התקנת מצלמת מהירות. אור-ירוק
התקנת מצלמת מהירות. אור-ירוק

עמותת אור ירוק: ברעננה קיימת רק מצלמת מהירות אחת

מסקר שערכה העמותה עולה כי בישראל יש 147 מצלמות מהירות, 97 מהן בכבישים הבין עירוניים ו- 50 בתוך הערים

פורסם בתאריך: 15.6.17 16:52

אחד הגורמים המרכזיים למעורבות בתאונות דרכים קטלניות היא נהיגה במהירות מופרזת. על פי עמותת אור ירוק ברעננה קיימת היום רק מצלמת מהירות אחת שנמצאת ברמזור העומד בצומת הרחובות אחוזה וירושלים. .על פי נתוני עמותת אור ירוק, בישראל ישנן 147 מצלמות אכיפה בלבד, ביניהן 91 מצלמות רמזור, העוקבות אחר נהגים שחצו צומת באור אדום ו- 56 מצלמות מהירות, המדווחות על נהגים הנוסעים במהירות מופרזת. עוד עולה מהנתונים  כי 71 אחוז מהציבור תומך בהצבת מצלמות מהירות בכבישים ובצמתים מסוכנים.

מצלמות אלו ממוקמות בכל רחבי הארץ: 97 מהן בכבישים הבין עירוניים ו- 50 בתוך הערים, במקומות שסומנו על ידי המשטרה והמשרד לביטחון פנים כמועדים לביצוע עבירות אלו ולתאונות דרכים כתוצאה מהן.  המשמעות היא, כי בישראל ישנן רק כחצי מהמצלמות הנדרשות בכדי להפחית באופן משמעותי את מספר ההרוגים והפצועים בתאונות דרכים בישראל. הערים בהן מותקנות הכי הרבה מצלמות אכיפה בישראל הן ירושלים עם שבע מצלמות וחיפה עם שש מצלמות.

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק אמר: "גורם מפתח להפחתת מספר ההרוגים בכבישים הוא מצלמות האכיפה. לכן לא ברור מדוע המשרד לביטחון הפנים לא משלים את הפרויקט של הצבת 300 מצלמות אכיפה בכל רחבי הארץ, היכולות להציל חיים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר