מימין: איתן גינזבורג, זאב בילסקי, מתי בורושק קרדיט מארי פארי
מימין: איתן גינזבורג, זאב בילסקי, מתי בורושק צילום מארי פארי

מתי בורושק מציגה: סיפורי האהבה הגדולים של רעננה

במשך שנתיים הפכה מתי בורושק עשרות סיפורי אהבה של זוגות מוותיקי העיר, לספר שמחבר את האהבה הפרטית שלהם והאהבה לרעננה. השבוע הושק הספר "רעננה, סיפור אהבה"

פורסם בתאריך: 21.10.18 10:53

מתי בורושק היא דמות מוכרת ברעננה. היא דור שלישי בעיר, היא בת 55, היא כיהנה כחברת מועצה בין השנים 1993-2016 וכיום מנהלת את חטיבת 'אלון' ברעננה. היא מוכרת כאשת חינוך ודמות ציבורית בפוליטיקה המקומית והייתה גם יו"ר מועצת הנשים של רעננה. אך השבוע התגלתה בורושק גם כסופרת מחוננת. לאחר פרויקט של ארבע שנים שהתחיל כמיזם התנדבותי של תלמידי חטיבה, השיקה בורושק בפעם השנייה ספר פרי עטה על העיר רעננה.

"זה פרויקט שהתחיל לפני כארבע שנים כשהייתי רכזת שכבת כיתות ט", מספרת בורושק, "בכל שנה, תלמידי שכבת ט' משתתפים בפרויקט התנדבות למען הקהילה. אז אני אמרתי, בואו נבחר בקשר הבין דורי כנושא התנדבות. התלמידים, במסגרת ההתנדבות שלהם, הלכו וראיינו חמישים זוגות מותיקי רעננה, בנושא אהבתם ואהבת העיר. הטלוויזיה הקהילתית ברעננה אפילו עשתה בזמנו סרט על הפרויקט".

על מה בעצם מספרים הותיקים בספר?

"|הם מתארים את האהבה שלהם. איך הם הכירו ברעננה, איפה הם הכירו, איפה הם התנשקו בפעם הראשונה. הרעיון הוא לשלב את הרומנטיקה ארוכת השנים של כל זוג מהוותיקים בעיר בנוף העיר עצמה. רעננה הייתה עדה ולקחה חלק לנקודות ציון חשובות במערכת היחסים בין זוגות רבים מוותיקי העיר, וזה מאוד מעניין ומרגש לראות עד כמה. אז הייתה לי אסופה של חומר בעצם, והחלטתי שאת החומר הזה אני הולכת להוציא בספר".

איך מוציאים ספר כזה אוטוביוגרפי על העיר? זה תהליך שונה מהוצאת ספר רגיל?

"כן, מאוד שונה. הייתי צריכה לעשות אימות לסיפוריהם המקוריים הזוגות של ותיקי העיר, זה היה מסובך כי חלק לא זכרו שאת מה שהם סיפרו מלכתחילה, וטענו שהסיפורים בכלל שונים. אחד הותיקים גם נפטר. אבל למזלי, הארכיון של רעננה בראשות רחל ריינשטיין, עשה את האימות ההיסטורי של הסיפורים שלהם מול מסמכים מתועדים בארכיון. אז אספתי את כל הסיפורים האלה. ההוצאה של הספר עלתה 40 אלף שקלים. חיפשתי ספונסרים בתוך העיר, ומצאתי לא מעט. חברת אלקטרה, אגודת החקלאים בעיר. לקח לי שנתיים לכתוב את הספר".

רעננה סיפור אהבה ללא קרדיט

כריכת הספר: "רעננה, סיפור אהבה"

 איך הייתה ההרגשה בתור דור שלישי בעיר להוציא כזה ספר?

"תראה קודם כל התרגשתי מכמות האנשים שהגיעה להשקה, גם מכמות האנשים שהשתתפו בתהליך עצמו, משמע המרואיינים והמשפחות שלהם. הגיעו להשקה המון אנשי חינוך ומנהלים שפירגנו לי. זה ממש כמו תינוק שנולד לך, כל התהליך עצמו היה תהליך של יצירה. זה גם לא הספר הראשון שאני מוציאה על העיר, אגב. ב-1997 הוצאתי ספר ששמו 'מניחוח חציר לניחוח העיר', שהיה גם ספר שתיעד דרך ראיונות עם ותיקי העיר את היסטוריית העיר רעננה. לתעד את הנעשה בעיר לפני עשרות שנים על ידי ותיקי העיר זה מהלך מבורך, שחוקק באבן את היסטוריית העיר לדורות הבאים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר