צבי נדב רוסלר
צבי נדב רוסלר

צבי נדב מסיר את מועמדותו לתפקיד ראש העירייה הזמני עד לבחירות

במכתב שכתב נדב הוא פנה לחברי המועצה ותושבי העיר והסביר כי הוא מסיר את מועמדותו בגלל התניה של חברי הסיעה הדתית לתמוך בו, בתנאי שיגיע לקבל את ברכת הרב פרץ

פורסם בתאריך: 10.3.18 16:58

במכתב שכתב לחברי המועצה ותושבי העיר הודיע חבר סיעת מרצ, צבי נדב, כי הוא מסיר את מועמדותו לתפקיד ראש העירייה הזמני עד לבחירות 2018. במכתב אמר נדב כי מועמדותו הוכשלה בעיקר על ידי חברי הסיעות הדתיות במועצה שהתנו את תמיכתם בו בפגישה עם רב העיר, הרב פרץ.

"‎בחודשים האחרונים אני זוכה מפאת גילי המתקדם לגלי אהדה ואהבה שטרם חוויתי בשנותיי כמשרת הציבור ברעננה", כתב נדב במכתבו, "כל זאת הודות להצעה שעלתה לפני כחודשיים, אשר הציפה את הרעיון למינוי זמני של זקן השבט מבין חברי המועצה לראשות העיר. עם עובדה זו קשה לי להתווכח ואותה לא אוכל לשנות, אני אכן זקן השבט. גלי האהדה הציבורית מחממים את ליבי והייתי מקבל עליי בשמחה את הזכות לשרת בתפקיד המכובד במשך שארית השנה ולעשות כן בענווה ובשמחה.

"‎ביקשתי מכל הנוגעים לדבר ואמרתי זאת גם באופן פומבי, שבחירתי תתקבל בקונצנזוס מרבי שיצליח להכיל את מרבית הקשת החברתית והפוליטית המיוצגת במועצת העיר רעננה ללא תנאים מקדימים ואי לכך אוכל לייצג את מירב הקשת של תושבי רעננה.

‎"מה שלצערי קרה בשבועיים האחרונים הוא ההפך הגמור לכך וזהו הזמן שתושבי רעננה ישמעו את הדברים מפי ובשפתי מבלי שאחרים ייתנו פרשנות שלא יצאה ממני.

"‎כפי שפורסם בתקשורת המקומית התקיימה פגישה של חברי מועצה שרצו שאמונה לראשות העיר, לכאורה כבוד גדול על כך שהתקבצה רשמית קבוצת חברים המייצגים קבוצות שונות ברעננה. אך תוצאות המפגש היו עגומות. מהמפגש עלה כי הם אינם מסכימים להצביע בעדי ללא תנאים מוקדמים ולטובת הכלל, אלא עלו דרישות שמעולם לא הסכמתי בחיי לוותר עליהם: סגירת בתי קפה בשבת, עצירת הישגי סיעתי עד כה לתקופת הביניים הנוכחית ולבסוף נדרשתי להיפגש עם הרב יצחק חיים פרץ (מידע זה הינו וודאי ועובדתי).

‎כלפי הציבור וגם אל מולי טענו בתמימות שזה רק מפגש פשוט בביתו, מפגש בין שני בני 80 , שישבו לכוס תה עם נענע לשיחה. אבל זו תצוגה שטחית, מטעה וטעות.

‎אמרו לי שבשביל ליצור גשר בין חילוניים לדתיים אני צריך ללכת לרב, שהוא פעיל פוליטי במפלגת ש"ס, היה שר מטעמה והינו אישיות המזוהה עם החרדים כיום ברעננה. הרושם שניסו להשאיר הוא שרב זה הוא הרב שיכשיר סופית את מועמדותי. דהיינו יכתיר אותי לראש עיריית רעננה.

‎אני לא זוכר את הפעם האחרונה שדתיים חובשי כיפות סרוגות, המשרתים בצה"ל ושלצערי חלקם שכלו את יקיריהם במערכות ישראל, הצביעו למען נציג חרדי כרב פרץ. אני בעצם לא זוכר כלל שהרב פרץ התמודד אי פעם ברשימה למועצת העיר או לראשות העיר רעננה. הוא הרב הראשי של רעננה, אך איננו אישיות נבחרת במועצת העיר.

‎אני בן שמונים, ישראלי, רענני, יש לי 40 שנות ניסיון בעבודה ציבורית .מדוע הרב פרץ לא בא אליי לשמוע לעצת חכמים? האיש שרוצה לסגור את כל רעננה בשבת, האיש שבזכות פעילותו נסגר קניון רננים בשבת, האיש שלעולם לא ילחץ יד של ראשת עיר או יסכים להיות באירוע בו נשים שרות, האיש אשר הצהיר ברבים הצהרות בעייתיות מאד ועליהן לא אחזור כאן, ממנו אני צריך לקבל ברכה?

‎"זו הסיבה שלא אסכים להיפגש לפגישה פוליטית לקבלת ברכה . לא ממנו, לא כתנאי מקדים, לא כתנאי מושתק ולא כתנאי בכלל. זה היה הקש ששבר את גב הגמל, האמון נסדק ואת הגלגל הזה לא ניתן להשיב לאחור.

‎"לא אני ולא חברי סיעתי הוצאנו הודעות לעיתונות והדלפות בנושא, אלא בעלי עניין, שרצו להציג אותי ואת חבריי באור פחות זוהר. אנחנו הגבנו ונגיב בחריפות על כל ניסיון לשסות כנגדנו או לסלף את דברינו או מעשינו. אני מבקש מכולם להפסיק ולזכור שלא חברים, ‎לא נוצרה כאן הזדמנות לגשר לאיחוד אלא נרכך כאן מתכון לגשר לפילוג שלא אסכים לתת לו יד. ‎לאלו שכבר הספיקו להשחיז סכינים ואף לצאת לציבור ולרשתות החברתיות עם חרבות שלופות אומר בקול חד וברור: ‎לי אישית ולמרצ ככלל מעולם לא היתה בעיה עם נציגי הבוחרים הדתיים בעיר. אין לנו בעיה עם דתיים, יש לנו מחלוקת מהותית, ערכית והחלטית בנושא כפייה דתית והיומרה לנכס את היהדות והדת לעמדתם הפרטית.

"‎תושבי רעננה היקרים לאור הנסיבות הללו, חוסר האמון וחוסר הרגישות, שהובילו ליום זה, אני מודיע היום רשמית כי אני מסיר את מועמדותי לראשות העיר רעננה ומודה לכל הציבור האוהב והתומך על שתמך. אך בתנאים אלו אני וחבריי מרגישים שאנו צריכים להגן על עקרונותינו ועירנו. וכך נעשה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר