אופניים חשמליים. צילום: אור ירוק
אופניים חשמליים. צילום: אור ירוק

הרוב המוחלט של רוכבי האופניים החשמליים ברעננה לא חובש קסדה

כמעט מחצית מהרוכבים נוסעים על המדרכה, חלקם מדברים בטלפון וחלקם לא מצייתים לחוקי התנועה, כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק

פורסם בתאריך: 6.6.18 09:13

 

במסגרת שיתוף פעולה בין עמותת אור ירוק ל"קרן עזריאלי" – הפועלת לחיזוק החברה הישראלית, יצאו לאחרונה מתנדבי עמותת אור ירוק לבחון האם רוכבי האופניים החשמליים בישראל רוכבים בניגוד לחוקים שנועדו לשמור עליהם ועל סביבתם. המתנדבים ערכו את התצפיות ב- 114 רשויות ובמהלכן נצפו למעלה מ- 3,200 רוכבי אופניים חשמליים.

מהתצפיות עולה כי 93% מהרוכבים ברעננה לא חבשו קסדה. 3% מהם אף התעסקו בנייד תוך כדי רכיבה. 47% מהרוכבים רכבו על המדרכה בניגוד לחוק, ו-25% מהרוכבים לא צייתו לתמרורים ורמזורים. במקומות בהם נעשו התצפיות לא נצפו שבילי אופניים כלל.

על פי נתוני עמותת אור ירוק מתחילת שנת 2018 נהרגו תשעה רוכבי אופניים חשמליים – בשנת 2017 כולה נהרגו שבעה רוכבי אופניים חשמליים. 697 בני אדם אושפזו בבתי החולים בשנת 2017 לאחר שהיו מעורבים בתאונת דרכים במעורבות אופניים חשמליים – שני מאושפזים בכל יום בממוצע, כך עולה מניתוח של עמותת אור ירוק לנתוני מכון גרטנר.

עוד עולה מן הנתונים כי אחד מכל ארבעה (28%) מאושפזים בבית החולים לאחר תאונת אופניים חשמליים הוא ילד/נער מתחת לגיל 16, גיל האסור לרכיבה. 175 ילדים ובני נוער מתחת לגיל 16 אושפזו בשנת 2017 לאחר שהיו מעורבים בתאונת אופניים חשמליים לעומת 199 ילדים שאושפזו בשנת 2016 – ירידה של 12%.

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק, אמר: "בכדי שהרוכבים יוכלו להישמר מפני הסכנות הכרוכות בשימוש באופניים חשמליים משרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייב לחוקק חוק המחייב את כל הרוכבים בחבישת קסדה בכל נסיעה. קסדה היא שומר הראש של הרוכב, היא אביזר הבטיחות החשוב והאפקטיבי ביותר לצמצום פגיעות ראש – שמהוות את הפגיעה הקשה ביותר ואחת השכיחות ביותר בקרב רוכבי אופניים. בנוסף, על מנת לצמצם את כמויות הנפגעים הרשויות המקומיות צריכות לדאוג לסלול עבור הרוכבים שבילי רכיבה שיפרידו אותם מיתר כלי הרכב על הכביש ומהולכי הרגל שעל המדרכה".

הישארו מחוברים לכל הסיפורים החמים ברעננה:

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר