צילומים דודי חסון, דודו בכר, דניאל צ'צ'יק, ליאור מזרחי

"ספרתי 30 גברים בהופעות יום העצמאות, רעננה זה לא בית שמש"

תושבת העיר, ש', וארגון להב רעננה שלחו מכתב לרונית וינטראוב, בטענה כי באירועי חגיגות ה-70 למדינת ישראל ברעננה, אחוז המשתתפות של יוצרות ואמניות נמוך מזה של גברים

פורסם בתאריך: 5.3.18 07:50

בשבוע שעבר קיבלה תושבת העיר, ש', את עליון האירועים של עיריית רעננה לחודשים מרץ- אפריל והופתעה לגלות שבאירועי ה-70 למדינה ישנן רוב מוחלט של הופעות של  אמנים גברים. בבמה המרכזית של יום העצמאות ברעננה יופיעו הזמר עברי לידר ולהקת תיסלם, בבמת הנוער יופיעו הזמר נצ'י נצ' ושלישיית ערוץ הכיבוד ובבמה החסידית יופיע הזמר ישי לפידות. ש', מספרת שעוד בקיץ האחרון היא פנתה לעיריית רעננה בנושא. "בקיץ ראיתי את הפרסומים של ההופעות על שלט ביציאה מרחוב אחוזה שעליו התנוססו שש הופעות רק של גברים. שלחתי מכתב לרונית וינטראוב, האחראית בעירייה על תרבות ופנאי וכיתבתי את כל הנשים במחלקה שלה. כתבתי להן שיש זמרות כל כך טובות שמתאימות לרעננה שהיא עיר  כל כך מגוונת. התשובה שקיבלתי זה שתתקיים הופעה של הזמרת אילנית אבל אילנית היא זמרת לקהל מבוגר. ביום העצמאות הקרוב ספרתי בסביבות עשר הופעות, מתוכן להקות, שזה בערך כ-30 גברים בלי אף אישה. זה לא נתפס, רעננה היא לא בית שמש".

בחגיגת פורים האחרונות הופיעה הזמרת רוני דלומי.

"נכון אבל אם קוראים את כל רשימת המופעים בשלוש שנים האחרונות החלוקה היא אפילו לא חצי חצי. בשנה שעברה הופיעה הזמרת רוני דואני, אבל עדיין זה אחת מול עשרה מופעים. גם בחטיבת המוזיקה החסידית יש נשים שמנגנות מוזיקה חסידית, יש להקות שלמות, זמרות שמתעסקות בזה, אין סיבה שלא יביאו, רעננה היא עיר פלורליסטית. יאמר לזכות עיריית רעננה שיש הרבה נשים בתפקידים בכירים, אז זה עוד יותר מפתיע. אי אפשר להגיד שהעירייה מדירה נשים אבל אני מניחה שאת חגיגות ה70 לא עשו ברגע האחרון, מישהו הסתכל על זה ואישר את זה, מה לא ראיתם שיש כל כך הרבה שמות של גברים  ואין אף  אישה אחת?".

גם ארגון להב רעננה שם לב לריבוי הופעות של אמנים וזמרים לעומת הופעות של זמרות באירועי יום העצמאות ובשבוע שעבר נשלח מכתב מטעם הארגון לרונית וינטראוב. בשיחה עם יו"ר להב רעננה, אמיר ונועה פוירמן הם אמרו: "ברעננה יש אחוז שווה של נשים וגברים ולכן אנחנו חושבים שמגיע לנשים ייצוג הולם במופעי העיר שהם לרווחת הציבור ומשולמים מכיסם של התושבים. הייצוג הנשי שקיים כיום אינו מספק במיוחד לא באירועי יום העצמאות ה 70 למדינת ישראל  שלתדהמתנו אחוז המשתתפות של יוצרות ואמניות כל כך נמוך עד לא מורגש כלל. עצוב לנו שרונית וינטראוב, אישה בעצמה, אחראית על התרבות בעיר מדברת כל השנה נגד הדרת נשים נושא חשוב לעין שיעור ועליה לתקן את העוול הנורא הזה ולדאוג לשילובן של יוצרות במופעי העיר בכלל וביום העצמאות בפרט".

עו"ד רועי כהן נשיא להב הוסיף: "כנשיא להב – הארגון היציג של העצמאים, אנו מובילים ושותפים לתהליכים שמטרתם יצירת חברה טובה וצודקת יותר עבור עצמאים ועצמאיות, בעלי ובעלות עסקים. אחת מאבני היסוד החשובות ביותר בעולם העסקי היא קידום וחיזוק שיוויון מגדרי, לרבות ברשויות המקומיות. לכן, אנו רואים חשיבות עליונה בהעסקת ושילוב נשים גם באירועי תרבות עירוניים ונמשיך לעודד את מקבלי ההחלטות לפעול כך".
 מעיריית רעננה נמסר: "עיריית רעננה מארגנת שורת אירועים ומופעים סביב יום הזכרון ויום העצמאות. כשמסתכלים על רשימת האירועים הכוללת, העובדות מראות כי יש ייצוג נשי מכובד. זמרות, שחקניות, רקדניות ומנחות יופיעו על הבמות בטקסים ובאירועים. העירייה דואגת לתת ביטוי לכל המגזרים וכל המגדרים. את טקס יום הזיכרון מנחה דליה מזור ומופיעה הזמרת שלומית אהרון. את טקס יום השואה מנחה מיקי חיימוביץ ומופיעה הזמרת סיוון טלמור. ביום העצמאות מופיעה בבמת המשפחה כוכבת הילדים ענבלי בא לי ובבמה המרכזית מתקיימת הפקה מיוחדת לרגל חגיגות ה-70 למדינה בהשתתפות מקהלת רעות הכוללת זמרים וזמרות, בנות נוער ו-30 רקדניות המרכז למחול".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. רונית

    מה להב מתעסקים בשוויון מגדרי פתאום? שיתעסקו בדברים שבאמת חשובים! בזכויות העצמאים והפרילנסרים!

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר