איתן גינזבורג
איתן גינזבורג

ארגון ליב"ה: אל תאפשרו לראש העירייה להשתתף בתפילות יום העצמאות

"ראש העיר נמנה באופן מוצהר על אלה הרומסים ברגל גסה את מסורת ישראל וערכי המשפחה היהודית" נכתב במכתב ששלח ארגון ליב"ה לרב העיר

פורסם בתאריך: 15.4.18 11:34

ביום שישי האחרון (13.4), שלח ארגון ליב"ה מכתב לרב העיר רעננה, הרב פרץ, וליו"ר המועצה הדתית, אריה פרידמן, בבקשה לבטל את הזמנתו של ראש העיר, איתן גינזבורג, לתפילה החגיגית לרגל יום העצמאות שהתקיימה אמש (14.4).

"בוודאי ידוע לך שראש העיר נמנה באופן מוצהר על אלה הרומסים ברגל גסה וביד רמה את מסורת ישראל ואת ערכי המשפחה היהודית,בחייו האישיים עם בן זוג, כאשר הוא דואג לתת לכך בפומבי", לשון המכתב כפי שפורסם באתר האינטרנט "כיפה", "אנו פונים אליך ומבקשים שאוזנך תהיה כרויה לרחשי ליבם של רבים מאזרחי ישראל שלומי אמוני ישראל, הרוב הדומם במדינה, אשר חשים באופן ברור כי נוכחותו של ראש העיר הנושא עמו אמירה חמורה, במעמד מרומם של תפילה, צורמת להם מאוד ותנקוט בצעדים הדרושים למנוע זאת".

ארגון ליב"ה אמר היום לצומת השרון:  "מתן הלגיטימציה הציבורית לנגע שהולך ופושה בקרבנו- חטא משכב זכור והעמקת תהליך הרס המשפחה. כבר דובר רבות על סטיה זו, על היותה מנוגדת לרצון החיים של האנושות, על הבעייתיות באימוץ ילדים ע"י זוג גברים ועוד. אפשר להתווכח על כך רבות אבל אי אפשר להתווכח על העובדה שבעיני התורה זוהי סטייה חמורה. ( וגם בעיני המדע והחברה המערבית כך היה עד לא מזמן.). ראש עיריית רעננה, עובד ציבור בכיר, שמצהיר על עצמו כלהט"ב, בהחלט רואה בתפקידו הציבורי כלי למתן לגיטימציה לנערים צעירים המצויים בתהליך הבילבול של הזהות המינית שלהם, דבר שקורה כיום לנערים רבים, להרגיש בנוח ולאמץ לעצמם את הסטייה, ולא להתמודד אתה מתוך אחריות לנורמליות ומחוייבות לתורה. (כך עפ"י הצהרתו ופרסומיו). מתן כבוד והערכה לאדם באשר הוא אדם, המימסד הדתי קרי בית הכנסת, ראש המועצה הדתית וציבור המתפללים – מבלי משים ומתוך רצון טוב, בהחלט מסייעים לו ברצונו, לתת לגיטימציה לעברה זו, שהרי כל נער ונערה מבינים שאם הוא מדבר בבית הכנסת כנראה שזה "בסדר". מבחינת הלגיטימציה הציבורית הדבר דומה להבאתו של כומר (שעושה גמילות חסד),או דובר שוברים שתיקה – לשיחה בבית כנסת. ייתכן שאנשים אלו הם אנשים טובים ברמה הפרטית, שכנים טובים ואכפתיים. אך לתת להם תמיכה ציבורית- שתחזק את דרכם ושליחותם – זה לא".

 

אריה פרידמן שיקבל את המכתב, מסר היום לצומת השרון כי רב העיר רעננה, הרב יצחק פרץ ויו"ר המועצה הדתית אינם זקוקים לעצות מארגונים כאלה או אחרים. המנהיגות הרבנית והציבורית ברעננה מחויבת לכללי ההלכה, והתפילה החגיגית לקראת יום העצמאות תוכננה ובוצעה בדיוק על פי כללי ההלכה. רב העיר רעננה ויו"ר המועצה הדתית עוסקים יום יום בחינוך לערכי המשפחה היהודית. גם העשייה הזו נעשית על פי כללי ההלכה – הלכות "ואהבת לרעך כמוך", הלכות כבוד הבריות ועוד. מצער לראות שבמקום לעסוק במהות, בקידום ערכי המשפחה היהודית ברמה העקרונית והערכית, מעדיף ארגון ליב"ה לעסוק ברדיפה אישית. זו לא דרכה של היהדות. זו לא דרכה של רעננה. ראש העיר, שנשא דברים בסיום התפילה, התייחס בדבריו לפרשת השבוע וציין את הסיבה לנגע הצרעת – לשון הרע. ודי לחכימא ברמיזא".

אריה פרידמן. צילום עזרא לוי

אריה פרידמן. צילום: עזרא לוי

מעיריית רעננה נמסר: "ראש עיריית רעננה, איתן גינזבורג, השתתף בתפילה החגיגית ליום העצמאות וברך את המתפללים. מרקם החיים ברעננה מאפשר לכל אדם לחיות בהתאם להשקפתו ואמונתו. גינזבורג: "אמשיך לפעול למען רעננה ולכבד את כל תושביה, דתיים ושאינם דתיים".

 

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר