יצחק רבין ז"ל, הכרזה לזכרו של רבין. צילומים לע"מ, שחר אריאל
יצחק רבין ז"ל, הכרזה לזכרו של רבין. צילומים לע"מ, שחר אריאל

רעננה זוכרת: 23 שנה לרצח ראש המממשלה יצחק רבין

עיריית רעננה מציינת 23 שנים לרצח ראש ממשלת ישראל יצחק רבין ז"ל בערב מיוחד. כרזה של תושב העיר, שחר אריאל, זכתה בתחרות ארצית של מרכז רבין

פורסם בתאריך: 21.10.18 14:50

עיריית רעננה תציין הערב, יום ראשון ה-21.10, י"ב בחשון, 23 שנים לרצח ראש הממשלה, יצחק רבין ז"ל, בטקס מיוחד בהיכל התרבות יד לבנים. האירוע, במעמד ראש העיר איתן גינזבורג, יכלול מחווה מוזיקלית לראש הממשלה המנוח, בהשתתפות רבקה זוהר, עידן יניב ודיאנה גולבי. את הערב ינחה איש הטלוויזיה והרדיו שלומי גולדברג.

לרגל יום הזכרון ה-23 לרצח, קיימו ביום חמישי האחרון תלמידי כיתה י׳ בתיכונים ברחבי העיר, מעגלי שיח אודות דמותה של החברה הישראלית, מעורבות אזרחית ומנהיגות. תלמידים מכל בתי הספר בעיר נפגשו ב'יד לבנים', ולאחר פתיחה משותפת והצגת הנושא באודיטוריום, התחלקו לקבוצות וערכו מפגש שיח וחשיבה סביב הדילמות המעסיקות את החברה הישראלית. בין הנושאים שעלו בשיח דיברו בני הנוער על השוני בזרמים השונים בחברה, כיצד ניתן לקרב ולאחד בינינו, איזו זהות אנו רוצים שתהיה למדינה שלנו ודרכים לחיות בשלום ובאחווה. כחלק מתוצרי המפגש הכינה כל קבוצה חמשיר שמבטא את המסר אותו היא רוצה להעביר הלאה לתושבים וכתבה אותו על פלקט, ואלה נתלו על גבי לוחות המודעות של התיכונים בעיר.

יצחק רבין ז"ל מהעצרת. צילום AFP

יצחק רבין ז"ל מהעצרת. צילום AFP

בנוסף, לקראת יום הזיכרון ה-23, קיים מרכז רבין תחרות ארצית בין עשרות משתתפים שהכינו ועיצבו כרזות לציון המאורע. הכרזה שנבחרה לייצג את יום הזיכרון ברחבי הארץ הייתה של תושב שכונת נווה זמר, שחר אריאל, מעצב גרפי במקצועו. "האמת, שלא האמנתי", סיפר אריאל לצומת השרון, "כמו כל דבר שאני עושה בעבודתי, יצרתי מהלב. לא עשיתי משהו שחשבתי שיזכה בכלל, ודי הופתעתי"

מה בעצם כולל עיצוב הכרזה שלך?

"הרעיון העיצובי מאחורי הכרזה הינו פרשנות אישית לציטוט של יצחק רבין "לקיים את אשר ראוי לקיים, לשנות את אשר דרוש שינוי". כשם שפועלו, חזונו ולצערי גם הרצחו השאיר בנו כעם חותם נצחי. הכרזה מעודדת לפעול על מנת להטביע חותם חדש בתולדותינו. הרעיון המקורי היה ליצור פורטרט שלו מטביעת אצבע, עשיתי עשרות סקיצות, ציירתי, ניסיתי אפקטים בפוטושופ, וזה לא יצא. הסתכלתי על עשרות תמונות, ולפתע שמתי לב שהפרופיל שלו זה כמו טביעת האצבע. וכך יצאה הכרזה. היה לי הכבוד לשבת מול טקסטים שכתב יצחק רבין ע״מ להרכיב את הציטוט שלו מכתב היד שלו עצמו"

הכרזה לזכרו של רבין, קרדיט שחר אריאל

הכרזה לזכרו של רבין, שחר אריאל


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר