א' לצד המכונית הנטושה. צילום רחלי בן ארי סקעת
א' לצד המכונית הנטושה. צילום רחלי בן ארי סקעת

"מצאתי אישה רזה מאוד שחיה בתנאים נוראיים ברכב נטוש"

מזה תקופה ארוכה ועד יום שלישי השבוע התגוררה א' ברכב נטוש בחניון לב הפארק. בעזרת חברת המועצה רחלי בן ארי סקעת ומנהלת האגף לשרותים חברתיים בעירייה, רותי נאור, סודר לה דיור זמני. אבל הבית ריק, והציבור מתבקש לסייע

פורסם בתאריך: 20.9.18 11:58

יום לפני כיפור, ביום שני השבוע, בשעות הערב המאוחרת, קיבלה חברת המועצה והמתמודדת לראשות העיר, רחלי בן ארי סקעת, טלפון מחברה, שסיפרה לה כי הבחינה ב-א', אישה רזה שגרה במכונית נטושה בחניון לב הפארק.
"לאחר שקיבלתי שיחת טלפון מחברה שלי הגעתי לחניון ב-12 וחצי בלילה", סיפרה בן ארי סקעת לצומת השרון. "מצאתי אישה, רזה מאוד, שחיה בתנאים נוראיים ברכב נטוש וישן שנראה כאילו הוא עומד שם כבר הרבה זמן, לא נוסע בכלל לדעתי. לטענת א' זהו הרכב שלה. אז קודם כל לקחתי אותה לאכול ולשבת לדבר קצת, כדי להבין מה הוביל אותה למצב הזה בעצם. היא אישה ממשפחה מאוד נורמטיבית שהחיים כנראה התאכזרו אליה מאוד לפני כ-12 שנה. היא התגרשה מבעלה ועברה איזשהו משבר, היא נכנסה לבעיות כספיות והסתבכה עם הוצאה לפועל. לאחר מכן היא עברה ממקום למקום, גרה אצל אחותה קצת, עד שלפני כחודש היא התמקמה בחניון והחלה לגור ברכב שלה".

"כל הניסיונות שלי להביא את א' אליי הביתה נתקלו בסירוב", ממשיכה בן ארי סקעת ומספרת. "אז מבחינתי קודם כל היה צריך למצוא לה מקום מגורים הולם. הדבר שהיה לי הכי חשוב זה שהיא לא תיכנס ליום כיפור בלי קורת גג מעל ראשה. הבעיה היא שאף אחד לא רצה להשכיר לאישה הזאת בית. אף אחד גם לא רצה לחתום ערבות בשבילה או לעזור לה בתהליך, ולכן בלי בטחונות או ערבויות היא לא יכלה להשכיר דירה. כמובן שגם לא היה לה מספיק כסף מעצמה כדי להשכיר דירה. לאחר מאמצים מצאתי לה דירה עם חוזה לשנה. אפילו לא חתמנו על החוזה עדיין, אבל בזכות האמון שבעלי הדירה נתנו בי, קיבלתי את המפתח כדי שהיא תגור בדירה בינתיים. פניתי גם לרווחה בעיר, לד"ר רותי נאור, מנהלת האגף לשירותים חברתיים בעירייה, שגילתה ממש לויאליות ורצון לעזור, ורגישות גדולה למקרה. היא אמרה שהיא תסייע בחודשיים הראשונים בשכר הדירה, עד שנתחיל את התהליך מול משרד השיכון, ואז האישה תוכל לקבל כבר מהם סיוע לדירה".

רחלי בן ארי סקעת. צילום פרטי

רחלי בן ארי סקעת. צילום פרטי

מה הצעד הבא?
"אנחנו גם נמצא לה עבודה. היא חולת סוכרת ויש לה בעיות רפואיות קשות ברגליים, אז צריך להבין איך לעזור לה ולסייע גם בנושא הזה. שוב, מדובר פה על אישה נורמטיבית לחלוטין שהחיים התאכזרו אליה. אני מקווה שנצליח להיכנס לפרויקט זה בכל הכוח, ולעזור לה".

יש לה משפחה?
"יש לה שתי בנות גדולות שהיא פשוט מעדיפה לא לערב אותן, כי אחת מהן בצבא, והשנייה לומדת. גם בזה נטפל, אבל קודם נמקם אותה בדירה מרוהטת ונספק לה איכות חיים בסיסית שהיא זכותו של כל אדם באשר הוא".

ואת בעצם פונה לתושבים כי היא זקוקה לתרומות.
"כן, כרגע הבית ריק לגמרי. היא צריכה תרומות של חפצים יד שנייה, תכולה של בית, כל מה שצריך. אין לה אפילו מספיק ביגוד. כלים, מצעים, רהיטים, מוצרי חשמל. אין לה כלום בבית. כל תרומה תתקבל בברכה. גם מתנדבים שיוכלו להגיע לשפץ את הדירה, לטייח ולעזור. אני פונה לתושבים ולמי שיכול, לעזור לאישה הזאת לעמוד שוב על הרגליים".

לתרומות ניתן ליצור קשר עם רחלי בן ארי סקעת בטלפון 050-573-9846.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר