תחנת אוטובוס צילום זאב שטרן
תחנת אוטובוס צילום זאב שטרן

סקר חדש: תושבי העיר העניקו לתחבורה הציבורית ברעננה ציון 6.3 מתוך 10

תושבים ציינו שהאוטובוסים בעיר מאחרים עד 10 דקות בממוצע ושהם עמוסים מדי

פורסם בתאריך: 8.4.18 08:17

בתוצאות סקר שביעות הרצון מהתחבורה הציבורית ברעננה, שערכה עמותת אור ירוק, תושבי העיר העניקו את ציון הממוצע ש6.3 מתוך 10. התושבים ציינו שהאוטובוסים בעיר מאחרים עד 10 דקות בממוצע ושהאוטובוסים עמוסים. בנוסף הנוסעים העניקו ציון ממוצע של 7.5 מתוף 10 לתחושת הבטיחות בנסיעה באוטובוסים וכמחצית מהנשאלים השיבו שמחיר הנסיעה גבוה מידי.

חברי קבוצות הנוער של עמותת "אור ירוק" יצאו לרחובות הערים ובדקו את יעילות התחבורה הציבורית ומה הציבור הישראלי חושב עליה. בני הנוער, המתנדבים באור ירוק, ביקרו בכ-100 תחנות אוטובוס שונות ב-36 יישובים ברחבי הארץ.

ברעננה בדקו ארבע תחנות ברחבי העיר. מבדיקתם עולה כי באחת מארבעת התחנות לא הייתה הצללה, ושבכל התחנות קיימים מקומות ישיבה לציבור הנוסעים. בשלוש מתוכן לא היו דפי מידע. בעניין הנגישות לבעלי מוגבלויות, בשתיים מן התחנות אין מדבקות גדולות עם מספר התחנה, בשתיים מהם אין שלטים בכתב ברייל, ובשתיים אחרות ישנם שלטים אך הם אינם תקינים. באחת התחנות אין מקום לכיסא  גלגלים. הנתונים מפתיעים לאור העובדה שעל פי משרד התחבורה, עד ה-1.1.15 כל התחנות האוטובוס היו אמורות להיות מונגשות לבעלי מוגבלויות ועומדות בתקן.

 

 

עמותת אור ירוק: "תחבורה ציבורית נוחה ונגישה צריכה להיות שאיפה של כולם. מדינת ישראל חייבת לשפר את איכות החיים של אזרחיה באמצעות תחבורה ציבורית יעילה שמגיעה במהירות מנקודה לנקודה ואינה מאלצת את הנוסעים להחליף שלושה אוטובוסים בדרך ליעדם. אם תהיה פה תחבורה ציבורית טובה, יהיו פחות כלי רכב על הכביש ובכך יצטמצמו עומסי התנועה, יופחת זיהום האוויר, ויהיו פחות סיכון לתאונות ולנפגעים בכבישים".

לעדכונים בעוד חדשות מרעננה היכנסו לכאן

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר