האוטובוסים שנכנסים לשכונת נווה זמר
האוטובוסים שנכנסים לשכונת נווה זמר

תושבי נווה זמר נגד תנועת האטובוסים בשכונה

חלק מתושבי השכונה טוענים כי החל מהשבוע התגברה תנועת האוטובוסים בתוך השכונה ושהם חונים במסוף מאולתר שנסלל ברחוב נעמי שמר. התושבים מספרים כי בתב"ע לא תוכנן מסוף כזה ומספר האוטובוסים שנכנסים לשכונה עולה על מה שסוכם עם העירייה

פורסם בתאריך: 3.7.18 19:11

חלק מתושבי שכונת נווה זמר מספרים כי מיום ראשון האחרון, התגברה תנועת האוטובוסים בתוך השכונה, כשהם חונים במסוף מאולתר שנסלל ברחוב נעמי שמר. התושבים מספרים כי בתב"ע לא תוכנן מסוף ומספר האוטובוסים שנכנסים לשכונה עולה על מה שסוכם עם העירייה ובניגוד להבטחה על שכונה ירוקה, שכן האוטובוסים אינם חשמליים. הבוקר (ג') נפתחה עצומה לסגירת המסוף המאולתר שנסלל.

רועי הרשנסון, תושב השכונה מספר: "שלשום החלה תנועה ערה של אוטובוסים ברחוב נעמי שמר. מדובר על ארבעה אוטובוסים שמגיעים בכל עשר דקות, משש בבוקר ועד שתים עשרה בלילה. ההקמה של המסוף ברחוב נעמי שמר פוגעת באופן אנוש בחיים של הדיירים ברחוב, וזה הליך מנהלי לא תקין שנעשה במחשכים".

פ', תושבת נוספת מהשכונה מספרת כי האוטובוסים הם בניגוד למה שהובטח לתושבי השכונה הירוקה:  "מסלול אוטובוסים בתוך השכונה זה לא דבר שכתוב בתב"ע. זאת שכונה ירוקה, נכון שאנחנו רוצים תחבורה ציבורית שתגיע לתוך העיר ותחבר אותנו עם הצד השני ועם תחנות הרכבת, אבל הובטח לנו שאלו יהיו אוטובוסים חשמליים, ולא מונעים על סולר. זה ממש סותר את כל הקונספט של שכונה ירוקה".

נ', מוסיף כי העירייה סיכמה עם תושבי השכונה על מספר אוטובוסים מסוים שיעבור ביום בתוך השכונה אך מיום ראשון תנועת האוטובוסים עולה על המספר שהוחלט. "כבר שנה שאנחנו בוועד השכונה עוסקים בנושא התחבורה הציבורית. דיברנו עם ראש העירייה, איתן גינזבורג,עם ועדת התחבורה וחברת מטרופולין על קו אחד שייכנס לשכונה. פתאום אנחנו שמים לב שיש ארבעה קווים שנכנסים. לא רק זה, ברחוב נעמי שמר עשו אי תנועה שהוא חד סטרי והאוטובוסים חונים על הרחוב וחוסמים חניות. בשכונה שלפי תקן אמורה להיות ירוקה, נכנסים ארבעה קווים שלא אמורים להיכנס כי הם לא אוספים אף אחד. זאת התחנה האחרונה שלהם, שם הנהגים נחים. אחרי תלונות של תושבים רבים לעירייה, טלפונים, מיילים, הקימו אספלט ליד המתקן הפניאומטי ויש עכשיו שם מסוף והאוטובוסים עומדים שם במקום בחניות ברחוב".

האוטובוסים שנכנסים לשכונת נווה זמר

האוטובוסים בשכונת נווה זמר

מעיריית רעננה נמסר: "עיריית רעננה רואה חשיבות רבה למתן פתרונות תחבורה ציבורית מיטביים לתושבי שכונת נווה זמר, במטרה לאפשר הגעה נוחה ויעילה לרחבי העיר ולתחנות הרכבת. לפני מספר חודשים התקיימו מפגשים משותפים של ראש העירייה, מנכ"לית העירייה וגורמי המקצוע יחד עם נציגות ועד השכונה דאז, בכדי להבין את צרכי התושבים. לצורך מתן שירותי יעיל ומהיר לתושבי נווה זמר, יזמה העירייה, בשיתוף חברת מטרופולין, קווי אוטובוס חדשים וייעודיים, שיעברו בלב השכונה ויאספו נוסעים ליעדים שונים בעיר. על מנת למנוע את הארכת הנסיעה וכדי לשרת באופן מיטבי את נסיעתם של תושבי נווה זמר במסלולים קצרים, נסללה תחנת קצה ייעודית לאוטובוסים בשטח ציבורי בצפון השכונה, רחוק מבתי מגורים. חשוב לציין כי אין מדובר בתחנה מרכזית או מסוף אוטובוסים לחניית לילה, אלא רק תחנת קצה לשהות קצרה בסיום נסיעה ותחילת נסיעה חדשה. יש לציין כי עיריית רעננה הגישה בקשה לחברת מטרופולין, אשר מפעילה את קווי האוטובוסים מטעם משרד התחבורה, לעבור לשימוש באוטובוסים חשמליים בכל רחבי העיר. לאחרונה כבר החלו לפעול בעיר 5 אוטובוסים חשמליים, ואנו מקווים כי בעתיד הקרוב כל האוטובוסים שיפעלו בעיר יוחלפו לאוטובוסים חשמליים. אנו לומדים את פניות התושבים, וכבר זומן מפגש למחר בבוקר עם נציגי השכונה יחד עם ראש העירייה, מנכ"לית העירייה והגורמים המקצועיים במינהל ההנדסה, על מנת להבין לעומק את עמדת התושבים, ומתוך מטרה להגיע לפתרון מיטבי ונוח שישרת את תושבי שכונת נווה זמר".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בזיון של התנהלות של עירית רעננה ואיתן גינזבורג שמפגינים זלזול בבטיחות התושבים בנווה זמר מרז שהוקמה.

  2. תושב רעננה 18 שנה

    תודה רבה לעיריית רעננה וחברת מטרופולין.
    סוף סוף התחולל הנס ורחובות צפון רעננה חוברו לרשת התחבורה הציבורית בעיר.
    הקווים 9 , 19 , 51 , 52 מאפשרים לנו הגעה נינוחה לכל יעד בעיר ומחוצה לה ועל כן תבורכו.

    בכל הכבוד , תושבי נווה זמר אינם רשאים לקבוע לשאר תושבי העיר האם יסעו באוטובוסים או יאלצו להחזיק 2 רכבים במשפחה.

  3. תושב רעננה 20 שנה

    פשוט בושה וחרפה תושבי נווה זמר האלו.. אוליגרכים עם 2 מכוניות בשווי של חצי מיליון
    לא נוח לאוכלוסיה העשירה ששאר תושבי העיר ייהנו מהמותרות של תחבורה ציבורית משוכללת, אז הם רוצים שכל שאר העיר תסבול.
    בנוסף מפריע לתושבי נווה זמר שנערים ואנשים יושבים בפארק הקטן שלהם במהלך הלילה ולכן הוצבה אבטחה , אסור אפילו לשבת, בושה וחרפה.

  4. תום

    תושבי נווה זמר פלצנים. כנראה שלכל נער יהיה רכב צמוד. שיגידו תודה בכך שמחברים אותם.

  5. אריאל

    לטענת התושבים האוטובוסים לא חשמליים. האם הג'יפים הצמודים שלהם חשמליים? מעדיף תחבורה ציבורית נוחה על כל הרכבים הפרטיים של עשירי השכונה.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר