חיים ברוידא צילום עזרא לוי
חיים ברוידא צילום עזרא לוי

"אנשים מבינים שאני צמחתי מלמטה, אף אחד לא נתן לי או קידם אותי"

חיים ברוידא מתראיין לראשונה מאז הכריז על מועמדותו לראשות העיר. הוא תוקף את התקשורת ואת מנגנון השלטון המקומי. מספר על החוקרים הפרטיים שעוקבים אחריו, מסביר איך יבטל את הנת”צ ומשוכנע שהפעם ינצח

פורסם בתאריך: 22.6.18 13:21

חיים ברוידא מגדיר עצמו כ’לוקאל פטריוט’ וזאת כי לעומת שאר המתמודדים לראשות העיר, הוא גדל והתחנך ברעננה בתקופתה כמושבה. לפוליטיקה המקומית הוא הגיע לאחר 27 שנה בעיתונות ואולי זה מה שהופך אותו לאחד המתמודדים האמוציונלים במירוץ הנוכחי לראשות העיר. “אני חונכתי על ברכיי האמת”, מספר ברוידא בראיון ראשון מאז שהכריז על התמודדותו, “אני נמצא בתוך עולם הפוליטיקה ואני רואה אנשים שלא אומרים את האמת. אני לא משקר לאחרים ולא לעצמי. זה לא עובד להיות בסדר עם כולם, אין חיה כזאת. הנושא של להגיד את האמת ולכתוב אותה, זה מה שצריך להיות. אני אמוציונלי וכאשר מישהו יודע שהאמת איננה נמצאת ומשתף עם זה פעולה, יש לי בעיה איתו”.

ברוידא הוא בן להורים ניצולי שואה מליטא שכאמור, גדל והתחנך ברעננה. בצה”ל הוא שירת כמפקד פלוגה ולאחר שהשתחרר החל לעבוד בידיעות אחרונות, שם עבד במשך 27 שנים כשבמקביל היה חלק מצוות ההקמה של הרדיו האזורי 100 אף אם. לפוליטיקה המקומית הוא נכנס בשנת 2003 כשרץ מול זאב בילסקי לראשות העיר וזכה בשני מנדטים. בשנת 2005 הוא רץ שוב מול נחום חופרי והפסיד.

למה החלטת לעזוב את התקשורת וללכת לפוליטיקה?

"אחרי 27 שנה בעיתונות הגעתי למיצוי והרגשתי שאני צריך לתרום לקהילה שבה אני חי. בשנת 2003, כשאנשים אמרו לי שאני כל הזמן תוקף את העירייה מבחוץ דרך העיתון, וכדאי שאני אראה מה נמצא בפנים. לקחתי חודש וחצי חופשה ללא תשלום מידיעות אחרונות, ויחד עם עוד שניים שלושה מתנדבים ישבנו בחדר מעופש ששכרתי במרכז רעננה. למרות שכולם דיכאו אותי שאין לי סיכוי לזכות, זכיתי בשני מנדטים ונחשבתי להפתעת הבחירות. לא באתי לנצח בזמנו את בילסקי בחודש וחצי, אבל זאת הייתה החלטה אסטרטגית לרוץ לראשות העיר כדי להשיג דריסת רגל חזקה יותר. ב-2005 התמודדתי מול חופרי והפסדתי בפער קטן, למרות שההוויה ברחוב הייתה שאני אזכה. כיהנתי כחבר מועצה וב-2008 פרשתי מהחיים הפוליטיים. ב-2013 קיבלתי פניות גם מבילסקי וגם מחופרי להצטרף אליהם והחלטתי ללכת עם חופרי שזכה בשני מנדטים, שהם בעצם המנדטים שלי ושל ניר קריסטל במועצה”.

אתה חושב שחבריך לאופוזיציה, ניר קריסטל ורחלי בן ארי סקעת, מתפקדים כאופוזיציה ראויה שנותנת פייט?

“אני הייתי אופוזיציונר יחיד, בכל שנותיי בפוליטיקה. אני חושב שבכל מנגנון חייבים מישהו מהצד שיגיד הערות. כדי להתמודד לראשות עיר צריך להיות אדם עם המון אומץ, יכולות וכוח נפשי, גם הנושא הכלכלי מהווה פקטור. אני בא מבית של הורים שעבדו כל חייהם. יש לי ברעננה את הבית שלי וחצי מהחנות של אבי שהיה השען הראשון ברעננה. זה מה שיש לי וזה גם מה שיהיה לי אחרי שאני אסיים את התפקיד שלי. ראש עיר שמנצל את מעמדו ואת הידע שיש לו כדי לרכוש קרקעות ברעננה, זה דברים שאתה יושב עליהם אחר כך בלהב 433”.

אתה מדבר על ראש עיר ספציפי או באופן כללי?

“אני מדבר על כל ראש עיר שיש לו קרקעות בעיר שאותה הוא ניהל. יושר היא המעלה החשובה שאני יכול להציע. אני חושב שאנשים אוהבים אותי בעיקר כי אני דוגרי, או לא אוהבים אותי בעיקר כי אני כזה”.

מה תשנה בעיר אם תיבחר?
“דבר ראשון צריך להתחיל להזרים כסף לנושא החינוך כדי שהוא יעלה בעוד רמה. אני רוצה למנוע נשירה גם על חשבון העובדה שרעננה לא תהיה מקום ראשון בזכאות בבגרות. אני גם עושה היקש בין החינוך לספורט. אני מתכוון לפנות לאנשים ולבקש מהם להיות ספונסרים של קבוצות ספורט ברעננה, זה בעיניי עניין של לוקאל פטריוטיות. אחד היעדים שלי זה להקים מרכז ספורט בינלאומי, שיהיה בו גם את האצטדיון של רעננה, היכל כדורסל ואולמות ג’ודו ומסביבו יהיו בתי מלון לספורטאים”.

יש שטח ייעודי לדברים האלו?
“יש אזור שנמצא בין שפיים לרעננה שכרגע נמצא בתהליכי העברה מוניציפלית משפיים לרעננה. אני רוצה להסתייע גם ממקורות ממשלתיים, ממפעל הפיס, ולהקים קומפלקס כמו שקיים באירופה”.

איך תגרום לזוגות צעירים להישאר ברעננה?
“אני הולך לשנות את הסטטוס באזור התעשייה לאזור מגורים. יש שם משרדים שעומדים ריקים, ושם סטודנט או זוג צעיר יכול לנהל אורח חיים במחיר שפוי. אחרי שעות העבודה אני רואה את האזור הופך לאזור בילויים. אני רוצה שהצעירים ידעו שבערב יש להם אזור שוקק חיים”.

אחת הסיבות שצעירים עוזבים היא שבסופי שבוע אין באמת מקומות בילוי ברעננה.

“צריך ליצור מציאות בה רחוב אחוזה סגור בשבתות ואזור התעשייה פתוח לציבור החילוני, שהילדים לא יצטרכו לקחת מוניות ולנסוע לתל אביב. יש לנו פה אוכלוסיה דתית, ואתה לא יכול להגיד ‘אני רוב ואני אעשה מה שאני רוצה’. אני חושב שאין בעל עסק באחוזה שירצה לפתוח בשבת כי הוא יודע שהוא יפסיד חלק מהנתח שלו במכירות”.
בשנה וחצי האחרונות ברוידא לוקח חלק במאבק נגד תוכנית הנת”צ (נתיב תחבורה ציבורי) ברחוב אחוזה. “זה אחד מהדברים החמורים ביותר שקרו בשנים האחרונות ברעננה", הוא אומר, "אם לא אני אף אחד לא היה יודע על הנת”צ. היום הרבה אנשים רוצים ‘לנת”צ את הנת”צ’ (סיסמתו של ניר קריסטל. ד.ס.), אבל אותם אנשים דיברו בשבחו של מול מועצת העיר. האבסורד הוא שהיום אף תושב לא יודע מה יהיה בנת”צ. אני הצלחתי בדם, יזע ודמעות להוציא את התוכניות ולגלות שמבטלים חניות ושמגלחים את המדרכות”.

התוכנית כבר נחתמה מול משרד התחבורה, איך אפשר לבטל אותה?
“אני אוכל לבטל את הנת”צ. לא יהיה נת”צ במתכונת הנוכחית”.

מה האלטרנטיבה?
“אני חושב שהנת”צ היה אמור לעבור ברחוב ויצמן, או בכביש 531. הפתרון של אחוזה, זה הפתרון הגרוע ביותר לתושבי רעננה, הוא הורס את הרחוב. בויצמן יש שלושה נתיבים, והרבה פחות בתי עסק. הנת”צ צריך להיות נתיב תחבורה ציבורית אך ורק בשעות העומס בבוקר ואחה”צ, ובשאר היום ישמש כנתיב רגיל”.

אתה מדבר הרבה על שקיפות. מה תביא לרעננה שכרגע אין לה בתחום הזה?

“במשך השנים לא נעשתה פה ביקורת ונתנו לאנשים להתנהל בחוסר שקיפות משווע. אני לא אדם שמתנער מביקורת והשקיפות היא נר לרגליי, אני יכול לספר לך ששמו עליי חוקרים פרטיים בעבר, וגם עכשיו”.

מי?

“מי ששם עלי חוקרים זה אנשים שיש להם חשש אולי מוצדק לאבד את רסן השלטון. לפני כמה שנים ישבתי עם אשתי בבית קפה בתל אביב ומישהו שם יד על כתפי ושאל לשמי ואמר לי שהוא עשה עלי קופה רצינית בין השנים 2003-2005 כשהייתי חבר מועצה ושהוא חוקר פרטי ושלחו אותו למצוא עלי לכלוך והוא לא מצא דבר. אין לי שלדים בארון אני בא נקי נטו”.

מהרגע שהחלטת שאתה מתמודד עד עכשיו, היית בסוג של דממת אלחוט עם התקשורת המקומית.
“אני בא מהעולם התקשורת ואני מכיר אותו. שיקולים כלכליים של מודעות כאלה או אחרות, מכתיבים את הידיעות. פעם עיתונות הייתה לוחמת, נכנסת לעובי הקורה וכותבת את האמת. היום בעידן שיש לך את היכולת עם האינטרנט לומר את מה שאתה רוצה בשפה שלך, אני מעדיף את זה מאשר להגיד את דבריי ולראות את הפרשנות של העיתון לאחר מכן”.

למה בחרת להתראיין?

“אני התחלתי פורמלית את הקמפיין הדיגיטלי והתקשורתי שלי. לכן אני בחרתי להתראיין בתקשורת, אני מרגיש שזה הזמן המתאים”.

מה אתה חושב על ראש העיר המכהן, איתן גינזבורג?

“מי שמתמודד לראשות העיר לא צריך לקבל את התפקיד של ראש העיר הזמני. לדעתי צבי נדב היה צריך להיבחר. אני חשבתי שצבי נדב, אדם ללא שאיפות פוליטיות, ניצול שואה, יכול לבוא ולסמן וי מול הגרמנים שניסו לחסל אותו ולהגיד ‘חבר’ה אני ניצחתי, אני ראש עיריית רעננה’. הבאתי את השם שלולשולחן כדי שלא יהיה ראש עיר שירוץ באוקטובר שוב לבחירות”.

זו הפעם השלישית שאתה רץ לראשות העיר, למה אתה חושב שבבחירות האלה תנצח?

“בבחירות הקודמות נפלתי על רקע תרגיל שעשו לי. הגיעו לעיר כמה אנשים מבאר שבע עם שלטים ענקיים, שאחזו בכל צומת, ולקחו צילום שלי ושל יואל עזרזר שהיה קודם לכן סגן ראש העיר של בילסקי, ובחזותו נראה כמו אדם דתי, חרדי יותר. בשלט היה כתוב ‘עזרזר יחנך את ילדיך’. עברו משאיות עם כרוזים ‘חיים מוכר את רעננה לחרדים’. בזמנו לא היה את הפייסבוק, כדי להכחיש את הדברים האלו. יכול להיות שגם אני לא הייתי מצביע לעצמי אם לא הייתי מבין מה נעשה כאן. היום, אנשים כבר לא יפלו בפח. יש לי תמיכה גדולה ממגזרים שונים, מבינים שאני צמחתי מלמטה, אף אחד לא נתן לי או קידם אותי, אני באתי נטו חיים ברוידא. אנשים רוצים שינוי. במשך שנים חסרה לרעננה מנהיגות מחויבת, אמיתית שרואה בעיר ובתושבים את כל תכלית פעולתה”.

חיים ברוידא ורעיתו צילום עזרא לוי

חיים ברוידא ורעיתו צילום עזרא לוי

הישארו מחוברים לכל הסיפורים החמים ברעננה:

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. אזרח מודאג

    לא הבנתי מה רע בנת"צ באחוזה? התנגדות זו מצטרפת להתנגדות של בילסקי לרכבת קלה וגם למיקום תחנות הרכבת בקצוות העיר במקום במרכזה. חוסר הבנה מוחלט. רק על פי השטות הזו אין סיכוי שאבחר בברוידא לראשות העיר. אין חשוב יותר מתחבורה ציבורית נגישה וזמינה. ברוידא כמו שני ראשי העיר הקודמים חופרי ובילסקי דואג רק לייצר פקקים ולבעלי הרכבים. טעות חמורה

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר