סימה פרי וצביקה גולדמן בגינה לזכרו של נועם גולדמן ז"ל, שזכתה בקטגוריית הגינה היפה בבניין המשותף ברחוב הר סיני
סימה פרי וצביקה גולדמן בגינה לזכרו של נועם גולדמן ז"ל, שזכתה בקטגוריית הגינה היפה בבניין המשותף ברחוב הר סיני

והזוכה בתחרות הגינה היפה ברעננה היא…

עשרות גינות בבתים משותפים, בתים פרטיים ומרפסות ברחבי העיר השתתפו בתחרות "הגינה היפה ברעננה 2018", המנצחים זכו בסכומי כסף לרכישת שתילים

פורסם בתאריך: 13.5.18 18:53

אולם אשכול פיס התמלא מפה לפה בשבוע שעבר כאשר כמאתיים מתושבי העיר נטלו חלק בטקס הסיום של תחרות הגינה היפה ברעננה 2018, ובמרכזו חלוקת תעודות למשתתפי התחרות ופרסים לזוכים.

התחרות התקיימה ביוזמתה של המתמודדת לראשות העיר, עו"ד סימה פרי סגנית ומ"מ ראש העיר ומחזיקת תיק חזות העיר, אשר רתמה לכך את המועצה לארץ ישראל יפה. במסגרת התחרות הזמינה עיריית רעננה את תושבי העיר להגיש מועמדותם ולהציג את גינותיהם ומרפסותיהם המטופחות לתחרות בפני ועדות שיפוט. את התחרות ריכזה הגב' ציפי שמלה, תושבת העיר ומתנדבת המלווה צוותי שיפוט ברחבי הארץ זה שנים רבות מטעם המועצה לישראל יפה. ועדות השיפוט אשר סיירו בגינות במהלך חודש אפריל, הורכבו ממתנדבי המועצה לישראל יפה ומתנדבים תושבי העיר מארגון ליונס דרור רעננה.

"המטרה העיקרית שעמדה לנגד עיניי כאשר חשבתי על קיום התחרות היתה להעלות למודעות את חשיבות טיפוח הגינות והמרפסות בבתי התושבים, ובאמצעות התחרות לדרבן את התושבים לטפח את גינותיהם, כך שיוסיפו על יופייה של העיר בחיבור למרחבים הציבוריים המגוננים" אמרה סימה פרי.

התחרות כללה שלוש קטגוריות: הגינה היפה בבתים המשותפים, המרפסת היפה, והגינה היפה בבתים הפרטיים, וזכתה להיענות גבוהה של עשרות מתושבי העיר, שנטלו בה חלק בקטגוריות השונות.

בין הקריטריונים שנבדקו החזות וצבעוניות הגינה, היופי שהגינה תורמת למרחב הציבורי, יצירתיות ומקוריות, שימוש בשיטות השקיה מיוחדות, ומתן דגש על התרומה לסביבה ולקהילה לשכנים ולציבור.

סימה פרי צילום דני שביט

סימה פרי צילום דני שביט

פרי הוסיפה: "פגשתי תושבים עם אור בעיניים שברובם מטפחים ומטפלים בעצמם בגינות, בהם היו תושבים שעברו את גיל ה-80 ואפילו את גיל ה-90. באחת מגינות הבתים המשותפים סיפרו שאנשים מגיעים לפני אירועים משפחתיים כדי להצטלם בה. בגינה נוספת יצרו פינת ישיבה מזמינה לשכנים ופינת משחקים לילדים. בגינות אחדות יצרו התושבים בוסתן עצי פרי וגינת ירק לשימוש הדיירים, לא רק בחצר הבניין המשותף, אלא גם במרחב ציבורי חיצוני בשיתוף עם העירייה. בגינה אחרת, הנציח הורה את בנו החייל שנפל במלחמה. גינה המושקעת ויפיפייה, שזורה פרפרים ופסלי חיות שילדים מגיעים לשחק בהם". גינה זו, שהקים צביקה גולדמן לזכר בנו נועם ז"ל שנהרג במלחמת לבנון השנייה, זכתה בפרס הראשון בקטגוריית גינה בבית משותף.

משתתפי התחרות זכו לשבחים על השקעתם ועל תרומתם לחזות העיר ולתעודות הוקרה על השתתפותם; כן הוענקו במהלך האירוע פרסים כספיים לבעלי הגינות הזוכות לרכישת שתילים וכלי עבודה במשתלות בעיר.

האירוע כלל דברים שנשאו תלמידי המנהיגות הירוקה של בית ספר הדר על פעילותם בנושאים הקשורים לאיכות הסביבה, ואף הציגו אמנה להפחתת זיהום האוויר ברעננה, שכל משתתפי התחרות חתמו עליה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. עמוס תובל

    מחדל בטיחותי חמור,הרמזור במעבר הכביש ברחוב אחוזה מול יד לבנים במסלול מזרח מערב ,ירוק להולכי רגל למשך 3 שניות בלבד,אינו מספיק לאדם אחד לעבור חצי מהדרך.
    למה מחכים,לתאונה עם נפגעים? זאת ממש בדיחה.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר