יקי ודמני צילום עזרא לוי
יקי ודמני צילום עזרא לוי

יקי ודמני: "הנושא של דתיים וחילוניים ברעננה עולה רק בתקופת הבחירות"

לאחר 16 שנים בשב"כ ואחרי שכיהן כסמנכ"ל חברת עלית, מנכ"ל חברת טמפו, אייס ואלקטרה ועד לאחרונה כמנכ"ל רשת קופיקס, הודיע ודמני כי ירוץ לראשות העיר

פורסם בתאריך: 14.4.18 19:28

"רעננה היא עיר שמרתקת אותי כבר שנים. עוזי כהן ז"ל ואני היינו נפגשים כמעט בכל שבועיים ולמדתי ממנו, על אהבה ועשייה למען העיר", אומר איש השב"כ לשעבר ובכיר המשק, יקי ודמני, שהודיע השבוע כי יתמודד לראשות העיר בבחירות 2018. "אחרי 20 שנה שנתתי למען המדינה, אני חושב שזו שליחות להחזיר לה".

בתור מתמודד לראשות העיר, ההחלטה הראשונה של ודמני היא להציע שכל המתמודדים לראשות העיר והמתנדבים בקמפיינים יחתמו על הצהרות שאין להם ולא יהיה להם קשר לתוכניות בנייה או לנדל"ן ברעננה בעשר שנים הקרובות. "בעיני תושבי העיר הם בעלי המניות של מועצת העיר וככאלה הם צריכים לקבל דין וחשבון על הנעשה", אומר ודמני, "כשהחלטתי להתמודד לראשות העיר הדבר הראשון שעשיתי זה לגייס רואה חשבון ועו"ד. אמרתי להם שאני לא מעוניין להתקרב ולגעת בכסף, לא רק למען החובה החוקית אלא למען המחויבות האישית שלי לעצמי. אמרתי לעו"ד שיסרוק את כל הטעויות שנעשו בערים אחרות, אני עובר על דו"חות מבקר המדינה בכל הערים כדי ללמוד ואני עובר על כל ישיבות המועצה של השנה. אני נכנסתי לזה לעומק וזה שואב אותי ואני נהנה".

לודמני אין ניסיון פולטי אך יש לו שפע של ניסיון עסקי. הוא כיהן כסמנכ"ל חברת עלית, מנכ"ל חברת טמפו, מנכ"ל חברת אייס ואלקטרה ועד לאחרונה כיהן מנכ"ל רשת קופיקס. מחוסר הניסיון הפוליטי ודמני לא מתרגש. "אף ראש עיר לא נולד ראש עיר, יש רגע שהוא הפך לפוליטיקאי. אני חושב שפוליטיקה זו לא מילה גסה אם היא נעשית בצורה כזו שהבטחה היא הבטחה ושצריך לפעמים להגיד לא, כי בסופו של דבר מה שלי חשוב היא טובת העיר ולא טובתי האישית".

מתי החלטת שאתה רוצה להתמודד?

"בבחירות הקודמות שאלתי את זאביק (זאב בילסקי. ד.ר.) אם הוא רץ והוא אמר לי שכן, אז גנזתי את הרעיון. לפני כשנה התחילו להגיע אליי תושבים מהעיר שאמרו לי שיש סיכוי שהוא יעזוב וברגע שזאביק הודיע שהוא עוזב הבנתי שאני אתמודד". ודמני מספר כי אחת הסיבות שחשב להתמודד היא כי בעיניו הערים השכנות לרעננה עקפו אותה. "אני רואה את התרבות בהרצליה ואני הולך הרבה לאירועים בבית יד לבנים ברעננה", הוא אומר, "יש מופעים שלא מגיעים אלינו, למה? ברעננה יש תושבים אינטליגנטים ואני אראה את זה כהישג שהם יקבלו את חווית המגורים ברמה שתואמת את הציפיות שלהם, ויגידו שהם רעננים גאים".

האוכלוסייה ברעננה מאוד מגוונת, יש לכל קהילה את הצרכים שלה?

"אני חושב שהנושא של דתיים וחילוניים ברעננה עולה רק בתקופת הבחירות. העיר הזאת חיה בהרמוניה מדהימה. בשבתות הפעילות מתבצעת באזורי התעשייה שרחוקים מהעין ורחוקים מהלב. חשוב שישמר הסטטוס קוו ואם נפתח מרכז מרוחק שלא מפריע לתושבים הדתיים אין סיבה שלא תהיה בו פעילות. ברשימה שלי יהיו דתיים, כי זאת רעננה".

מה עמדתך בנושא הנת"צ ברחוב אחוזה? מדובר בנושא שמאוד מטריד את התושבים.

"לקחתי אנשים שהיו מעורבים כדי להבין מה בדיוק אומר הפרויקט, ומסתבר שזה אחד הפרויקטים הסודיים ביותר במדינת ישראל, אף אחד לא יכול להסביר מה זה. לא יכול להיות שתושבי העיר לא יהיו מעורבים בהחלטה. אני למשל לא יודע אם זה טוב או לא, אני רוצה ללמוד. צריך לבדוק מה המשמעות מבחינת זיהום אוויר, סיכונים בתנועה לילדים, מגרשי חניה והשוכרים באחוזה".

ודמני מסביר כי הוא לא מתכוון לרדת לפסים אישיים במרוץ לראשות העיר, "בניתי בשתי ידיים את האמת שלי ואני לא הולך לקלקל אותה", הוא אומר, "לא בשביל תפקיד ראש עיר ולא בשביל כל דבר שבעולם. יש כאלה שלא יראו איתי עין בעין. אני לא הולך להתייחס למועמדים האחרים במילה. אם אגלה על מועמדים שמלכלכים על אחרים אני ארים להם טלפון ואגיד להם שהם לא מתנהגים בצורה אתית. מי שירצה להעביר ביקורת שיבקר, אשמח שזה יהיה על סמך עובדות ולא דיבורים".
יקי ודמני (66), נשוי, אב לחמישה ילדים וחייל בודד שאימצה המשפחה, וסבא לתשעה נכדים. הוא מתגורר ברעננה מזה 36 שנה. הוא גדל בתל אביב, בוגר גימנסיה הרצלייה, ובשנות ה-70 התגייס לחיל השריון שם טיפס בסולם הדרגות. "הייתי מ"פ בשירות סדיר ובמלחמת יום הכיפורים הובלתי את הפלוגה שלי לקו התעלה", מספר ודמני, "עברנו שם יום קרבות שבמהלכו נפצעתי כאשר עלה לטנק חייל מצרי והכניס לי כדור בצוואר. כשחצינו את התעלה נפצעתי בפעם השנייה וזה למעשה סיים את הרומן שלי עם הטנקים. מאוד אהבתי אותם, הייתי קשור לפלדה הזאת". אחרי שחרורו מהשירות הצבאי, ודמני התגייס לשב"כ ושירת כ- 16 שנה, "אני מאוד גאה בקריירה שלי בשירות הביטחון, עד היום אני יכול להגיד שהשירות היה חלק שעיצב לי את החיים מבחינה לויאליות, נחישות, עבודת צוות וערכים של חברות". את השירות בשב"כ עזב ודמני על רקע פרשת קו 300. אז פנו שלושה מבכירי השב"כ, רפי מלכא, ראובן חזק ופלג רדי אל ראש השב"כ דאז, אברהם שלום, בתביעה לחשוף את פרטי הפרשה ולהתפטר מתפקידו. שלום סירב והשלושה הורחקו מהשירות. "המפקד שלי היה ראובן חזק", מספר ודמני, "אני התבקשתי בצורה לא פורמאלית לנתק את הקשר עם השלישייה ובגלל הלויאליות שלי למי שהיה מפקד שלי הרבה מאוד שנים, לא נענתי לבקשה ולמעשה דרכי די נחסמה בשירות". חצי שנה לאחר מכן, יעקב פרי הציע לודמני לחזור לשירות הביטחון, אבל הוא כבר עבד בחברת עלית. "ביום שהוא הציע לי לחזור מנכ"ל עלית דאז, מאיר שני, החליט להתפטר והחליף אותו נתן ניסני, שהיה אחד המנהלים הכי מוערכים שפגשתי. הוא הציע לי להיות סמנכ"ל לוגיסטיקה. אחרי שנתיים הציעו לי להיות סמנכ"ל המכירות של עלית וניהלתי את מחלקת המכירות של עלית כארבע שנים. לאחר שעזב את חברת עלית מונה למנכ"ל חברת טמפו. "יחד עם הצוות שלי הצלחנו להביא את החברה לרווחיות משמעותית", אומר ודמני, "לאחר מכן חברת הייניקן קנתה חלק של טמפו והחלטתי שאני קם והולך".

יקי ודמני צילום עזרא לוי

יקי ודמנ.י צילום עזרא לוי

 

בסיום תפקידו בטמפו פנה אליו גל זאבי פנה אליו וביקש ממנו להיות מנכ"ל של רשת אייס. "במהלך השנים הבנק הבינלאומי השתלט על העסקים של גל זאבי ולמעשה הבנק מכר את החברה", הוא אומר, "במשך שנתיים הדירקטוריון שלי היה הבנק ולזכותם יאמר שהם נתנו לי מרחב פעולה באמון מוחלט. אחר כך הרשת נמכרה לבני גאון והוא ואני לא ראינו את הדברים בעין אחת ואחרי שבועיים נפרדו דרכינו". לאחר שעזב את אייס הציעו לו לנהל את חברת אלקטרה. "בעצם אצל כל אחד בבית יש בין 50-60 מותגים ומוצרים שיצא לי לשווק. כשעזבתי את אלקטרה עסקתי בייעוץ ולאחר מכן הציעו לי לנהל את אפריקה תעשיות ונגב קרמיקה שביחד היו חייבים לבנק מעל 1.7 מיליארד שקל. המטרה ששמתי לעצמי הייתה להציל את נגב קרמיקה מפשיטת רגל ואני שמח שעשינו את זה ואף ספק, לקוח ועובד נפגע". כשסיים את עבודתו בנגב קרמיקה פנה אליו אבי כץ, הבעלים של רשת קופיקס והציע לו את תפקיד מנכ"ל הרשת. "כשנכנסתי לקופיקס, אבי עשה מהלך שהוא יותר גדול ממה שהוא ציפה וחלם", מסביר ודמני, "אחרי חמישה חודשים כשרמי לוי קנה את המניות של החברה ביקשתי לסיים את התפקיד, וכיום אני בשלבי סיום".

בקבוצות הפייסבוק של רעננה עלה העניין שבהרבה מהחברות בהן עבדת, עזבת עקב חילוקי דעות עם בכירים נוספים.
"אבא שלי ז"ל, אמר לי שאם 100 אחוז מהאנשים אוהבים אותך, אז משהו דפוק אצלך.זה דרכו של עולם".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. עמי

    מדבר הרבה ולא אומר כלום. שמירה על הסטטוס קוו משמע המשך הדיכוי של הרוב החילוני

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר