הוד קרובי צילום עזרא לוי
הוד קרובי צילום עזרא לוי

"זה כאילו הילד שלך נגמר לך בידיים. ממש כמו לפני מוות"

הוד קרובי, תושב העיר שהתמודד בפריימריז לראשות מפלגת העבודה, יוצא למאבק: לדבריו, בנו לקה באוטיזם כתוצאה לכאורה מחיסון פגום וכעת הוא דורש ממשרד הבריאות  לחקור את הקשר בין חיסונים לאוטיזם. משרד הבריאות: "חיסונים אינם גורמים לאוטיזם"

פורסם בתאריך: 14.8.18 08:52

לפני כשנה וחצי אובחן בנו בן הארבע של תושב העיר ומי שהתמודד בעבר בפריימריז לראשות מפלגת העבודה, הוד קרובי, על הספקטרום האוטיסטי.  קרובי, אב לחמישה ילדים שעובד בשיווק ופיתוח עסקי ואסטרטגי בתחום ההייטק, חיסן את כל חמשת ילדיו כפי שנהוג בטיפת חלב, עד שהגיע החיסון נגד צהבת שקיבל בנו בגיל שמונה חודשים. "לפני שהבן שלי נולד, אני ואשתי מעולם לא שמענו שמישהו נפגע מחיסונים בישראל", אומר קרובי, "אני בן אדם מאוד זהיר ואם הייתי שומע ציוץ קטן בנושא, הייתי אומר לאשתי שלא עושים עד שלא בודקים. הבן הצעיר שלי, נולד בריא, התפתח בריא והכול בסדר גמור. בגיל שמונה חודשים הוא קיבל חיסון נגד צהבת וסבל מחום גבוה מאוד. רצו לפנות אותו לבית החולים אבל הסיקו שזה כתוצאה מחיסון. לקראת גיל שנה, הוא קיבל את המנה הראשונה של החיסון המחומש (חיסון נגד דיפטריה, טטנוס, שעלת, פוליו והמופילוס.ד.ס.) שאחריו הוא שוב קיבל חום מאוד גבוה והתחיל לחוות פירכוסים, משהו שאני לא אשכח בחיים. יש לי חמישה ילדים, לא ראיתי בחיי דבר מפחיד כזה. זה נראה כאילו הילד שלך נגמר לך בידיים. ממש כמו לפני מוות. אני לא מאחל לאף אחד לחוות את זה. כבר לאחר חיסון הצהבת הוא עבר רגרסיה, הפסיק להגיב, איבד את השמיעה כמעט לגמרי באוזן אחת. הוא לא דיבר ולא קיים אינטראקציה איתנו".

לטענתו של קרובי חוסר האינטרקציה של בנו הוא תוצאה של חיסון הצהבת, זאת כי זמן קצר לאחר מתן החיסון, נקרא בנו לריקול, חיסון חוזר שנובע בגלל חיסון פגום של החברה היצרנית. כשבנו של קרובי אובחן על הספקטרום האוטיסטי לפני כשנה הקים קרובי את קבוצת הפייסבוק "חיסונים – סוף עידן התמימות" שמונה כיום אלפי הורים שמתלוננים על תופעות שילדיהם חוו בעקבות חיסונים.

"בהתחלה חשבתי שאנחנו היחידים שעברנו את זה", מספר קרובי, "אבל הסתבר שיש המון הורים שילדיהם חוו תסמינים דומים מחיסונים. הגעתי לאלפי אנשים שמספרים על ילדים שדיברו ותפקדו נורמלי ולאחר חיסון חוו חום גבוה, רגרסיה בדיבור ובתקשורת ופרכוסים".

פנית למשרד הבריאות בנושא?

"כן. אמרתי להם שזה נטו מהחיסון ושלפניו הילד היה בריא לגמרי. יש לנו בקבוצה עו"ד מהרצליה שלא חיסנה את הבן שלה עד גיל שנה ותשעה חודשים. אמא שלה שכנעה אותה לעשות חיסון טטנוס וכשהיא הלכה שכנעו אותה לחסן אותו גם בחיסון המחומש של גיל שנה. רגע אחרי החיסון, הילד חטף רגרסיה כמו הבן שלי והפך לאוטיסט".

מה הדרישה שלך ממשרד הבריאות?

"שיקום גוף, אני מצידי אעמוד בראשו, או שיהיה בינלאומי, שיבדוק את מה שעשו עד היום. אני לא נגד חיסונים באופן גורף. אני מאמין שקיימים כיום חיסונים שהתפקיד שלהם הוא לדמות מחלה ולהגן מפניה והם לגיטימיים. אבל בארצות הברית הוקם גוף שהתפקיד שלו זה לעשות בדיקות כל הזמן על כל החיסונים. אין סיבה שבארץ לא יהיה גוף כזה. ב-2014 העד בקונגרס האמריקני רופא בשם ד"ר וויליאם תומפסון שעבד במרכז שהיה שותף בהשמדת מחקר שמצא קשר בין חיסונים לאוטיזם. אנחנו מתכננים לקיים הפגנה בתחילת אוקטובר שיהיה או מול משרד הבריאות או בכיכר מלכי ישראל, תלוי בהיענות. המטרה שלנו היא להקים ועדה ממלכתית בכנסת שתבדוק את מה שאנחנו אומרים שיש עליה במספר הילדים האוטיסטים במדינת ישראל ובמקביל גם במספר החיסונים. הקשר בין חיסונים לאוטיזם חייב להיחקר".

 

מה אתה חושב על היוזמה של גני ילדים שרוצים למנוע כניסה מילדים שלא חוסנו?

"אין דבר יותר מגוחך מזה, כי הרי הם בעצמם אומרים שהילדים שמחוסנים מוגנים אז מי שאמור להיות בפאניקה זה לא הילדים המחוסנים. אין ליוזמי המהלך שום צורה ושום זכות לעשות איפה ואיפה, זה לא דמוקרטי. מחר זה יהיה בסניף דואר, מחרתיים זה יהיה בנמל תעופה. אי אפשר למנוע מילדים לא מחוסנים להיכנס למקומות ציבוריים ופרטיים ולעשות אפליה".

 

אם הורה בא אלייך ואומר שהוא רוצה לחסן את הילד שלו, מה אתה אומר לו?

"עד שלא יבדקו את הקשר בין החיסון לבין אוטיזם, עד שלא תקום פה ועדה ממלכתית שתבדוק את העניין הזה ועד שמישהו ייתן את הדין ותשובות בעניין, אני ממליץ לא לחסן. האפשרות שתחלה במחלות שאתה מתחסן נגדן, היא זניחה. זה לא שאם מישהו לא יתחסן תהיה פה מגיפה. בתופעות הלוואי של החיסון, הם לא רושמים אוטיזם או איבוד שמיעה כמו שקרה לבן שלי ולילדים נוספים כתוצאה מהחיסון. הוא עשה בדיקות שמיעה לפני ואחרי החיסון, והשמיעה שלו נעלמה לגמרי כמעט באוזן אחת".

 

איך הילד מטופל כיום?

"הייתה לנו מטפלת הומואופתית שעזרה לנו מאוד נגד התקפי הפרכוסים לאחר החיסון באמצעות טיפות שהייתה רוקחת לו עד שהוא הבריא מהם. כיום, אנחנו מטפלים בילד באמצעות בחורה מוכשרת בשם טלי אנגור. הגעתי אליה כשחיפשתי טיפול באוטיזם באינטרנט. היא עובדת עם מכון שעושה בדיקות דם, צואה ושתן ושולח את הבדיקות לחו"ל לאבחון. באמצעות הבדיקות רואים מה הילד צריך מבחינת תוספים, מתכות וחומרים במעיים ומה חסר לו. היא נותנת לו את הויטמינים, את החומרים שחסרים לו במעיים ודרך שיקום המעיים מפחיתים את תסמיני האוטיזם ומשקמים את הילד. זאת דרך טיפול מדהימה שעובדת. אם פעם הוא לא יצר קשר עין היום הוא אומר את השמות של הגננות ושר שירים בגן. קצב ההתקדמות הוא מדהים".

 

אתה חושב שברעננה יש מספיק מסגרות לילדים על הספקטרום?

"אני עברתי לכאן לפני עשר שנים בנישואים השניים שלי, אשתי מאוד אהבה את העיר כי היא עבדה כאן כמנהלת בנק. היא חושבת שזאת אחת הערים המוצלחות והכיפיות וגם לי יש מקום מיוחד בלב לעיר. אנחנו מרוצים מהגן שלנו, אין לי תלונות, אבל אני יודע שקצב הגידול של הגנים לא נותן מענה למספר הילדים האוטיסטים שגדל באופן מדאיג, והרשויות לא ערוכות לזה".

התמודדת בעבר בפריימריז למלפגת העבודה, יש לך תוכניות לחזור לפוליטיקה?

"אני בהתלבטות גדולה מאוד. קיבלתי כמה הצעות ממפלגות אחרות, וקשה לי להחליט. מדובר על הפוליטיקה הארצית, במקומית אין לי עניין לרוץ".

 

ואם תמשיך בפוליטיקה ארצית, תוביל את המדיניות שאתה תומך בה לגבי חיסונים?

"ברור שכן. תקשיב, זה קטע שהוא קריטי. שאתה פוגש את ההורים ואתה רואה את התסכול שלהם שהילד היה בריא לגמרי, ואחרי החיסון הם עוברים להיות על הספקטרום או חולי אפילפסיה, זה דורש פיתרון מיידי. אם אני לא אתעסק בזה אני חוטא. אחד הדברים שמניעים אותי פה, זה שאנשים לא יגיעו למצב שלי עם הילדים שלהם. אני לא נגד חיסון ככלל, אני נגד פגיעה בילדים באמצעות חיסונים".

ממשרד הבריאות נמסר: "חיסונים אינם גורמים לאוטיזם. לפני מספר שנים, אצוות של חיסון נגד דלקת כבד נגיפית B בשם SCIBVAC הוחזרו אחרי שנמצא שחלק מהבקבוקים היו פגומים כתוצאה מליקוי בתהליך האריזה. ההחזרה של האצוות נעשתה כזהירות מונעת. בבדיקה שערך משרד בריאות. לא דווחו תופעות חמורות, חריגות או מרובות בקרב ילדים שחוסנו באצוות התרכיב שהוחזרו. אין עדות בספרות הרפואית שמתן חיסון מבקבוק פגום יכול לגרום לאוטיזם, ואין סיבה ביולוגית לחשוד שהדברים קשורים. כידוע, לא נמצא קשר בין חיסונים לאוטיזם באופן כללי וכן לא בחיסון המדובר".

״.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

12 תגובות
  1. דעתי הצודקת

    לא מאמינה. יש סוגים שונים של אוטיזים, חלקם מופיעים בגיל מאוחר לאחר התפתחות תקינה לכאורה בתחילה. אבל חיסון לא יכול לגרום לבעיית תקשורת. זה לא נכות פיזית או נפשית, זו בעית תקשורת, איך היא יכולה להיגרם מחיסון? שום הגיון
    נציג העבודה ממריד את העם לא לחסן את הילדים ולסכן את כלל האוכלוסיה בחזרה של מחלות מסכנות חיים, תתבייש לך!!

  2. אפי

    קישקוש ללא שחר
    אוטיזם נקבע עוד ברחם
    מתגלה בדכ סביב גיל שנה, אז גם מחסנים את החיסון המחומש… לפיכך הרבה הורים טוענים לקורלציה בין החיסון לאוטיזם.
    קשה לדמיין מצב בו חיסון פגום שבגינו נעשה ריקול – יגרום לאוטיזם.

    כל ההמולה נובעת ממחקר מלפני 30 שנה שטען לקשר בין החיסון המלומד לאוטיזם. מיד לאחר כחודש פורסם תיקון למאמר ושלילת גירסתו.

    צריך לקרוא להפסקת הפאניקה המיותרת הזו שמוליכה שולל מאות אלפי הורים !!!!

  3. מעיין

    תודה לך , בשם אלפי הורים לילדים נפגעי חיסונים בישראל. נותרנו באפילה, בלי תמיכה משום גורם ממשלתי , הטיוח , השקרים כבר איבדו כל פרופורציה. לא נשתוק עוד! כולנו הורים שחיסנו לפי הספר, ילדים בריאים ומתוקים, שדקה אחרי חיסון ,קיבלנו את אותם ילדים רק שברי כלי. בושה למשרד הבריאות ! בושה !!! כל מי שמכחיש בלי לשמוע את עדותנו צריך להתבייש!!!

  4. דן גדעון רזניק

    הפירכוס נבע מהחום שנבע מהתגובה הטבעית של הגוף לחיסון.
    ואולי הנזק שיש לילד הוא מהפירכוס ???
    הלא ידוע, למביני העניין, שפירכוס ממושך יכול בהרבה מקרים להביא לנזק מוחי…
    די לרוץ ולהאשים את החיסונים

    אגב, בהמשך לתגובות שלעיל. הרי הכתבה המדוברת:

    https://m.ynet.co.il/Articles/3843909

  5. חשבתי שתרצו לדעת

    מר קרובי כאן נחשב ליותר מידי קיצוני והזוי ,אפילו בשביל מתנגדי החיסונים הממוצעים. היה בניהם אפילו סכסוך בנוגע להפגנה מחר.

  6. רענני מודאג

    לא מאמין שנתתם במה לשטויות האלו, ועוד בימי התפרצות חצבת. שכחתם לציין שבפריימריז מר קרובי קיבל שמונה קולות, אפילו לא כל קרובי המשפחה שלו תמכו בו.

  7. יעל

    אוטיזם נקבע כבר ברחם, אני מכירה ילדים אוטיסטים שלא חוסנו בכלל. סביב גיל שנה חלה רגרסיה למי שיש אוטיזם ללא קשר לחיסון. עובדה שלא כל מי שקיבל את החיסון המדובר הפך לאוטיסט. אוטיזם קשור לגנטיקה וסביבה. למי שאין בגנטיקה אוטיזם לעולם לא יהיה אוטיסט.

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יעל האם מצאת את גן האוטיזם? כי אני אמא ל 2 אוטיסטים עם מחלה אוטואימונית שהשתנו אחרי גיל שנה עדיין מחפשת…אין גן לאוטיזם יש……300 גנים ש…אולי קשורים לזה.

  9. פיליפ

    לאלה שאומרים שחיסונים לא גורמים לאוטיזם תבדקו ותקראו מה מוסיפים בתוך החיסונים. חיסונים זה לא רק חיידק מוחלש או מומת,אלה גם מתחות כבדות כגון אלומיניום, ע"מ לזרז את מערכת החיסון של התינוק ליצור נוגדנים, אחרת היא לא תספיק בקצב משלה. במידה ומערכת חיסון חלשה או לגוף אין את היכול בזריזות לנקות את עצמו מרעלים הם מצטברים ואם יגיעו למוח. פה קיבלנו ילד שלעט לעט מושפע מזה ובסוף מאובחן על ספקטרום.

  10. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    תקראו בעצמכם את עלון החיסון המשולש או המרובע – MMR, כתוב שם במפורש שאחת מתופעות הלוואי היא דלקת מוח, וגם דלקת חוט השידרה, עם סיכוי לפגיעות מוחיות ושיתוק לכל החיים. זה מוכח מחקרית, ומדעית. וזה מה שיצרן החיסון כותב.

  11. נילי

    מה שאני אוהבת שכל יהודי הפך למומחה בעניין הקשר בין אןטיזים לחיסונים
    לכל הסקפטים.. הלא מאמינים.. אלו המנסים לפזר עשן לבן .. אילו המשקרים לציבור אלו המעלימים מחקרים המצביעים על קשר זה ..לכל אילו אני מאחלת לעבור תהליךשבו הם רואים מול עניהם איך הם מאבדים את הילד שלהם לאוטיזים לאחר חיסון ..
    ואז נראה את המומחים הללו קופצים עם השטויות שלהם.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר